امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

مشروح خطبه های 19 آذر شهر باغستان

سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ب.ظ

  نماز جمعه باغستان1395/09/19 ( سید احمد سادات رسول)

(خطبه اول)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی، یکی از بحث هایی که شاید از مهمترین مقوله های تقوا باشد انتظار فرج آقا امام زمان(عج) است، امیدواریم که زمینه فرج و ظهور امام زمان(عج) را در خودمان ایجاد بکنیم، طوری باشد که وقتی آقا امام زمان(عج) تشریف آوردند ما لیاقت داشته باشیم سرباز ایشان باشیم.بدا به حال ما که شاید خیلی از ما استعداد جایگاهمان را نداریم ، در هر زمینه ای باید تقوا داشته باشیم ،  امیرمؤمنان علی علیه‌السلام پس از دریافت خبر موثق از خیانت «ابن هَرمَه» مسئول اقتصادی بازار اهواز، به ابن رفاعه، حاکم اهواز، نامه‌ای کوتاه ولی در نهایت شفافیت و قاطعیت نوشت با دریافت نامه من، فوراً ابن هرمه را از مسئولیت بازار عزل کن؛ به‌خاطر حقوق مردم، او را زندانى کن و همه مردم را از از عزل و بازداشتش با خبر نما؛ تا اگر شکایتى دارند، اعلام کنند. این حکم را به همه کارکنان دولتی ابلاغ کن تا سیاست مرا بدانند. در این کار، نسبت به ابن هرمه نباید غفلت و کوتاهی شود و الاّ نزد خدا هلاک خواهى شد و من نیز به بدترین وجه تو را از مسئولیت عزل می‌کنم؛ و تو را به خدا پناه مى‌دهم از این که در این کار کوتاهى کنى.

اى رفاعه! روزهاى جمعه او را از زندان بیرون آر و پس از نواختن سى و پنج ضربه تازیانه بر او، وی را در بازار بگردان؛ تا اگر کسى از او شکایتى داشت و شاهد آورد، شاکی و شاهدش را سوگند بده؛ آنگاه حق او را از مال ابن هرمه بپرداز؛ سپس دست بسته و با خوارى او را به زندان برگردان و برپایش زنجیر بزن؛ تنها برای اقامه نماز زنجیر را از پایش در آر و اگر براى او خوردنى و نوشیدنى و یا پوشیدنى آوردند، مانع نشو؛ ولی به کسى اجازه ملاقات با او را نده تا راه فرار از تعقیب و مجازات را به او بیاموزد و اگر به تو گزارش رسید که کسى در زندان چیزى به او آموخته که مسلمانى از آن ضرر مى‌بیند، آن‌کس را مى‌زنى و زندانى مى‌کنى تا توبه کند و از عمل خود پشیمان شود.

اى رفاعه ! همه زندانیان را براى هواخوری به حیاط زندان بیاور، غیر از ابن هرمه را؛ مگر آن که بر جانش بیمناک باشى که تنها در این صورت به او هم با زندانیان دیگر اجازه هواخوری بده. اگر توان بدنی دارد هر سى روز، سى و پنج شلاّق بر بدنش مى‌زنى؛ جریان امور را گزارش کن و حقوقش را قطع کن. جانشین او را نیز معرفی کن.

و تَحَفَّظْ مِنَ الاْعْوانِ، فَاِنْ اَحَدٌ مِنْهُمْ بَسَطَ یَدَهُ اِلى خِیانَة اجْتَمَعَتْ بِها عَلَیْهِ عِنْدَکَ اَخْبارُ عُیُونِکَ اکْتَفَیْتَ بِذلِکَ شاهِداً، فَبَسَطْتَ عَلَیْهِ الْعُقُوبَةَ فى بَدَنِهِ، وَ اَخَذْتَهُ بِما اَصابَ مِنْ عَمَلِهِ، ثُمَّ نَصَبْتَهُ بِمَقامِ الْمَذَلَّةِ، وَ وَسَمْتَهُ بِالْخِیانَةِ، وَ قَلَّدْتَهُ عارَ التُّهَمَةِ

از یاران و یاوران برحذر باش؛ اگر یکى از آنان دست به خیانت دراز کند و مأموران مخفى تو بالاتفاق خیانتش را گزارش نمایند اکتفاى به همین گزارش تو را بس باشد؛ و او را به جرم خیانت کیفربدنى بده؛ و وى را به اندازه عمل ناپسندش عقوبت کن؛ و سپس اورا به مرحله ذلّت و خوارى بنشان؛ و داغ خیانت را بر او بگذار؛ و گردنبند عار و بدنامى را به گردنش بینداز.

خائنین و دزدانی که که در عصر حاضر زندگی می کنند قوانین را از همه بیشتر می دانند و متخصص قانون هستند، این با دین جور نمی شود ، آقا امیرالمومنین(ع) اینگونه مجازات                می کند و جریمه می نماید . ولی جریمه ها و مجازاتی که ما داریم اصلا مطابقتی با روش و سیره آقا امیرالمومنین(ع) ندراد، امیدواریم خداوند به ما توفیق بدهد تا آنچه که روش و سیره آقا امیرالمومنین(ع) ، ائمه معصومین(ع) ، آقا امام زمان(عج) و  رهبر معظم انقلاب است را در جامعه جاری و ساری نماییم.

 قرائت سوره  اخلاص   

 (خطبه دوم)                                                                                                                              

 بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی، آقا امام زمان(عج) می فرماید: اِتَّقُوا اللهُ وَ سَلِّمُوا لَنا، وَ رُدُّوا الاْمْرَ إلَیْنا، فَعَلَیْنا الاْصْدارُ کَما کانَ مِنَّا الاْیراُ، وَ لا تَحاوَلُوا کَشْفَ ما غُطِّیَ عَنْکُمْ.
فرمود: از خدا بترسید و تسلیم ما باشید، و امور خود را به ما واگذار کنید، چون وظیفه ما است که شما را بى نیاز و سیراب نمائیم همان طورى که ورود شما بر چشمه معرفت به وسیله ما مى باشد; و سعى نمائید به دنبال کشف آنچه از شما پنهان شده است نباشید.
امر امر ائمه است، امر امر امام زمان(عج) است، تقوا را با نماز و روزه نمی سنجند، تقوا را باید با اطاعت سنجید ، اگر اطاعت بود نماز هم با اطاعت می شود و اگر اطاعت نباشد نماز و سایر عبادات هم مفید نخواهد بود. ایام آغاز امامت آقا امام زمان(عج) است ، این ایام را محضر همه شما مومنین و دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) و همه ولایتمداران عرض تبریک و تهنیت دارم، خداوند به عزت آقا امام زمان(عج) چشمان پرگناهمان را به جمالش روشن و منور بفرماید. مناسبت های دیگر هفته: سالروز وفات حضرت عبدالمطلب (ع) جد بزرگوار پیامبر(ص) را پیش رو داریم و همچنین سالروز ازدواج با برکت پیامبر عظیم الشان با حضرت خدیجه(س) را در هفته آتی داریم. در این ازدواج و زندگی پیامبر(ص) و حضرت خدیجه(س) و همچنین آقا امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) سیره ای روشن برای همه جوانان ما وجود دارد و حتما باید مطالعه کنند جوانان ما. هفته وحدت را پیش رو داریم، امیدواریم در این هفته واقعا برا ایجاد وحدت تلاش بشود ، باید اهل سنت را دوست داشته باشیم ، چرا باید دشمن باشیم؟ باید به فرزندانمان هم بیاموزیم مودت و رفاقت بین شیعه و سنی ضروری است و باید وحدت باشد.سالروز  تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، متاسفانه کارهای فرهنگی مان در حد صفر است و یا در سطح بسیار پایین انجام می شود ، و دلیل این امر نبودن بودجه برای امور فرهنگی است. مطالب سیاسی که باید بحث شود یکی اینکه میگویند ائمه جمعه خیلی از دولت انتقاد می کنند ، بینی و بین الله ما دوست نداریم از دولت انتقاد بکنیم، خدا شاهد است دوست داریم تعریف بکنیم و کیف بکنیم از اینکه دولت مان خوب است. چه کسی می تواند بیاید و از سردار سلیمانی و یا سایر نیروهای مدافع کشور و حرم انتقاد بکند؟ هیچکس، چون واقعا عظمت و قدرت را برای ما خلق کردند. انسان از شنیدن خیر پیروزی ها لذت می برد، باید  هم تعریف کرد. همه باید در مسیر ولایت حرکت بکنیم، نقدی اگر می شود از باب دلسوزی است و در این جایگاه راست و چپی وجود ندارد ، مسیر باید ولایی باشد. ولی واقعیت این است که در مباحث هسته ای مرتب دروغ گفته شده است ، دروغ هایی که بسیار آشکار است،  در ابتدای توافق هسته ای گفتند همه تحریم ها برداشته می شود و همه مشکلات اقتصادی مردم حل می شود. در مجلس در عرض 20 دقیقه برجام مصوب شد، هم دولت و هم مجلس در این موضوع خیانت کردند. برجام مسیر اشتباهی بوده که دولت رفته است، ولی این دروغ گفتن ها برای چیست؟ اعتراف بکنید که نشده ، آن چیزی که به شما گفته اند را عمل نکرده اند ، سرمان کلاه رفته است، این بهتر است تا دروغ گفتن. یا می آیند و میگویند مقام معظم رهبری از ریز مذاکرات در جریان بوده اند ، در حالی که خود مقام معظم رهبری فرمودند بنده مسائل کلان و خط قرمز ها رو روشن کردم و در جریان ریز مذاکرات نبوده ام، از دولت میخواهیم بیایند و یکی از ثمرات برجام را برای ما روشن کنند. بینش سیاسی مردم بالاست و همه در جریان همه چیز هستند، قبل و بعد برجام را مقایسه کنید ، آیا برده ایم یا باخته ایم؟ ما مردم دوست داریم دولت خدمت گذار باشد، دولت موفق باشد ولی به هیچ عنوان این دروغ ها و خیانت ها و ضعف ها پسندیده نیست و مردم ایران این را نمی پسندند. خدا را به عزت ائمه معصومین(ع) قسم می دهیم به ایران اسلامی مان عزت ، سربلندی و شوکت عنایت بفرماید.

والسلام علیکم

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی