امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نماز عبادی سیاسی این هفته تهران با تأکید بر اصل رعایت تقوا و پرهیز از محرمات فکری، اخلاقی، و عملی با التزام به اعتقادات دینی اظهار داشت: اگر دولت و مردم تقوای سیاسی داشته باشند یعنی سیاست‌شان بر اساس دیانت و زیر پرچم ولایت قرار بگیرد مؤفق خواهند بود

وی افزود: نباید برخی در برابر ولایت اعمال سلیقه کنند و روشنفکری غربی از خود نشان دهند و با این کار به اختلافات دامن بزنند و جامعه را به سمت دوقطبی بودن که یک نکبت و مایه شکست است پیش ببرند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد اگر ایثار و روح خدمت برای رضای خدا در جامعه رایج شود برکت به دنبال آن می‌آید  وما باید همه را برادران خود بدانیم و دیوارهای انحصار طلبی را برای حفظ تقوا کنار بزنیم و با یکدیگر هماهنگ شویم.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: باید با مشارکت تجربه‌های خوب و خداوند را معیار قرار دهیم که یقینا پیروزی‌های اقتصادی یکی پس از دیگری ارمغان الهی خواهد بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران درخطبه دوم خود با اشاره به حادثه سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در 6 تیرماه یادآور شد: روزی که سوء قصد به جان رهبر عزیزمان و فقیه وارسته زمانمان شد، خداوند معجزه آسا این عنصر پاک را برای حفظ دست آوردهای انقلاب و ادامه راه امام خمینی(ره) و مرزبانی ارزش‌های به ارمغان آمده از سوی شهدا را برای ما حفظ کرد. 

وی گفت: چه کسی می‌توانست به جای ایشان باشد حتی کسانی که دلی با امت ندارند نیز پیشرفت کشورشان و عزتشان در صحنه بین‌المللی را با برخورداری حکیمانه نورانی دینی معظم‌له می‌بینند و کسانی که در این وادی نیستند، قدری تأمل کنند و اگر آرامش و اسلامیت را دوست دارند از خود بپرسند که چه کسی به جای ایشان می‌توانست باشد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به فجایع امروز عراق از سوی گروه تروریستی داعش تصریح کرد: فاجعه شورش یک فرقه آدم‌کش وحشی که کارش کار سفیانی‌هاست، کار هرمله‌ها  و بی‌دین‌ها و غیرمعتقدین به خداوند و معاد است و ریشه آن را باید در جریان تکفیری خشنی که از زمان آغازش اقدام به آدم‌کشی، فتنه و اختلاف کرد جستجو کنیم. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه این گونه اقدامات از ابتدا متعلق به انگلیس و در ادامه متعلق به آمریکا و غرب شد گفت: امیدواریم که این وقایع دامن این کشورها را هم بگیرد.  
 
وی با بیان چند نکته به عنوان هشدار به منطقه و امنیت جهانی گفت: اینکه چرا غرب و آمریکا ابتدا وهابیت و سپس القاعده و طالبان، این شاخه‌های خبیثه را علنی می‌کنند و خشونت‌ها را به سبکی که هیچ وجدان بشری آنها را تحمل نمی‌کند؛ جای سوال است.  
 
حجت‌الاسلام والسلمین صدیقی گفت: غرب با اسلام عناد دارد و به جهت مخدوش کردن چهره اسلام هیچ وسیله و ابزاری را بهتر از اینکه نامش اسلام و کارش اقدام کافر باشد سراغ ندارم کسانی که به عنوان مسلمان جا زدند در حالی که دست ساز خود غربی‌ها هستند.  
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه تربیت اسلام، کشتن زنان و کودکان نیست گفت: این گروه و فرقه‌ها اقدامات خود را با نام جهاد در جهان به تصویر می‌کشند این در حالی است که جهاد حفظ هویت، عقلانیت، ناموس، دیانت و ارزش‌های اسلامی است.  
 
وی گفت: آنها از غیرت اسلامی و جهاد می‌ترسند و فتوای فقها را در طول 8 سال جنگ تحمیلی مشاهده کردند تا بتوانند اصل اسلام و جهاد را مشبه کنند و به همین خاطر گروه‌هایی را ساختند که شعارشان اسلام و عملشان در ناسازگاری با این دین است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه تضعیف اسلام برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در برنامه‌های دنیای غرب گنجانده شده است گفت: آنها می‌خواهند تا از این طریق با اختلاف و دامن‌زدن به فرقه‌گرایی اهداف خود را عملیاتی کنند.  
 
وی به اختلافات کشور مصر اشاره و تصریح کرد: اختلافات طایفه‌ای، فرقه‌ای در هر کجایی قابل مشاهده است و در این کشور هم شاهد بروز اختلافات شیعه و سنی بودیم و غربی‌ها با اختلاف اندازی در صدد سلطه‌رانی خود هستند.  
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطر نشان کرد: انگلیس و اروپا که اکنون حقیر امریکا هستند و از اقدامات خود متضرر شده‌اند می‌خواهند دنیای اسلام با وحدتی که به قدرت رسیده را به جای دیگر بکشانند و آنها می‌خواهند ما را به خودمان مشغول کنند چرا که خطر اسرائیل به عنوان دیوانه‌ای که هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد یک خطر جهانی است و می‌خواهند تا جهان اسلام را تکه پاره کنند و به همین منظور به مقدسات توهین وحتی  قبله اول مسلمین را به مخاطره می‌اندازند تا همچنان این رژیم ریشه دار شود.  
 
وی با بیان اینکه فروش سلاح از جمله دیگر برنامه‌های دنیای غرب است گفت: بنا به اعلام کشور فرانسه فروش سلاح نسبت به سالهای گذشته 4 برابر شده که بیشترین خریداران آن در منطقه خاورمیانه است تا بتوانند از این طریق منافع مالی و اقتصادی خودشان را تأمین کنند.  
 
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به پدیده بیداری اسلامی گفت: برای جلوگیری از توسعه پدیده بیداری اسلامی ایران و شیعه هراسی را در دستور کار قرار داده‌اند که با این کارشان نتوانستند با توجه به تدبیر حکومت عراق، مرجعیت و بیداری عشایر این کشور توطئه اختلاف شیعه و سنی را به انجام برسانند.  
 
وی با بیان اینکه مسئله داعش مسئله آمریکا است گفت: انتخاب نوری‌المالکی در انتخابات عراق روند توطئه و به چالش انداختن دنیای اسلام با خطر تکفیر را برای آنان تسریع کرد و کشورهایی همچون امارات، کویت، ترکیه، مصر و عربستان قطعا از این آتش در امان نخواهند بود و چاهی که برای ما کنده‌اند گرفتار آن خواهند شد.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به فتوای مراجع عراق در برابر جنایات تروریستی اشاره و تصریح کرد: در تمامی کشورها همه باید اجماع کنند و علمای اهل سنت و حتی علمایی که سر سفره نظام جمهوری اسلامی هستند که باید قدر این روزها را بدانند نسبت به خطر تروریستی گروهک‌ها و فرقه‌ها و برقرار امنیت منطقه و جهان اسلام اجماع کنند.  
 
وی گفت: همه باید در افشای این شجره خبیثه به صحنه بیایند تا این آتش برای همیشه خاموش شود. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه اشاره و خاطر نشان کرد: آیت‌الله بهشتی جز زیربناهای تشکیل نظام اسلامی با محوریت ولایت بود این حادثه 7 تیرماه اگرچه بسیار سخت و تلخ است اما به دنیا و داخل استحکام نظام را نشان داد.  
 
وی گفت: نظام در برابر بروز چنین حوادثی و شهادت 72 تن از یارانش خم به ابرو نیاورد و حرکت روبه جلوی خود را همچنان ادامه داد لذا رسانه‌ها باید این حادثه را برای نسل سوم چهارم انقلاب معرفی کنند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی به اقدامات مختلف قوه قضاییه اشاره و تصریح کرد: این قوه از نظر طرح و برنامه‌ریزی مجهز به مسئله پیشگیری است که توانسته معاونت فرهنگی را به منظور شناخت از قضات در دستور کار قرار دهد و البته مسئله فن‌آوری و استفاده از تجهیزات روز را یکی دیگر از برنامه‌های خود قرار داده که قابل تقدیر است.  
 
وی گفت: با قوه قضاییه‌ای که در تراز خون شهید  آیت‌الله بهشتی باشد فاصله داریم. 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: رئیس قوه قضاییه در مقابله با فتنه و شرارت‌ها همیشه مواضع شفاف و ستودنی داشته‌اند و امیدواریم به مقاصد عالیه دست پیدا کند.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان با یاد و خاطره شهید چمران گفت: برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند حرکت ملی در کشور هستیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی