امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

بخشی از خطبه های نماز جمعه 13 مرداد شهر باغستان

يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸ ق.ظ

1396/05/13 نماز جمعه باغستان ( حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول)


بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی، امام رضا(ع) می فرمایند: الایمان اربعه ارکان: التـوکل على الله, و الرضا بقضاء الله و التسلیم لامـر الله, والتفویض الى الله. ایمان چهار رکن دارد،  توکل بر خدا، رضایت به قضای خداوند، تسلیم به امر خدا، واگذاشتن کار ها به خداوند . این چهار رکن ایمان است که آقا امام رضا(ع) توصیه فرموده اند و امیدواریم که من و شما هم از مؤمنین درگاه الهی باشیم. تقدیر و تشکر ویژه می کنیم از شهردار محترم به خاطر زحماتی که در سطح شهر کشیده اند. آسیب و مشکلات وجود دارد ، کارهای زیادی باید انجام شود. اما انصافاً شهردار زحمت می کشد. خوب کار کرد، من تعارف ندارم با ایشان، انصافاً آقای میرزمانی زحمت کشید و پروژه های بسیار خوبی را برای شهر انجام داد. کارهای بسیار بزرگی انجام گرفت، خداوند خیرشان بدهد. اشکلاتی وجود دارد و حتماً باید اصلاح شود. ولی درکل کارهای بسیار خوبی انجام شده است. از دوستان و معاونان شهردار محترم و خود ایشان درخواست داریم ، در یک یا چند جلسه در مساجد با حضور مردم شرکت بکنند ، هم گزارش بدهند و هم به سوالات و مشکلات مردم پاسخگو باشند. مناسبت هایی که در این هفته داریم، سالگرد نهضت مشروطیت را داریم، این نهضت را مطالعه بکنید ، عبرت های بسیار بزرگی وجود دارد. سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را در هفته آتی داریم، درس عبرتی است برای سیاسیون ما، ما مقابل  کسانی در دنیا هستیم که فرهنگشان این است، اینها رفیق نمی شوند، برخورد اینها به این شکل است. سالروز شهادت شهید بابایی و شهید لشکری را در هفته آتی داریم.سالروز درگذشت شیخ عبدالکریم حائری ، مؤسس حوزه علمیه قم را در هفته آتی داریم، سالروز شهادت محمود صارمی از شهدای خبرنگار را هم در هفته آتی داریم. که روز خبرنگار نامگذاری شده است، خبرنگاری جایگاه شریف و مقدسی است.خوشا به حال خبرنگارانی که درست کار می کنند، بعضی ها برای خیانت وارد این حرفه می شوند تا ضربه بزنند.این ها خائن هستند و خبرنگار نیستند. خبرنگاری خادم و اصیل است که درد مردم را صادقانه گزارش بدهد. دروغ ننویسد. این پست پست کسب و درآمد نیست.خدمت خبرنگاران واقعی و صادق این روز را تبریک عرض می کنیم.و از درگاه ایزد منان توفیقات روزافزون برای این عزیزان  خواستاریم.



مباحث سیاسی که در هفته گذشته داشتیم. تحریم های  جامع آمریکا به امضاء رئیس جمهور آمریکا رسید و قانونی شد. سه کشور ایران ، روسیه و کره شمالی را تحریم کردند.روسیه عکس العمل های بسیار خوبی داشت مقابل این اقدام، در ایران هم مجلس شورای اسلامی مصوبات محرمانه ای داشت که امیدواریم مصوبات و اقدامات  خوبی در مقابل اقدام آمریکا صورت بگیرد. این حیثیت انقلابی ، اسلامی و ایرانی بودنمان را باید با مصوبات محکم تأمین کرده باشند. درس اصلی که باید یاد بگیریم از این اتفاقات این است که آمریکا برجام را وسیله تحریم ما قرار داده است. لذا  این موضوع  می طلبد که دولت مردان ما بیشتر در این زمنیه دقت بکنند. نکاتی را در زمینه مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری عرض بکنم . نظام ما نظام خدایی و امام زمانی است، ولی فقیه در جایگاه امام زمان قرار گرفته است. حکم ولی فقیه برای همه مسئولین و همه مراجع و همه مردم واجب الاطاعت است ، و هیچ مسئولی بدون تنفیذ از طرف ولی فقیه نمی تواند مسئولیت داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی