امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» نوشته است ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که چند سال در یک پایگاه آمریکایی در عراق زندانی بود، هنگام آزادی در سال ۲۰۰۹ به زندانبانان خود گفت: «شما را در نیویورک می‌بینم

به گزارش وبگردی 20:30، آن هنگام زندانبانان به سخنان البغدادی اهمیت ندادند، اما این سخن اکنون تعبیر شده و او به یکی از خطرناکترین مردان جهان تبدیل شده است.

البغدادی رهبری گروه دولت اسلامی عراق» موسم به داعش را رهبری می‌کند؛ تشکیلاتی که به صورت ناگهانی در عراق توسعه پیدا کرد. این گروه شبه نظامی توانست کنترل چند شهر اصلی را در عراق در دست بگیرد.

روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» گزارش داده است که ژنرال کینت کینگ، سخنان ابوبکر البغدادی را هنگام خروجش از زندان به یاد می‌آورد. او به آن‌ها گفته بود: «شما را در نیویورک می‌بینم



آن هنگام ژنرال کینگ از این سخنان برداشتی با عنوان تهدید نداشت. اما اکنون مشخص می‌شود که البغدادی می‌گفت از زندان خارج می‌شود تا به جنگ ادامه دهد.

این روزنامه ادامه می‌دهد که البغدادی می‌دانست شمار زیادی از افسران و سربازانی آمریکایی در پایگاهی که در آن زندانی بود، از نیویورک هستند. علاوه بر این‌که این پایگاه «بوکا» نام داشت که از «رونالد بوکا» یکی از قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر القاعده به برج‌های دوقلوی نیویورک در سال ۲۰۰۱، گرته برداری شده است.



ژنرال کینگ که گمان می‌کرد سخنان البغدادی آن هنگام تنها یک شوخی بود، نمی دانست تنها کمتر از پنج سال بعد، این فرد در راس خبرهای رسانه‌ها به عنوان رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام، تندروترین تشکیلات در منطقه تبدیل شود.

این روزنامه افزوده است، در طول چهار سال زندانی بودن البغدادی، آمریکایی‌ها نتوانسته بودند میزان خطرناک بودن او را دریابند. او در مچتمع شماره ۱۴ که ویژه زندانیان پرخطر و تندرو بود، نگهداری نمی‌شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی