امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

خطبه 27 شهریور باغستان94

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰ ق.ظ

                        

      خلاصه خطبه دوم 94/06/27  باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 




                                    


                                                                   قاری محترم قرآن : آقای عیسی خانی





                                  

 

 




-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

-        خدمات جدید ستاد نماز جمعه باغستان، در ستاد نماز جمعه باغستان تغییراتی به وجود آمد و اقداماتی  انجام شد ، ان شا الله مومنین از این خدمات استقبال کنند و برایشان مفید باشد.

-        حضور به موقع در نماز جمعه ، خطبه های نماز جمعه جزء نماز جمعه است یعنی اگر تعمداً در خطبه ها حضور پیدا نکنیم یا در زمان خطبه حضور داشته باشیم و گوش به خطبه ها ندهیم این در نماز اشکال ایجاد می کند، مومنین سعی بکنند به موقع در نماز حضور پیدا بکنند ان شاالله.

بیان مناسبت ها:

-        ایام حج ، جماعتی از مومنین مشغول انجام تکلیف عبادی حج  هستند ، امیدواریم با صحت و سلامتی بازگردند ، گرچه همیشه دولت آل سعود مشکلاتی برای حاجیان ایرانی دارد ، همیشه آسیب در این مراسم ایجاد میکنند ، یکبار کشتار حاجیان بود ، یکبار آتش گرفتن خیمه های حاجیان بود و بار دیگر هجمه جمعیت در رمی جمرات بود ؛  آمار کشته ها بسیار بالاست، اخیراً هم متاسفانه جرثقیل واژگون شد و گفتند بخاطر طوفان بوده ولی کارشناسان گفتند طوفانی وجود نداشته و سرعت باد کم بوده است.



                    



-        شهادت امام محمد باقر(ع)، امیدواریم مومنین در مساجد و حسینیه ها و مجالس خانگی یاد آقا امام محمد باقر(ع) را زنده بدارند و عزاداری کنند، امام باقر(ع) کسی بود که مجدداً اسلام را احیاء کرد  ، دین را تطهیر کرد ، دینی که آلوده شده بود به افکار ناپاک بنی امیه،  آقا امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دین جدشان را تجدید بنا کردند ، امام باقر(ع) در عاشورا حضور داشتند ، این روز را خدمت همه مومنین تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

-        حرکت آقا امام حسین(ع) به سمت کوفه، و خبر شهادت حضرت مسلم(ع) هم در همین هفته به امام حسین(ع) می رسد. قربانیانی که آقا امام حسین به دنیا عرضه کرد قربانیان بی نظیری است و دنیا دیگر چنین قربانیانی نخواهد دید.

-        هفته دفاع مقدس ، دفاع مقدس ما الگو گرفته از قیام آقا امام حسین(ع) بود، اگر الگویی همانند آقا امام حسین(ع) نبود هرگز این پیروزی و این عظمت و افتخار برای ما نبود ، رزمنده های ما هرچه داشتند از قیام کربلا داشتند. دنیای استکبار از فرهنگ حسینی و فرهنگ غنی عاشورایی  می ترسد و  این فرهنگ را مورد هدف قرار داده است ، لذا باید حواسمان باشد.

-         روز عرفه روز دعا و نیایش، امیدواریم عزیزان در این روز همت کنند ، گفته اند کسی اگر در ماه رمضان آمرزیده نشد عرفه را از دست ندهد، عرفه را درک بکنید و دعای عرفه را بخوانید.

-        عید سعید قربان ، این روز با عظمت را تبریک عرض می کنیم، هرکس دستش می رسد قربانی بکند و گوشتش را به فقرا و مستضعفین بدهید ، ان شا الله مورد قبول خدا واقع بشود .

-        اهمیت شورای محترم نگهبان ، یکی از نهادهای انقلاب اسلامی که به برکت انقلاب تاسیس شد شورای محترم نگهبان بود، شورای نگهبانی که هم مفسر قانونی اساسی است و هم تایید کننده قوانین مجلس است، و هم ناظر بر انتخابات است، مقام معظم رهبری جملاتی را در این خصوص فرمودند که شورای نگهبان هم عقلا هم شرعا و هم قانوناً نظارت استصوابی بر انتخابات دارد، خداوند ایت الله خزعلی را رحمت کند ، این بزرگوار از اول انقلاب در شورای نگهبان بودند ، خیلی کار سختی است ، با همه هجمه هایی که بود ، و در مجلس خبرگان هم انجام وظیفه میکرد. وصیتی که کرد فرمود : بالای قبر من اصطلاحات دیگر ننویسید ، فقط بنویسید ابوالقاسم خزعلی دوستدار خمینی(ره) ، فتنه 88 امتحان بزرگی بود ، دشمن فتنه راه انداخت ، فرزند آیت الله خزعلی در فتنه 88 طرف فتنه گران بود ایشان آمد بیانیه ای دارد و نوشت: من به محضر بزرگان عرض کردم که پسرم گرفتار فتنه شده چکار کنم؟ بزرگان گفتند که صیر کن، اما کاسه صبر من لبریز شده و طاقت ندارم، مردم ایران بدانید هرآنچه را پسر من میگوید حرف من نیست این حرف خود اوست و او دیگر از من نیست، خداوند این انقلاب و نظام و رهبری و امام(ره) را از شر او حفظ بکند. دشمن در کمین است ، همیشه در پی اختلاف افکنی و فتنه است و باید دقت کرد.




                           

                                                             مجری مراسم نماز جمعه: آقای شاکری


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی