امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

حماسه سیاسی

شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۲۷ ق.ظ

 بسم الله الرحمن الرحیم

نگاهی به حماسه سیاسی

در هدایت استراتژیک ، داشتن برنامه میان مدت از اصول حیاتی مدیریت است زیرا تضمین کننده عدم انحراف از برنامه بلند مدت خواهد بود. چرا که عاملِ قادرِ مطلق فقط خداست و هیچگاه برنامه ریزی های انسانی هرچند دقیق و مصمّم به تمامه محقق نشده و دچار پیشامدهایی خواهد شد . همانطور که مولای متقیان فرمودند : ﻋرﻓت اﷲ من  ﻧﻘض اﻟﻌزاﺋم ؛ خدا را در شکسته شدن و محقق نشدن تصمیمات استوار پیدا کردم. بنابراین جهت ایجاد بالانس در مقابل انحرافات پیش بینی نشده در راه رسیدن به اهداف بلند مدت ، برنامه یا برنامه های میان مدت می تواند تضمین کننده عدم انحراف زاویه مان نسبت به هدف نهایی باشد. در این میان تصمیماتی با این هدف همواره در پیچ و خم بروکراسی اداری خود معضلی است در نهاد های تصمیم سازی ، لیکن در جامعه ای که به جای دموکراسی از مردم سالاری دینی بر پایه امامت و رهبری  بهره مند است  به خوبی می تواند از فوائد تصمیمات میان مدت بهره ببرد. از برکت همین نوع حکومت که مُلهَم و مَأثور از حکومت الهی انبیاء الهی و امیر مومنان است سالیانی است که با رصد به موقع و زیرکانه شرایط آینده ، رهبر معظم انقلاب با نامگذاری هر سال روح فعالیت های سال را با انگیزه برنامه میان مدت تعیین کرده و همگان را به شکر الهی برای نعمت ولایت متقاعد می کنند . هر چند در مواقعی تکرار مناسبت ها بهانه ای برای به روز کردن الگوهای جاودان آسمانی در قالب برنامه میان مدت یکساله بود ؛مانند سال امام علی (ع) و دیگر عناوین الهام بخش ، اما به تدریج این نامگذاری به سمت برنامه های میان مدت برمبنای ضعف و قوت ما و دشمن پیش رفت . امسال نیز پس از جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، با توجه به برنامه ها و رویدادهای اقتصادی و سیاسی در داخل و خارج از کشور ، رهبر معظم انقلاب سال 1392 را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری نمودند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۹:۲۷

روز معلم گرامی باد

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ

روز معلم گرامی باد

عمر یگانه سرمایه انسان است که در بهره بردن از آن شیوه آزمون و خطا خود خطائی راهبردی است. بنابراین زندگی روشمند با استفاده از دانش مورد اعتماد ،تنها راه عقلائی در بهره وری از عمر گرانمایه است که در این مسیر خداوند تبارک و تعالی خود اولین معلم بشریت است که انبیاء الهی را برای معلمی انسانها تعلیم داد و فرمود : * اقْرَأْ بِاسمِ رَبِّک الَّذِی خَلَقَ‏(1) خَلَقَ الانسنَ مِنْ عَلَقٍ‏(2) اقْرَأْ وَ رَبُّک الأَکْرَمُ‏(3) الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ‏(4) عَلَّمَ الانسنَ مَا لَمْ یَعْلَمْ (5) * پیامبر اسلام نیز قلم دانشمند که وسیله تعلیم و آموزش است را از خون شهید برتر شمرد:( مداد العلماء افضل من دماء الشهداء ) و امام علی (ع) می فرماید : (من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً) هرکس ناچیزی به من بیاموزد همانا مرا بنده خودش کرده است . بنابراین تعظیم مقام معلم و درک درست از جایگاه او برای جامعه اسلامی ضروری است .اما در این میان بعضی انسان ها خود سنبل این جایگاه می شوند.

آری ؛ هنوز فصل بهار را به نیمه نرسانده ، همه ساله خزان عمر بهارگونه عالمی مجاهد را گرامی می داریم که جوانه های فضیلت را بر درخت کهن فرهنگ اسلامیمان شکوفا نمود. و ما را با ریشه های مستحکم و فعال این درخت کهن آشتی داد. آری او اسوه ی عالمِ عامل و مجاهد فی سبیل الله بود که به شکرانه ی علمی که از خرمن امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) برچیده بود ، هرگز زبان به سکوت روا نداشت و به نشر حقایقی جنبانید که چه بسا دیگران از گفتنش یا در کسالت بودند و یا در هراس. و اما عالمی که به فضائل نشر علم چون پیامبران ایمان داشت و ایثار جان را در این مسیر  فوز عظمی می دید ، و مایه قرب و رضوان الهی می دانست ، با خون خود چونان شرفی به شغل معلمی بخشید که همه ساله سالروز وصل او به تمام آرزوهایش را « روز معلم » می نامیم  تا به یاد داشته باشیم اگر در این راه هستیم این وصل، کمال راه است و اگر این وصل را کمال نمی پنداریم در راه معلمی نیستیم . آری دل خوش می داریم به یاد ثمره عمر بنیانگذار جمهوری اسلامی که در سایه سار زندگی   واصلانه به منش نبوی ، هم مرتضی بود و هم مطهّر .

باشد که بر این چراغ روشن نبوی کفران ننموده و به شکرانه بر طریقش گام نهیم.


بقلم : اسماعیل مصباحی سرشت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۱۷