امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

روز معلم گرامی باد

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ

روز معلم گرامی باد

عمر یگانه سرمایه انسان است که در بهره بردن از آن شیوه آزمون و خطا خود خطائی راهبردی است. بنابراین زندگی روشمند با استفاده از دانش مورد اعتماد ،تنها راه عقلائی در بهره وری از عمر گرانمایه است که در این مسیر خداوند تبارک و تعالی خود اولین معلم بشریت است که انبیاء الهی را برای معلمی انسانها تعلیم داد و فرمود : * اقْرَأْ بِاسمِ رَبِّک الَّذِی خَلَقَ‏(1) خَلَقَ الانسنَ مِنْ عَلَقٍ‏(2) اقْرَأْ وَ رَبُّک الأَکْرَمُ‏(3) الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ‏(4) عَلَّمَ الانسنَ مَا لَمْ یَعْلَمْ (5) * پیامبر اسلام نیز قلم دانشمند که وسیله تعلیم و آموزش است را از خون شهید برتر شمرد:( مداد العلماء افضل من دماء الشهداء ) و امام علی (ع) می فرماید : (من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً) هرکس ناچیزی به من بیاموزد همانا مرا بنده خودش کرده است . بنابراین تعظیم مقام معلم و درک درست از جایگاه او برای جامعه اسلامی ضروری است .اما در این میان بعضی انسان ها خود سنبل این جایگاه می شوند.

آری ؛ هنوز فصل بهار را به نیمه نرسانده ، همه ساله خزان عمر بهارگونه عالمی مجاهد را گرامی می داریم که جوانه های فضیلت را بر درخت کهن فرهنگ اسلامیمان شکوفا نمود. و ما را با ریشه های مستحکم و فعال این درخت کهن آشتی داد. آری او اسوه ی عالمِ عامل و مجاهد فی سبیل الله بود که به شکرانه ی علمی که از خرمن امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) برچیده بود ، هرگز زبان به سکوت روا نداشت و به نشر حقایقی جنبانید که چه بسا دیگران از گفتنش یا در کسالت بودند و یا در هراس. و اما عالمی که به فضائل نشر علم چون پیامبران ایمان داشت و ایثار جان را در این مسیر  فوز عظمی می دید ، و مایه قرب و رضوان الهی می دانست ، با خون خود چونان شرفی به شغل معلمی بخشید که همه ساله سالروز وصل او به تمام آرزوهایش را « روز معلم » می نامیم  تا به یاد داشته باشیم اگر در این راه هستیم این وصل، کمال راه است و اگر این وصل را کمال نمی پنداریم در راه معلمی نیستیم . آری دل خوش می داریم به یاد ثمره عمر بنیانگذار جمهوری اسلامی که در سایه سار زندگی   واصلانه به منش نبوی ، هم مرتضی بود و هم مطهّر .

باشد که بر این چراغ روشن نبوی کفران ننموده و به شکرانه بر طریقش گام نهیم.


بقلم : اسماعیل مصباحی سرشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی