امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

خلاصه خطبه دوم 94/05/02

يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ



مناسبت های که در این هفته داریم :

1-       سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) 5 مرداد هم که اقامه اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران در تهران در سال 1357 به امامت آیت اله طالقانی که رحمت و مغفرت برای روح آن مرحوم درخواست داریم.

2-    تخریب بارگاه ائمه بقیع را در این هفته داریم. امام خمینی (ره) درباره آل سعود مطالب ارزشمندی را بیان فرمودند. (آل سعود به مراتب از آمریکا و رژیم صهیونیستی خطرناک تر است)

3-    سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد را در سال 1368 داریم.

4-     6 مرداد همایش همه پرسی اصلاح قانون اساسی را داریم. ما در انقلاب مشروطه شکست خوردیم چون قانون اساسی نبود انقلاب پیروز شد سندی نبود که بر اساس آن دولت بخواهد عمل کند به برکت وجود حضرت امام (ره) و بزرگان دین این قانون اساسی با عظمت و پر خیر و برکت نوشته شد و یک بندی هم دارد. این بند خیلی مهم است هر کدام از این قوانین بر خلاف قرآن و احکام دین باشد باطل است. اما هیچ قانون اساسی را نداریم که بر خلاف دین و قرآن و مکتب اهل بیت باشد.

5-    روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را در این هفته داریم. به همه مومنانی که در این راستا زحمت می کشند عرض تبریک داریم.

6-    روز مدد کاری را داریم . به همه مومنین و مددکاران عزیز عرض تبریک داریم.

7-    روز درگذشت آیت اله مشکینی را در این هفته داریم. یکی از زحمت کشان انقلاب و یکی از اساتید بزرگ اخلاق حوزوی، علمیه بودند رو هم در این هفته داریم. که درود و صلوات به روح بلند آن بزرگوار نثار می نمائیم.

بحث های سیاسی این هفته :

1)      مقام معظم رهبری از اصل مذاکرات حمایت کردند. از گروه مذاکره کننده حمایت کردند. من و شما هم وظیفه حمایت کردن را داریم. اما مقام معظم رهبری تبریکی را نگفتند تا اینجای کار تائید شد. به مسئولین زیربط و نهادهای زیربط به خصوص مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی تاکید فرمودند که آن بیانیه را ریز بررسی کنند و جاهایی که دشمن می تواند فتنه ایجاد کند و موانع ایجاد کند آن راهها را ببندند.

2)      یکی دو جمله ای که غربیها گفتند را خدمتتان عرض میکنم. معاون وزیر خارجه آلمان که آمده بود تهران به روسای مملکت ما این مطلب را گفتند اگر خواهان روابط اقتصادی نزدیک تر با آلمان هستید روابط خود را با اسرائیل بهبود ببخشید.

حالا که روابط برلین و تهران می تواند روابط نزدیک تری باشد ضروری است درباره حقوق بشر در کشور ایران صحبت کنم سازمانهای بین المللی می گویند حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت های مذهبی و روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در ایران نقض می شود.

نخست وزیر انگلیس آمد و با آقای روحانی صحبت کردند . او خواستار تغییر نگرش ایران در موضوعاتی مانند سوریه یا منع تروریسم در منطقه و تغییر رفتار ایران گردید.

به مذاکرات هسته ای آنها بیشتر نیاز داشتند و ما کمتر نیاز داشتیم. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی