امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

هفته صد وششم 1393/07/18

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

(خطبه اول)

بسم الله الرحمن الرحیم ... عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ . بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی . این ایام ، ایام کسب تقوای الهی است دهه ی ولایت یکی از پر خیر و برکت ترین ایام در طول سال وحتی برای عمر ماست . ما باید در پی کسب  تقوا و اعتقاد و ایمان باشیم از اعمالی که ما را به این تقوا میرساند نماز و روزه و حج است .  پیامبر گرامی اسلام در سال دهم هجری در شهر مدینه قصد انجام اعمال حج را داشتند و به ایشان ابلاغ شد که این اخرین حج اوست لذا برای شهرهای مختلف منادی فرستاد تا مردم جمع شوند تا در این اخرین سفر حج همراه پیامبر باشند روایت است بین هفتاد هزار تا صد و بیست هزار نفر جمع شده بودند . اقا امیر المومنین هم که در منطقه یمن حضور داشتند خود را به این سفر رساندند . زمانیکه به منطقه ی جعفه رسیدند و همه ی مسلمین در آنجا لباس دنیایی را از تن در آوردند  و لباس احرام که در واقع لباس قیامت و خدایی است بر تن کردند و به قصد انجام اعمال حج حرکت کردند پیامبر در جاهای مختلف احکام حج را بیان می فرمودند . این حج نامهای مختلفی دارد از جمله حجه الوداع و حج میقات و حجه السلام و... پیامبر بعد از انجام اعمال حج با حاجیان و همرا هان به طرف مدینه حرکت کردند منطقه غدیر چند کیلو متری از جعفه فاصله دارد . به منطقه ی غدیر که رسیدند فرشته ی وحی نازل شد و آیه ی شریفه ی یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک ... مطابق همان زمان ایات نازل می شد ولی در این آیه می فر ماید ای پیامبر آن دستوری که قبلا به تو دادیم  را به مردم برسان که اگر این را انجام ندهی رسالتت را انجام ندادی  وخداوند در این آیه امنیت پیامبر را از شر مردم  تضمین می کند پیامبر دستور داد تا آنهایی که جلو هستند بر گردند و آنهایی که جا ماندن خود را به جمع ایشان برسانند  غدیر خم منطقه گودال مانند است  پیامبر دستور داد تا همه در این منطقه جمع شوند و  خواست تا جهاز های شتران را روی هم جمع کنند تا منبری درست شود بعد از نماز پیامبر بر بالای این منبر قرار گرفت و شروع به خطبه کرد همانطور که خدا به پیامبر فرمود اگر این مسئله را ابلاغ نکنی رسالتت ناتمام است من و شما هم اگر این نکته را ندانیم دینمان ناقص است . در روایت داریم که در آن  روز هوا هم بسیار گرم بود پیامبر فرمود خداوند به من اطلاع داده که این حج آخر من است و سوال کرد ای مردم در باره ی مسولیت من چه می گویید و مردم جواب دادند ای پیامبر شما به بهترین نحو مسولیت خود  را به انجام رساندید . در ادامه فرمود آیا شهادت نمیدهید به وحدانیت خدا وحقانیت من  و وجود بهشت و جهنم و بر انگیخته شدن از قبر؟ مردم گفتند بله . آیا کلام من را میشنوید؟ گفتند بله یا رسول الله .  پیامبر فرمود من در میان شما دو چیز گرانبها به جا میگذارم  إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی ... من در بین شما دو چیز گرانبها قرار دادم یکی کتاب خدا  که وسیله ارتباط بین خدا و شماست  و دیگری عترت طاهرین من هستند که وسیله نجات شما ست و این دو تا روز قیامت از هم جدا نمیشوند . پیامبر دوباره پرسید آیا من از شما برای خود شما سزاوار تر  نیستم؟ گفتند بله یا رسول الله . پس فرمود خداوند ولی من است و من ولی مومنین و از مومنین به خود مومنین سزاوارتر هستم . دست آقا امیر المومنین را بالا گرفت و سه بار فرمود من کنت مولاه فهذا علی مولا ه   هر که را من مولای اویم  پس علی مولای اوست و در ادامه دعا فرمودند؛ خدایا دوست بدار هر که علی را دوست بدارد و دشمن بدار هر که را  دشمن علی است و یاری کن هر کس را که علی را یاری کند وذلیل کن هر کس را که علی را خوار بداند . پیامبر فرودند که این آیه سه بار برمن نازل شد ومن به دلایلی از ابلاغ آن خوداری کردم  1 چون مومنین کم هستند  2- منافقین و مسخره کننده ها زیاد بودند . و از این میترسیدم که دین ضایع شود تا امروز که خدا امنیت را برای من ایجاد می کند سه روز بیعت صورت می گیرد و پیامبر فرمود امروز دین را برای شما کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام کردم  .و همه این ولایت را با امضای یدی قبول کردند اما بعد از چند ماه عهد خود را شکستند و جز عده ای انگشت شمار بر ولایت وفادار نماندند  در حالیکه درستی دین ما به ولایت اقا امیر المومنین است . یادمان باشد طومار انقلاب که شهدا امضا کردند و ما وارث ان هستیم را بی اثر نکنیم و در مقابل اهانت به ان با قدرت بایستیم .

 (خطبه دوم)

بسم الله الرحمن الرحیم ... عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ . بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی . سعی کنیم در مسیر کارهایمان معرفت داشته باشیم چرا که اعمال ما با معرفت ارزش پیدا میکند و بالا می رود . میلاد پر خیر و برکت اقا امام هادی (ع) و دهه ی غدیر را به محضر شما تبریک عرض میکنم هفته ی ناجا و نیروی انتظامی را هم به محضر عزیزان و نیروهای نظامی عرض تهنیت داریم .بزرگداشت حافظ و روز جهانی استاندارد  را در این هفته داریم . در این را بطه باید یاداوری کنیم که استاندارد هم باید استاندارد شود . شهادت ایت الله اشرفی پنجمین شهید محراب و روز جهانی نا بینایان از دیگر مناسبتهای این هفته است . ما موظف هستیم به انسانها ی ناتوان اعم از پیر مرد و پیر زن و معلول و نا بینا احترام کنیم . روز پیوند اولیا و مربیان را هم تبریک میگوییم و امید واریم خانواده ها و دانش اموزان و با مربیان ارتباط بهتر و بیشتری داشته باشند و تربیت درست دانش اموزان توسط مربیان نیازمند هماهنگی نزیدک با خانواده است تا از اسیب های فرهنگی پیشگیری شود . روز جهانی غذا را هم در این هفته داریم . در خصوص عید غدیر در روایات داریم... انه یوم عیدا   و فرح و سرور . روز عید و سرور و شادی است پیامبر گرامی اسلام میفرماید یوم الغدیر افضل اعیادامتی ....و نسبت عید غدیر با سایر عید ها مانند ماه به ستارگان است . امام صادق می فرماید عیدالله الاکبر . این روز را شادی کنید و برجسته عید برگزار کنید اما از ورود اسیبها به این عید بزرگ معنوی جلوگیری کنید .دیدار از سادات را در این روز فراموش نکنید . روز غدیر در اسمانها مشهور تر از روی زمین است اگر مردم فضلیت این روز را درک میکردند فرشته ها روزانه ده مرتبه با ایشان روبوسی میکردند . اقا امیرالمومنین غدیر را ایجاد کرد نه اینکه غدیر ان حضرت را معرفی کرده باشد .


مقام معظم رهبری در پیام خود در رابطه با حج اینگونه فرمودند اسلام ناب محمدی با اسلام امریکایی هر کدام مشخصاتی دارند .

1-    اسلام ناب محمدی یعنی قله ی انسانیت و قرب فرشته ه و اولین نقطه ی عزت  ولی  اسلام امریکایی پست تر از هر موجود و حیوانی  کافری و اخرین نقطه ی ذلت است .

2-    اسلام پیامبری یعنی نوع دوستی و محبت و اسلام امریکایی برابر است با خشونت و ادم کشی .

3-    اسلام پیامبری یعنی احترام به ادیان حتی ادیان غیر الهی ودر و قابل اسلام امریکایی یعنی تعصب و قبیله گرایی .

4-    اسلام پیامبری یعنی امنیت زندگی و ارامش و اسلام امریکایی یعنی هول و هراس .

5-    اسلام پیامبری یعنی حاکمیت عقل و اسلام امریکایی استکبار و نابودی و فقر ادیان دیگر .

6-    اسلام پیامبری عبادت الهی همراه با عمل و سلام امریکایی تعصبات غلط ودروغین و بدون عمل

7-    اسلام پیامبری اثبات احکام الی یوم القیامت  و اسلام امریکایی تغیر احکام با توجه به شرایط و زمان .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی