امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، مراسم تودیع امام جمعه سابق حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله زاده پاشاکی و معارفه امام جمعه جدید شهر باغستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول امروز جمعه هفتم تیر ماه در دفتر شورای شهر شهرداری برگزار شد .

این جلسه با قرائت قرآن شروع و سپس حجت الاسلام والمسلمین یاسینی ریاست دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران سخنرانی کرده و ضمن تقدیر از امام جمعه قدیم حجت الاسلام والمسلمین احمد عبدالله زده پاشاکی بیان کرد : امیدواریم نماز های جمعه منشا خیر و برکت باشد و بتواند به وحدت مردم در این منظقه بیشتر کمک کند ، با توجه به پراکندگی محلاتی که اینجا تبدیل به شهر باغستان شده ، که هشت و یا نه روستا با هم تجمیع شده ، که هر کدام شایستگی یک شهر را داشتند ولی در عین حال شهر باغستان شکل گرفته ان شاءالله این نماز جمعه که عامل وحدت و اتحاد و یکپارچگی است بتواند در انسجام بیشتر مومنین و امت حزب الله کمک کند و یکپارچگی بیشتر را بدنبال داشته باشد .
وی افزود : از حمایت های همه مومنین ، نیروی انتظامی ، فعالان فرهنگی ، آموزش و پرورش ، از همه عزیزان این استدعا را داریم همچنان این حمایت ها و همراهی ها مستدام باشد و بهرحال سنگی همان سنگر است ، سنگربان عوض شده است ، خادم و خدمتگذاری از اینجا به جای دیگری تشریف فرما شدند ، خدمتگذار صادقی جای ایشان را می گیرند و اینجا ان شاءالله منشا خیرات فراوانی خواهند بود .

حجت الاسلام والمسلمین یاسینی حکم انتصاب امام جمعه جدید را قرائت کرد ، که متن حکم به قرار زیر است :

جناب حجت الاسلام آقای سید احمد سادات رسول دامت برکاته

ضمن تبریک و تشکر از جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای احمد عبدالله زاده پاشاکی امام جمعه سابق ، بر اساس مصوبه شورای سیاستکذاری ائمه جمعه و تایید حضرات آقایان علمای اعلام ایدهم تعالی جنابعالی از طرف نماینده مقام معظم ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ( مد ظله عالی ) به سمت امامت جمعه شهر باغستان به مدت سه سال منصوب می شوید . ان شاءالله تعالی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند ، آشنا ساخته به وحدت و هم بستگی دعوت کنید . و از تفرقه و اختلاف برحذر دارید امید است روحانیون معظم ، اهالی محترم ، بخصوص ارگانها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته ، همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه تر نماز جمعه  در محل با جنابعالی داشته باشند . از خدای تعالی موفقیت همه را مسئلت داریم والسلام علیکم و رحمت الله برکاته (سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه )

پس از ایشان حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهریار ضمن تشکر از حضار و خیر مقدم به امام جمعه جدید بیان کرد : مردم محترم شهر باغستان ، مردمان بسیار فهیمی هستند و یک خصوصیت بارزی که در ااین ها است ، دوستدار و عاشق اهل البیت هستند و بحمدلله از روزی که نماز جمعه در اینجا پاگرفته ، با حضور حاج آقا پاشاکی ، حقیقتا جمعیت بسیار خوبی و مردم خیلی مشتاق و خیلی خوب شرکت کردند . راهپمایی روز قدس و 22 بهمن پارسال اینجا راهپیمایی زبان زدنی بود و جای تشکر دارد از عزیزان شورای شهر که انصافا کمک کردند . و همچنین منتخبین جدید همراه هستند .

امام جمعه شهریار افزود : در اینکه ائمه محترم جمعه منصوب از ولی امر مسلمین هستند هیچ شک و شبهه ای در آن نیست ، نماز جمعه از شئون ولایت امر و ولایت فقیه است و اطاعت و حمایت از حاج آقای سادات رسول حمایت از مقام معظم رهبری است .

سپس حجت الاسلام والمسلمین مروج امام جمعه شهر اندیشه ضمن تقدیر و تشکر از حضار و خیر مقدم به امام جمعه خاطر نشان کرد : از شهردار و شورای شهر درخواست می کنم که کمک کنند چون بازوان امام جمعه شهر داری ها هستند ، باید کمک کنند تا در رابطه با امور فرهنگی شهر باغستان ، ایشان با تمام توان بتواند شهر باغستان را به آن جایگاهی که شهر باغستان باید داشته باشد برساند ، چرا که شهر باغستان دروازه شهرستان شهریار است و قطعا اگر شهر باغستان از نظر فرهنگ ارتقا پیدا کند ، اثر گذار بر مجموعه شهرستان شهریار است .

امام جمعه شهر اندیشه بیان کرد : تشکر می کنم از اینکه اهمیت قائل شدید به جایگاه عظیم نماز جمعه ، جایگاهی که حضرت امام فرمودند نماز جمعه در رأس همه امور است . مجلس اگر در رأس امور است ، نماز جمعه در رأس همه امور است ، لذا این جایگاه جایگاه کمی نیست و نشانه تقوای قلوب است .

پس از ایشان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول سخنرانی کرده و ضمن تقدیر و تشکر از حاضران افزود : انقلاب ما در واقع انقلاب حماسه فرهنگی بود ، اصلا انقلاب های دنیا را مطالعه کنید ، بخاطر شکم بوده ، بخاطر این بوده که مردم در مضیقه اقتصادی قرار گرفتند یا در ظلم و ستم قرار گرفتند . انقلاب هایی که در دنیا صورت گرفت ، بحث فرهنگ نبود ، بحث اقتصاد  بود ، انقلاب کارگری بود و انقلاب سرمایه داری بود ولی انقلاب ما هیچ شائبه ای در او بعنوان شائبه اقتصادی نبود . مردم دنبال اقتصاد نبودند ، مردم بخاطر فرهنگشان قیام کردند  . لذا انقلاب ما درواقع خود یک حماسه فرهنگی است . و برپایه این حماسه فرهنگی به قول مقام معظم رهبری ما باید حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را داشته باشیم . حماسه فرهنگی صورت گرفت در این انقلاب و ما چقدر شهید دادیم و چقدر خون ها در پای این انقلاب جاری شد و نهال انقلاب رشد کرد و به ثمر رسید و به اینجا رسید .

من و شما داعیه ما اینست که وارث خون شهدایمان هستیم باید حفاظت و سیانت کنیم از این نظامی که با ریختن این همه خون بدست آمد و الان تمام مظلومین دنیا نظرشان معطوف به این است که این انقلاب حامی آنهاست . ظالمین دنیا به این انقلاب نگاه می کنند بعنوان یک خصمی که به  هیچ عنوان دست از آن بر نمی دارد و تا ما را از پای در نیاید کوتاه نخواهد آمد  ، لذا ما همه وظیفه داریم در راستای ترویج فرهنگ غنی اسلامی عمل کنیم.

اگر ما بتوانیم فرهنگ جامعه را درست کنیم و جامعه اصلاح شود مطمئنا بحث های اقتصادی و سیاسی ما درست می شود . اگر غلط های سیاسی را نگاه کنیم ریشه آن غلط های فرهنگی است . لذا از مسئولین شهر باغستان و شهریار درخواست می کنم همه همت کنند ، این وظیفه ماست که فرهنگ انقلاب را ترویج کنیم . اگر ما محکم کار نکنیم پس فردا متوجه می شویم خودمان و فرزندانمان از دست رفتیم .

گفتنی است این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین یاسینی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ،  حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهریار ، حجت الاسلام والمسلمین مروج امام جمعه شهر اندیشه ، آقای مهندس کولیوند رئیس شهرداری ، آقای اینانلو معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهر باغستان ، آقای حیدری مسئول امور مساجد و اعضای شورای شهر و همچنین اعضای منتخب شورای شهر برگزار شد و پس از پایان جلسه معارفه ، حضار و مسئولین به زیارت شهدای گلزار شهدای ده مویز رفته و پس از آن در محل اقامه نماز جمعه حاضر شدند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۲ ، ۲۱:۲۱