امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

هفته صد وسوم 07 /1393/06

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۱ ق.ظ

(خطبه اول)

بسم الله الرحمن الرحیم ... عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ ، بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی . تقوای الهی همان جهاد فی سبیل لله است . در خطبه قاصع اقا امیرالمومنین داریم که میفرمایند که شما انسانها هر کجا که باشیددر معرض حملات شیطان هستید شیطان به دنبال شماست و حتما مواظب باید بود تا تیرهای شیطان به انسان اصابت نکند که نتیجه اش جز گناه و الودگی نیست انقدر شیطان در شکار انسانها پیشروی میکند تا به تعبیری بند بند انگشتان را یکی پس از دیگری قطع میکند تا توان را از انسان میگیرد چرا که بند بند انگشت روحانیت  و معنویت انسان گرفته شده تا جائیکه عزم و اراده برای دفع شیطان را از بین میبرد به حدی  که حتی اراده کند دو رکعت نماز بخواند و یا صدقه ای به فقیری بدهد دیگر نمیتواند  .  در پرداخت حقوق واجب شرعی هم ضعیف میشود حساب سال خمسی بی معنا میشود   حملات شیطان همواره ادامه دارد و کمتر کسی میتواند جلو دار این حملات باشد تا جائیکه طبق فرمایش حضرت علی (ع) انسان را در منطقه ذلت قرار میدهد . همانطور که مثلا جوان تحصیل کرده و زیبا رو و خوش تیپ و خوش استعداد  مورد تکریم و احترام مردم زمانیکه  مبتلا به بلای اعتیاد شد این انسان مورد تکریم همه مردم  مورد نفرت قرار میگیرد مگر اینکه راه بر گشت در پیش گیرد و مبارزه کرده و خود را از این منجلاب نجات دهد .  انسانها  گاهی در دنیا قبل از مرگشان میمیرند و این همان ناامیدی  است .  راه رهایی از این قصه را حضرت علی اینگونه بیان فرمودند که باید در دل شعله های عصبیت را خاموش کرد . تعصبات بیجا نسبت به قومیت که از روی جهل است که گاه گربیان گیر مومن و متدین  هم میشود . در حالیکه مسلمان و متدین بودن و حضور در نماز جمعه است حال با هر قومیت و زبان ودر هر جائی که باشد  . در قیامت معیار سنجش همان معیار خداست نه انچه که ما در ذهن داریم . و راه دیگر از بین بردن حب و کینه جاهلی در دل است اگر کینه در دل ریشه کند از بین بردنش بسیار سخت میشود . نمونه اش عصبیت جاهلی  اعراب بود که اقا امیرالمومنین را به شهادت رساند و دوران بنی امیه که اولادش را به شهادت میرساندند .  فقط با بیرون کردن عصبیت جاهلی و حب و کینه  از دل میتوان راه نفوذ بر شیطان را میتوان  بست . وسوسه های شیطان که در قلب خطور میکند را باید در دل کشت تا بعد ها پشیمانی به بار نیاورد که این برای مسلمان خطرناک است . سعی کنیم خودمان را براساس اموزه های دینی و قرانی تربیت کنیم تا به شخصیت کامل انسانی برسیم . نخوت و خود بزرگ بینی  هم راه نفوذ شیطان است عزت مخصوص خداست پس هیچ کس اجازه نخوت و غرور ندارد . شیطان در گوش انسان چیزهای میخواند تا وسوسه کند  تا انسان را تحت سلطه خود قرار دهد . پس همیشه نسبت به مردم متواضع باشید و برای پست و مقام و منصب مغرور  نشوید عزت طلبی و عزیز بودن را زیر پا له کنید مطابق سیره امیر المو منین میبینیم که پایین ترین و کمترین کارها را انجام میدادن در حالیکه مورد تکریم خدا قرار میگرفتند . اگر میخواهد شیطان در شما نفوذ نکند باید عصبیت و کینه جاهلی و نخوت را به دل راه ندهید .

قرائت سوره اخلاص                                                   

(خطبه دوم)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی . زیبنده ترین چیز برای انسان تقواست تلاش  کنیم تا کارهای دنیایی را رها کنیم تا گرفتار مصیبت و بد بختی نشویم  همواره براین باشیم نتیجه تقوایی در اعمالمان نمود پیدا کند . مناسبتهایی که ما در این هفته داریم  یکی دهه ی کرامت است که میلاد پرخیر و برکت حضرت فاطمه معصومه علیها سلام است روایت است که هر کس قصد زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) را دارد به قم برود و از برکات زیارت حضرت معصومه بهره مند شود در زیارتنامه این حضرت تمام سلامها به ائمه معصومین  به صورت خطابی است که بر حضورشان دلالت دارد که این زیارتنامه بی نظیر است .از میلاد حضرت معصومه تا میلاد حضرت رضا علیه السلام را دهه کرامت نامیدند یاد بگیریم که کریم باشیم به این معنی که با اخلاق و با معرفت باشیم و بتوانیم از سر تقصیر دیگران بگذریم  با نیازمند کمک کنیم و به فکر مردم باشیم  ودرد مردم را احساس کنیم و با خدا باشیم . در مقابل اظهار درد دیگران بی رحم نباشیم .

شهادت شهید رجایی و با هنر را داریم که به همین مناسبت این هفته را هفته دولت نام نهادند . دولت نظام اسلامی نیازمند حمایت ملت است و دولت مردان هم باید شنونده حرف مردم باشند .مقام معظم رهبری در هفته دولت بیا نات ارزشمندی داشتند .هفته حج ودیگری ناپدید شدن امام موسی صدر در سال 57 از دیگر مناسبتهای این هفته است بانکداری اسلامی بدون ربا که بانکها با توجیه و کلاه شرعی برای خود ازاد کردند طبق فرمایش رهبر بانکها امروز به بنگاههای اقتصادی تبدیل شده اند که باید اصلاح شوند   روز مبارزه با استعمار انگلیس و روز تعاون و سالروز شهادت سید محمد باقر حکیم از دیگر مناسبتهای این هفته است . مقام معظم رهبری در جمع دولتمردان و مسولین توصیه کردند که 1-کارو فعالیت برای خدمت به مردم باید مستمر باشد 2- پرهیز از حاشیه سازی در دولت و شورا و شهرداری تا از اصل خدمت جدا نیافتیم . 3- حفظ انسجام درونی تا جلوی اسیبها گرفته شود . 4- پرهیز از دوقطبی کردن جامعه با شعارها و دعواهای سیاسی 5- جلوگیری از جناح بندی های سیاسی .

6-مسئله فتنه و فتنه گران که خط قرمز است 7- داشتن سعه ی صدر و ارامش روحی در مواجهه با انتقادها و تذکر نسبت به عیوب انسان که در صورت برطرف کردن بسیار عالی است به شرطی که نقدها منصفانه باش و از روی غرض ورزی باشد 8- موضع گیری سریع و قاطع در مقابل مسائل منطقه که اصل نظام است و پیروزی مردم غزه که در واقع این پیروزی برای مردم ایران است که در طول تاریخ هرگز در مبارزه با استکبار شکست نخورده است  و همیشه پیروز میدان بوده است همانطور که سیاست مداران امریکا هم اعتراف کردند که ایران در مقابل امریکاو اسرائیل  پیروز شد میگویند که مبارزین حماس سربازان تربیت شده  ونیروهای در خدمدت نظام اسلامی ایران هستند .اسرائیل با تمام تجهیزات در مقابل مردم بدون سلاح  شکست خورد تا جاییکه مبارزین حماس توجهشان به قدس است که بتوانند ازاد کنند .

قرائت سوره کوثر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی