امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

هفته صد ودوازدهم 1393/08/30

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۲۷ ق.ظ

(خطبه اول)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی؛ تقوا بهترین نعمت الهی است که خداوند به بنده خودش عنایت می کند ، و تقوا با کوشش و تلاش به دست می آید ،ایام عزای سالار شهیدان است و متعلق به آقا امام حسین(ع) است ،یک شعاری را آقا امام حسین(ع) در چند جای این سفر و همین طور در آخرین لحظات شهادت بیان می کرد که این شعار برای من و شما است و به درد ما می خورد، در قرآن خداوند متعال می فرماید: ان الله مع الصابرین؛ خداوند با صبر کنندگان است، آقا امام حسین(ع) در یکی از منزلگاه ها فرمودند: ای مردم هرکس صابر است بر تیزی شمشیر و تیزی نوک نیزه ها با من حرکت بکند ،  و اگر این تحمل و طاقت را در خودش نمیبیند برگردد، و از من جدا بشود، امام حسین(ع) معنای صبر را برای مردم تفسیر می کند، در روز عاشورا می فرماید : صبرکنید که مرگ برای شما لحظه ای بیش نیست ، که اگر صبر بکنید به بهشت می رسید، انسان با صبر و تحمل میتواند درک نعمت های الهی را داشته باشد، به مقام های عالی برسد، انسان های صابر قوی ترین مردم هستند ، صبر آقا امیرالمومنین(ع) را نگاه بکنید که چقدر صبر دارند ، صبرآقا امام حسین(ع) ، صبر زهرای مرضیه(س)  در ظهر عاشورا و بعد از نماز عاشورا فرمودند :دوستان تقوای خدا را پیشه بکنید و صابر باشید ، یعنی خسته نشوید و مقاوم باشید که شیطان میخواهد من وشما را خسته بکند ، با توجه به مشکلاتی که الآن هست شیطان میخواهد در این جبهه نبرد بر خداوند پیروز بشود ،شیطان میخواهد من و شما صبر را از دست بدهیم ، باید صبر کرد،دوستان تقوای خدا را داشته باشید و صبر بکنید، چون خداوند با صابرین است، امام حسین(ع) به آقا علی اکبر فرمود: صبر کن عزیزم! زمانی که طلب آب کرد از آقا امام حسین، امام حسین(ع) حضرت علی اکبر را دعوت به صبر می کند ، فرزندم کمی صبرکن ! تا عاقبت به خیر شوی، این صبر خطاب به من وشما هم هست، ما در مسیر انقلاب هرچه به دست آورده ایم به برکت همین صبر ها است، بازهم بیاد صبر و تحمل بکنیم تا به آنچه که خداوند برای من وشما در تقدیر قرار داده است برسیم، بعد از شهادت حضرت قاسم(ع) فرمود: باز هم به فرزندان برادر توصیه صبر دارند، به اهل بیت و یارانش توصیه صبر دارند، صبر کنید که بعد از عاشورا شما شهدای عاشورا زبان زد تاریخ خواهید شد، و تاریخ به شما افتخار خواهد کرد، و افسوس خواهند خورد که ای کاش در جمع شما بودند ، در آخرین وداع خطاب به حضرت سکنیه(س) میفرماید: صبر کن بر آنچه خدا مقدر کرده است و شکایت نکن از آنچه پیش آمده است، در لحظه ای که حضرت علی اصغر(ع) در بالای دستان آقا امام حسین(ع) تیر خورد، این را فرمود:خدایا این مصیبت را بر من آسان کن که میخواهم صبر کنم،خیلی مصیبت حضرت علی اصغر(ع) سخت بود ، گریه ملائکه آسمان در آمد ولی آقا امام حسین باز صبر میکنند و دیگران را هم توصیه به صبر میکنند، در زمانی که جنگ میکند باز در مورد صبر میفرماید، وقتی روی زمین قرار گرفت آقا امام حسین(ع) و عبدالله بن حسن آمده بود تا خودش را به عمویش برساند و زمانی که دشمن شمشیر را بردست مبارک عبدالله بن حسن فرود آورد بازهم صبر میکنند ، چه صبر و تحملی را برای من وشما یاد دادند ، و آموزش دادند ، آقا امام حسین این درس ها را به من و شما داد تا من و شما در این مسیر حرکت بکنیم ، با تحمل و صبر و با بردباری تا بتوانیم به آن مقامی که آقا امام حسین(ع) برای من وشما تعریف کرد برسیم.

(ذکر مصیبت اهل بیت علیهم السلام)

 

 

(خطبه دوم)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی؛ عرض تسلیت دارم خدمت همه شما ایام عزاداری سالار شهیدان را و همچنین عرض تبریک دارم خدمت شما هفته بسیج را و سالروز فرمان حضرت امام مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی را، عرض تبریک دارم خدمت همه بسیجیان این روز را، مناسبت هایی که در این هفته داریم:ورود کاروان اسرا به شهر شام را داریم که باید مطالعه ویژه ای بکنیم؛ ولادت آقا امام محمد  باقر(ع) را به روایتی در این هفته داریم، بحث های سیاسی که در هفته گذشته مطرح بود پرواز  پهباد ایرانی را داشتیم که یک افتخار است، یک روزی به من وشما میگفتند که ایرانی نمیتواند آفتابه درست بکند ، این اقتدار را خداوند به شما داده است ، بحث انرژی هسته ای را داریم که خواست مردم این است که ما به هبچ عنوان دوست نداریم حتی یک قدم در بحث انرژی هسته ای کوتاه بیاییم، مسئولین و کسانی که نمایندگی دارند از این مردم در مذاکرات مسئولیت دارند، در عین حالی که این مردم دشمن شناس هستند و دشمنشان را میشناسند و هیچ جای تاریخ ما نداریم که دشمن ما بخواهد ترحمی به ما داشته باشد ، باید آنچه امام و شهدا و مقام معظم رهبری درخواست دارند باید آنها را در مذاکرات مطرح بکنیم، نه حرف های غیر از این!  البته مذاکرات باید ادامه پیدا بکند تا مردم دنیا را قانع بکنیم که استکبار جهانی خیری برای ملت ها نمیخواهد ، و فقط دنبال منافع خودش است، نکته بعدی اینکه بنا بر فرض ما در بحث انرژی هسته ای به نتیجه برسیم و تحریم ها برداشته بشود ، آیا مشکل ما حل میشود ؟ باید اعتماد به نفس داشته باشیم و باید به ظرفیت های موجود اهمیت بدهیم، پیروزی های پیاپی مردم عراق را الحمدلله داریم ، انتفاضه سوم در فلسطین را داریم، ما مردم با فرهنگ بسیجی به دنیا آمده ایم و باید مواظب باشیم تا با همین فرهنگ بسیج زندگی بکنیم و با همین فرهنگ هم از دنیا برویم، اگر با این فرهنگ بسیجی از دنیا برویم با امام حسین(ع) محشور خواهیم شد ، حواستان باشد به این فرهنگ آسیبی وارد نشود ،هرکس به این فرهنگ آسیب بزند خیانت به انقلاب کربلاست، نه به انقلاب اسلامی، در قرآن داریم: خداوند کسی است که کفار اهل کتاب را در کنار شما(بسیجیان زمان پیامبر(ص) ) اینها را از خانه هایشان بیرون کرد و فکر آنها این بود که قلعه خیبر اینها را حفظ میکند ، خداوند از جهتی به اینها ضربه زد که فکرش را هم نمی کردند ، به برکت بسیجیان و عنایت الهی رعب و وحشت در دل آنها افتاد ، شروع کردند خانه هایشان خودشان را با دست خودشان خراب کردند ،  و مومنین هم بقیه آن را خراب کردند ، فرهنگ فرهنگ بسیجی و انقلابی بود ، در یک جایی فرهنگ بسیجی کنار رفت و فرهنگ غیر بسیجی آمد ، در قرآن داریم: خداوند در جاهای زیادی شما را کمک کرد و روز جنگ حنین هم یاری کرد، زمانی  که شما به جمعیت زیادتان مغرور شدید ، در جنگ حنین سپاه اسلام 12 هزار نفر بود و سپاه کفر 4 هزار نفر ، آنجا فرهنگ بسیجی کنار رفت و فرهنگ غرور آمد ، این 12 هزار نفر هیچ کفایتی از شما نکردند و زمین بر شما تنگ شد، در جنگ حنین مسلمانان که 12 هزار نفر بودند فرار کردند ، فرهنگ بسیجی فقط در 10 نفر بود که با پیامبر بودند ، که یکی از آنها آقا امیرالمومنین(ع) بود ، با شمشیر آقا امیرالمومنین(ع) پیروزی برای مسلمانان شد، این تفاوت فرهنگ بسیجی و غیر بسیجی است، تمام کشورهای عربی جنگیده اند ولی هیچکدام پیروز نشدند ، مگر آنهایی که برگشتند و آمدند و فرهنگ بسیجی را از من و شما گرفتند ، آنهایی که فرهنگ بسیجی را نگرفتند شکست خوردند ، 90 درصد سوریه به دست اراذل تصرف شده بود ، فرهنگ بسیجی نجاتشان داد ، اگر فرهنگ بسیجی نبود مطمئن باشید تا الآن از دست رفته بود ، فرهنگ بسیجی شما در عراق ورود کرده است، و دوستان و فرزندان شما در عراق آمدند و فرهنگ بسیجی را راه انداختند ، و گروه های بسیج تشکیل شد ، و فرمان حضرت آیت الله سیستانی همانند حضرت امام (ره) صادر شد و همه آمدند ، هرکس از فرهنگ بسیجی فاصله بگیرد بازنده است و نابود خواهد شد، و خودش را هلاک کرده است، هر کس میخواهد در این دنیا با افتخار زندگی بکند و قیامت هم با افتخار باشد  باید فرهنگ جوانمردی و فرهنگ بسیجی داشته باشد، مقام معظم رهبری در سخنان چند روز گذشته خودشان فرمودند : زورگویان جهان از اسلام ناب محمدی(ص) در هراس هستند ، از اسلام آمریکایی استقبال می کنند ، میخواهند من وشما مسلمان آمریکایی باشیم، پس قدر خودتان را بدانید و قدر فرهنگ انقلابی و  بسیجی خودتان را بدانید و قدر نظام خود را بدانید و پای نظام خود هم بایستید.

قرائت سوره اخلاص

والسلام علیکم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی