امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

خطبه دوم نماز جمعه 22 آبان باغستان

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم 94/08/22  باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات.

مناسبت ها:

-        سالروز میلاد پرخیر و برکت امام محمد باقر(ع)را بنا بر روایتی داریم،همچنین روز میلاد با سعادت امام کاظم (ع) راهم در این هفته داریم،این مناسبت های عزیز را خدمت شما اهل بیت دوستان عرض تبریک و تهنیت داریم.

-        رحلت علامه طباطبایی و آیت الله مرعشی نجفی، این مناسبت ها را هم محضر شما عزیزان، علمای دینی حوزه های علمیه عرض تسلیت داریم.




-        تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان در سال 1358

-        آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، امیدواریم مومنین به این موضوع بپردازند ، متاسافانه ضعف بصیرت و فرهنگ وجود دارد. حتما مطالعه داشته باشید، مطالعه دینی و سیاسی حتما داشته باشید ، مومنین این موضوع را جدی بگیرند. جوانان را تشویق بکنید به مطالعه کتاب و مباحث سیاسی. مطالعه سیاسی و دینی در زمان ما از غذای روزانه واجب تر است.

-        شهادت زید بن علی ؛ قیام ایشان هم قیام به حق و مورد تایید امام(ع) بود، قیام های زیادی صورت گرفت، هر قیامی درست نبود ، کسانی که طبق دستور امام و با اجازه امام قیام کردند و کشته شدند شهید محسوب می شوند.

-        توهینی که یکی از برنامه های تلویزیونی به هموطنان عزیز آذری زبان کرد، باید مجریان این موضوع عذر خواهی می کردند. ولی بعضی از رجال سیاسی ما انقدر بی احتیاط هستند که در اشتباه مجریان یک برنامه فریاد وا اسلاما سر می دهند و بهانه را دست مخالف می دهند. باید با افرادی که توهین کردند برخورد شود ولی نباید بهانه دست دشمن داد. لذا باید حواسمان باشد. رهبرمان آذری زبان است، مراجعمان آذری زبان هستند، بسیاری از اکابر دین ما آذری زبان هستند ، این فریاد وا اسلاما معنی ندارد و نباید مردم را تحریک کرد.





-        بصیرت ضرورت نظام ماست، ای کاش متولیان فرهنگ ما چندین واحد درس بصیرت در دانشگاه ها تدریس می کردند، این موضوع برجام را متاسفانه دولتیان ما پیروزی بزرگ مطرح می کنند ، تبلیغاتی که انجام داده اند و ... ولی خدا وکیلی این برجام خوشایند هیچ کس نیست ، چون تغییری در زندگی ها به وجود نیامده که این برجام را ما یک پیروزی بدانیم، بحث جمع آوری سانتریفیوژهای هسته ای آدم را کاملا یاد ماجرای لیبی می اندازد، این حرکت کوچکی نیست، دولت ما چکار می کند؟ دولت پیشتاز در رفتن به غرب است و ما دلیل این را نمی دانیم. الآن ما شاهد حضور فعال شرکت های خارجی در ایران هستیم، این باعث می شود شرکت های داخلی خودمان ورشکست شوند، ما از شرکت های خودرویی اصلا راضی نیستیم، ولی راضی هم نیستیم که این شرکت ها ورشکست شوند و 15 هزار هموطن ما بیکار شوند.

-        الآن دست انگلیسی ها را گرفته اند و شهر به شهر می چرخانند، دلیل این کار را نمی دانیم،  ما از انگلیسی ها خیر ندیدیم، فقط دردسر و گرفتاری برای ما بوده اند ، دولت مردان ما باید دقت بکنند ، این غفلت صحیح نیست ، مردم را دلسرد نکنید.

-        تعداد بیست نفر از حاجیان ما مفقود هستند هنوز، چرا پیگیری نمی کنند؟ اگر دولت ما هنر مند است اینها را پیگیری بکند، بحث اقتصاد مقاومتی چه شد؟ مقام معظم رهبری صراحتاً فرمودند که من راضی نیستم، چرا دولت مردان حرف هایی را می زنند که با اصول این نظام و با افکار این مردم جور نیست؟ مسئولین نظام از زیر ذره بین بسیار حساس این مردم دور نیستند، در این 35 سال انقلاب مشخص شده است که غفلت از مسئولین بوده و از مردم نبوده است.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی