امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

خلاصه خطبه 8 آبان 94

شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ

      خلاصه خطبه دوم 94/08/08 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول


 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات.

-        تقدیر و تشکر از همه نمازگزاران و روحانیت معزز و مکرم ، از ورزشکاران عزیزی که در نماز جمعه حضور دارند و از همه عزیزانی که در ایام عزای حسینی اقامه عزا کردند.امیدواریم خداوند به عزت آقا امام حسین (ع) همه ما را مورد عنایت خاص آن حضرت قرار بدهد ان شا الله.

-        تقدیر و تشکر از قاری محترم و همه عزیزانی که نماز جمعه را مدیریت می کنند.


-         موردی را اشاره کنم، خواهشمان از مومنین این است که مراسم ختم ها و سایر مراسمات را در روز جمعه برگزار نکنید .روز جمعه را اختصاص بدهید به نماز جمعه، نماز جمعه برای شماست ، این تریبون برای مردم است، برای حرف مردم است، پس باید این تریبون را قوی تر بکنیم، لذا هم خودتان رعایت بکنید و هم به دیگران تذکر بدهید که روز جمعه برنامه ها را برگزار نکنند.

مناسبت ها:

-        8 آبان روز شهادت شهید محمد حسین فهمیده که به نام روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است، به محضر همه نوجوانان عزیز عرض تبریک و تهنیت داریم.

-         8 آبان به عنوان روز پدافند غیر عامل هم نامگذاری شده است، پدافند غیر عامل یعنی اینکه جمعیتی توان خودش را به کار بگیرد در راستای حفظ سلامتی ، جان ، مال و حفظ امنیت سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی که در کشورش وجود دارد. نمونه یکی از پدافند های غیر عامل کندن خندق در زمان پیامبر(ص) در حاشیه مدینه است. عبادات ما هم پدافند غیرعامل است. در بحث برجام هم همین موضوع است، کسانی که در مورد این برجام نگران هستند ، بحث پدافند غیر عامل است، آنها نگران امنیت این کشور هستند ، نگرانی مومنین نگرانی امنیت سیاسی ، مالی و جانی این مردم است. بنابراین باید همه اصول امنیتی در بحث برجام رعایت شود. حجاب پدافند غیرعامل است، حجاب موجب امنیت است، وقتی من حجاب ندارم یعنی امنیت ندارم. ما پدافند غیرعامل را در فرهنگان رعایت نکردیم، متاسفانه آسیب دیدیم. پدافند غیرعامل دید وسیعی است که قبل از وقوع حادثه انسان پیش بینی می کند و میتواند مقابل آسیب ها بایستد.در جنگ حزب الله و اسرائیل هرگر اسرائیل نتوانست سیستم ارتباطی حزب الله را قطع بکند. حزب الله پیش بینی همه این ها را انجام داده بود و کاملا اماده بود.


-        شهادت اولین شهید محراب ، شهید آیت الله سید محمد قاضی طباطبایی.

-        10 آبان سالروز بازداشت و تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه را داریم.

-        13 آبان دو مناسبت دارد، یورش ماموران رژیم شاه به دانش آموزان و دانشجویان در سال 1357 در دانشگاه تهران که در سالگردش در سال 1358 دانشجویان لانه جاسوسی را فتح کردند و به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم را در این نظام اسلامی ایجاد کردند. انصافاً هم انقلاب دوم بود.الان سفارت آمریکا در عراق بزرگترین سفارت آمریکا در دنیاست، سفارت نیست در واقع پادگان نظامی است. روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

-        14 آبان روز فرهنگ عموی است. فرهنگ عمومی ما همان فرهنگ مذهبی و دینی ماست، که باید متولیان فرهنگ در این خصوص تلاش های مضاعف داشته باشند و پیگیر این باشند که فرهنگ دینی این مردم را حفظ بکنند و از آسیب ها جلوگیری کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی