امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

خلاصه خطبه دوم نماز جمعه 6 شهریور باغستان

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم  94/06/06 باغستان به امامت حجه الاسلام  سادات رسول

 


-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

-        تبریک هفته دولت ، این مناسبت را  خدمت همه خدمت گذاران تبریک عرض می کنم. این مناسبت که به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده است ، به همه عزیزانی که در ارکان و بدنه دولت و در نهادهای مختلف مشغول خدمت هستند این هفته را عرض تبریک و تهنیت داریم و آرزوی توفیقات روزافزون خدمت همه این عزیزان را داریم.

-        اعزام حجاج به حج ، خدا را شکر امسال هم خداوند توفیق داد به مومنین که به این سفر معنوی بروند تا در کنار خانه خدا قرار بگیرند ، خداوند به برکت این سفرها مشکلات مردم مسلمان ، خصوصاً مردم یمن هم حل شود ان شا الله و مفسدینی که در کنار خانه خدا حضور دارند و مانع از حضور مسلمانان در انجا هستند و باعث قتل وکشتارمردم یمن هستند ،ان شا الله به برکت دعای مومنین این مفسدین هم از روی زمین برداشته شوند.

             

-        سالروز ربوده شدن امام موسی صدر در سال 1357 در لیبی ، هنوز اینکه شهید شده اند و یا چه بلایی سرش آورده اندمشخص نیست،دولت لیبی هم که ازبین رفت وخبرقطعی هم در این خصوص خبرگذاری هاارائه ندادند. - سالروز انفجار تروریستی در حرم مطهر آقا امیرالمومنین(ع) در سال 1382 ، این اتفاق منجر به شهادت سید محمدباقرحکیم و جمع کثیری ازدوستداران اهل بیت گردید،این روز راخدمت همه شیعیان عرض تسلیت داریم.

-        سالروز وفات آیت الله شیخ عبدالکریم حائری ، ایشان موسس حوزه علمیه قم هستند ، چه کار باعظمتی ، چه کار باارزشی که انصافاً الآن قم مرکز علمی دنیاست، آقا امیرالمومنین(ع) علم را تقسیم کرد، یکی علم اخلاق است، یکی علم الهی است و یکی هم علم احکام است، سوال کردند یا علی بقیه علوم چیست؟ فرمودند بقیه علوم از تفضلات است ، اصل علم این سه مورد است. چشمه این علوم الان شهر قم و حوزه علمیه است.

-        سالروز تشکیل بانکداری اسلامی بدون ربا، این موضوع در سال 1362 مصوب شد ، اما فکر میکنم مومنین در خواب می بینند بانکداری اسلامی را! ما به شدت از بانکها گله مند هستیم، از دولت و مجلس گله مندیم به خاطر این موضوع،بزرگترین ظلم را بانکها به مردم انجام می دهند ،وام به جوانان برای ازدواج داده نمیشودو هزارمرحله جلوی پای جوان می گذراندبرای دریافت سه میلیون تومان وام،ولی هستندکسانی که وامهای یامفت می گیرند به مبالغ میلیاردی ، اینها ظلم است، اینها حق کشی مردم است، برای ضمانت انقدر جوانان را اذیت نکنید ، بانکداری اسلامی این نیست، این عملکرد بانکها مورد انتقاد مردم است، حتی یک نفر از روش کار بانکها راضی نیست ، والله جوان می آید و با ما دردودل میکند که یکسال است نتوانسته وام سه میلیون تومانی بگیرد ، ما خواهشمان این است که کلمه بانکداری اسلامی فقط در بیان و لفظ نباشد و الا روش کار بانکها کاملا غیر اسلامی است،قانون بانک درست است ولی اجرائیاتش غلط است،امیدواریم اجرایش هم درست شود.

           


-        سالروز تشکیل پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء ، انصافاً از جهات امنیتی ما خدا را شاکریم از امن ترین کشور های جهان هستیم ، امنیت در کشورمان بسیار عالی برقرار است، ما از همه نیروی های نظامی تشکر می کنیم.

-        سالروز مبارزه با استعمار  پیر انگلیس ،این روز  به مناسبت شهادت شهید رئیسعلی دلواری این روز را به عنوان روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس نامگذاری کرده اند ، الان هم دوباره خطر آمدن این روباه مکار کشور را تهدید می کند، ما خواهشمان است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که مسئولین حواسشان باشد چه کسی و برای چه برمیگردد؟اینها به هر عنوان که برگردند باید اینها را تعقیب کرد و نگاه کرد، اینها قدم به قدمشان شیطنت و مکر و حیله و خیانت است، لذا باید بیشتر دقت کنیم.

              

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی