امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

مشروح خطبه های نماز جمعه 19 خرداد شهر باغستان

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ق.ظ

  1396/03/19  نماز جمعه باغستان ( حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی، پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت می فرماید : اتَّقُوا دَعْوَةَ الْمَظْلُومِ وَإِنْ کَانَ کَافِرًا فَإِنَّهُ لَیْسَ دُونَهَا حِجَابٌ ، خودتان را از دعای(نفرین)انسان مظلوم حفظ کنید ؛ حتی اگر کافر باشد. بین انسان مظلوم و خداوند هیچ پرده و حجابی  وجود ندارد ، یعنی در واقع انسان مظلوم نفس هم بکشد به خدا می رسد. لذا باید مراقب باشیم خدای نکرده ظالم نشویم و اگر زمانی مظلوم شدیم بدانیم این مظلومیت یک رتبه است. یک مقام است.البته نباید کوتاهی کرد و همیشه بیدار بود. از همه مومنین که در انتخابات شرکت کردند و زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می کنیم. خدا را شکر می کنیم که به ما توفیق داشتن انتخاباتی آزاد را عنایت فرموده است. سالروز فرخنده میلاد پرخیر و برکت آقا امام حسن مجتبی(ع) را پیش رو داریم که محضر همه دست داران اهل بیت(ع) عرض تبریک و تهنیت داریم. ماه رمضان ماه بخشش است و یکی از سفارش های پیامبر(ص) صدقه دادن است. در این ماه بیشتر صدقه بدهید. روز صنایع دستی را پیش رو داریم.البته صنایعی برای ما باقی نمانده است و امیدواریم همه صنایعمان احیا شود. متاسفانه امتیاز بسیاری از صنایعمان را از دست داده ایم. سالروز عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا توسط حضرت امام خمینی(ره) را پیش رو داریم. .  لیالی پرفیض قدر را در هفته آتی داریم  روایت است از امام صادق (ع) : ذُکِرَ عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (ع) إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ، قَالَ مَا أَبْیَنَ فَضْلَهَا عَلَى السُّوَرِ! قَالَ قُلْتُ وَ أَیُّ شَیْ ءٍ فَضْلُهَا؟ قَالَ نَزَلَتْ وَلَایَةُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (ع) فِیهَا. قُلْتُ‏ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ الَّتِی نَرْتَجِیهَا فِی شَهْرِ رَمَضَانَ؟ قَالَ نَعَمْ هِیَ لَیْلَةٌ قُدِّرَتْ فِیهَا السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ قُدِّرَتْ وَلَایَةُ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (ع) فِیهَا. معانی الأخبار، ص۳۱۶.  آقا امام صادق(ع) آیه انا انزلناه را یا کردند و فرمودند چه کسی می تواند فضل این آیه را بیان بکند؟ فضیلت این شب ها در این است که ولایت آقا امیرالمومنین علی(ع) در این شب نازل شده است. ان شاالله قدر بدانیم این روزها و شب ها را. هر سه شب قدر پیوند خورده است با آقا امیرالمومنین علی(ع) ، شب 19 ماه رمضان شب ضربت خوردن آقا علی(ع) است، شب 21 ماه رمضان شهادت آقا علی(ع) است و شب 23 ماه رمضان سومین روز شهادت آقا امیرالمومنین علی(ع) است. قدر یعنی میزان و اندازه. و میزان و معیار و ملاک سنجش  اعمال همه ما آقا علی(ع) است. در ادامه سوال شد از امام صادق(ع) که آیا همان شب قدر ماه رمضان را فرمودید؟ امام صادق (ع) فرمودند: بله ، شب قدر همین شبی که در ماه رمضان است، که تقدیر زمین و آسمان در این دیده شد  و ولایت آقا امیرالمومنین(ع) هم در شب قدر مقدر شد. در این شب ها تا جایی که می توانیم معرفت نسبت به آقا امیرالمومنین(ع) را بالا ببریم. حق آقا امیرالمومنین(ع) را در این شب ها ادا بکنید، علی شناسی راه بیندازید. مباحث سیاسی که در هفته های اخیر اتفاق افتاد: متاسفانه در بحث انتخابات شورای شهر تهران پست ها خرید و فروش می شود ، این واقعا جای تاسف دارد ، متاسفانه توسط افراد سود جو این اتفاق ها میفتد توسط کسانی که برعلیه مدافعین حرم به صراحت صحبت می کنند و آنها را زیر سوال می برند.

وضعیت فاجعه بار یمن را داریم، متاسفانه دولت مردان ما در این قسمت بسیار کوتاهی می کنند. کجاست دیپلماسی قوی برجام ما ؟ مردم یمن از بین می روند. و ما نمی توانیم کمک کنیم؟! صدور گاز مفت و رایگان با قرار داد کرسنت به ترکیه ، این همه مردم داد زدند ، 14 ماه گاز رایگان روزی 30میلیون متر مکعب را به ترکیه می دهند. این همه سرمایه این مردم از بین می رود . متاسفانه حضور تروریست ها را در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم؛ برای اولین بار توانستند نفوذ بکنند و عملیات تروریستی انجام دهند، انصافاً نیروهای امنیتی ما قوی هستند. و اجازه نفوذ نمی دهند ولی متاسافنه از جایی نفوذ کرده اند و این بسیار سنگین است ، از طرف خودمان و همه نماز گزاران شهادت عزیزانمان را تسلیت عرض می کنیم. همه دیدید چه تهاجم سنگینی شد علیه قطر به خاطر چند جمله سنگینی که پادشاه قطر درخصوص ایران صحبت کرد. این بهترین فرصت برای ایران است که بتواند قطر را در دست بگیرد. سند 2030 انقدر باید در زبان ها بچرخد و گفته شود تا مردم بدانند آقایانی که می گویند ما از هرچه بگذریم از 2030 نمی گذریم، می خواهند چه بلایی بر سر مردم بیاورند! نباید لیبرال ها برای ما در یونسکو سند بنویسند. این با فرهنگ حسینی ما در تضاد است. این با حاکمیت قرآن ما تضاد دارد.



 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی