امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

نماز 4 دی 94 باغستان

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷ ق.ظ

                 خلاصه خطبه دوم 94/10/04  باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول



              

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات.

مناسبت ها:

-        ولادت حضرت عیسی(ع) و آغاز سال جدید میلادی، به محضر عزیزان  مسیحی عرض تبریک و تهنیت داریم، امیدواریم مسیحیت مقام حضرت عیسی(ع) را به درستی تعریف بکند و به عنوان یک پیامبر آسمانی و الهی ایشان را الگو در اعمال و رفتار خودشان قرار بدهند ان شاالله.

-        سالروز فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی، این نهضت در سنوات گذشته ملحق شد  به آموزش و پرورش ،  الآن یک بی سوادی جدید و به روز داریم، یعنی بعضی دانشجویان و دانشگاهیان ما ، بعضی از مدیران ما درس نخوانده مدرک میگیرند، این بی سوادی جدید است، باید نهضت جدید شروع شود و مقابل این بی سوادی ها ایستادگی کند ، این بی سوادی هلاک کننده است . لذا باید جلوگیری شود.

-        میلاد پرخیر و برکت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) ؛ و میلاد آقا امام جعفر صادق (ع) ؛ این دو میلاد را محضر همه دوست داران اهل بیت عرض تبریک و تهنیت داریم، این روز را به عنوان روز اخلاق و مهر ورزی نامگذاری کرده اند ، پیامبر(ص) پیامبر رهبر و اخلاق بود ، ایشان با اخلاقشان مسلمان درست کردند، من و شما هم باید با اخلاق نیکو با مردم برخورد کنیم و مهربان باشیم.



          


-        روز 9 دی سالروز حماسه پرافتخار مردم ایران و روز بصیرت؛ برنامه ای به مناسبت این روز  برگزار خواهد شد ، سعی بکنید شرکت بکنید و این روز را حتما گرامی بدارید.

-        از همه مومنینی هم که در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند تشکر ویژه می کنیم،این به دنیا نشان می دهد که انتخاباتی که در ایران اسلامی برگزار می شود انتخابات واقعی است، انتخاباتی که در بیشتر کشورهای دنیا برگزار می شود انتخابات کاذب است، از همه مردم هم تقاضا می کنیم در انتخابشان دقت بکنند ، سربازان ولایت را پیدا بکنند.



            



-        در خصوص بحث بصیرت تعبیری را آقا امیرالمومنین(ع) دارد : ای مردم بدانید پرچم دین را هیچ کس نمی تواند حمل بکند مگر کسانی که اهل بصیرت و صبر باشند، اول باید بصیرت داشت،  آدمی که بصیرت نداشته باشد می شود ابوموسی اشعری، می شود شریح قاضی، آدمی که که بصیرت داشته باشد می شود عمار، سلمان یا مقداد. بی بصیرتی انسان را به جایی می رساند که در حق بودن علی(ع) شک می کنند ، مقام معظم رهبری در مورد بصیرت فرمودند: بصیرت یعنی شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویت ، شناخت دوست و دشمن، شناخت وسیله ای که در مقابل دشمن باید بکار برد،این تعریفی است که مقام معظم رهبری در خصوص بصیرت داشتند  ایشان درمورد انسان های بی بصیرت فرمودند:کسانی که در مه و غبار و تاریکی شب می خواهند شکار بکنند،این کار اصلا ممکن نیست،کسانی که بصیرت ندارند ممکن است دوست را مورد هدف قرار دهند.عدم بصیرت یعنی نشنیدن ، نبود بصیرت انسان را کر می کند ، مردم از مسئولین سبقت گرفتند و برنده شدند، مردم با حضور خود در صحنه ،  فتنه و فتنه گر را به چالش کشیدند.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی