امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۳۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

لحظه شهادت دکتر چمران + فیلم

شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۰۴ ب.ظ

شهید دکتر "مصطفی چمران" در 31 خرداد 1360 در مسیر دهلاویه به سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره دژخیمان بعثی به کاروان آسمانیان پیوست و به شهادت رسید.


به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، دکتر "مصطفی چمران" در تاریخ 30 خرداد 1360، یک روز قبل از شهادت خود در اهواز و در جلسه شورای عالی دفاع برای آخرین بار شرکت کرد و پس از آنکه خبر شهادت فرمانده نیروهای دهلاویه، "ایرج رستمی" را در سحرگاه 31 خرداد دریافت کرد به سرعت فرد دیگری را برای فرماندهی انتخاب و با خود به دهلاویه برد.

او به سمت سوسنگرد به راه افتاد و در پشت نزدیکترین خاکریز در مقابل نیروهای عراقی قرار گرفت.

وی در 31 خرداد 1360 در مسیر دهلاویه به سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره دژخیمان بعثی به کاروان آسمانیان پیوست و به شهادت رسید.



دریافت
مدت زمان: 50 ثانیه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۰۴

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی  با حضور مجدد در بیمارستان بهمن، آخرین وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی را جویا شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی" رئیس دفتر مقام معظم رهبری با حضور مجدد در بیمارستان بهمن، آخرین وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی را جویا شد.

وی با بیان اینکه به دستور "مقام معظم رهبری" برای دومین بار برای عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی حاضر شدم، گفت: وضع عمومی امروز ایشان نسبت به دفعه قبل، بهتر شده و امیدواریم که آیت‌الله مهدوی‌کنی هر چه زودتر سلامت خود را بازیابد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره خصوصیات انقلابی و شخصیتی آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز اظهار داشت: کمتر دیده‌ام که خبر کسالت کسی تا این اندازه موجب نگرانی و توجه عامه مردم به‌ویژه علما و روحانیون باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: بعد از خبر کسالت آیت‌الله مهدوی‌کنی مردم در مساجد، مجالس، ‌حسینیه‌ها و محافل، جلسات دعا برگزار و برای شفاعت ایشان دعا کردند و این به منش و دعب ایشان برمی‌گردد.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی با توجه به جایگاه علمی و سوابق انقلابی استواری که دارد به تمام معنا متواضع بود و در عین حال در بین مردم می‌گفت و می‌شنوید و مزاح می‌کرد و اصلاً برای خود حریمی قائل نمی‌شد، همین امر موجب محبت بی‌شائبه مردم به ایشان شده است و امیدواریم این دعاها مستجاب شود.

همچنین آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی ضمن عیادت از رئیس مجلس خبرگان آخرین وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی را جویا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۶

خلاصه خطبه دوم نماز جمعه 30 خرداد باغستان

شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳ ق.ظ

خلاصه خطبه نماز جمعه باغستان تاریخ 1393/03/30  حجه الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول


توصیه نمازگزاران به تقوا و ترک گناهان

اشاره به مناسبت ها:

انفجار در حرم مطهر امام رضا(ع) در عاشورای1373 است، انسان باید چقدر پیرو شیطان باشد که برود و در حرم امام راضا(ع) بمب منفجر بکند.

شهادت شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس شهید دکتر مصطفی چمران ،  زندگی شهید چمران برای جوانان ما عبرت است، جوانان باید زندگینامه و وصیت نامه شهید چمران را مطالعه کنند، که این روز به نام بسیج اساتید نامگذاری شده است.

سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، تبریک به تمام کارمندان این اداره محترم، این سازمان زحمت میکشد اما توقع ما این است که سازمان باید بیشتر از این تلاش بکند، باید بیشتر از این مسئولیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را داشته باشد که الآن این ضعف متاسفانه  در سازمان تبلیغات و دیگر سازمان ها دیده می شود.امیدوارم بتوانیم مقوله فرهنگ را بهتر از این پیگیری بکنیم.البته بودجه های فرهنگی ما هم بسیار پایین است.

آغاز هفته قوه قضائیه ، تبریک به محضر تمامی قضات محترم.وجود نعمت بزرگ امنیت در ایران اسلامی به برکت قوه قضائیه و نیروی انظامی است.

آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب؛ توصیه برای صرفه جویی در مصرف آب، دولت باید در این زمینه بیشتر  مدیریت بکند.

روز اصناف؛ تبریک روز اصناف به خدمتگذاران مردم و توصیه به برخورد منصفانه اصناف با مردم.

روز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛طبق آمار چیزی بالغ بر 3 میلیون معتاد در کشور است ، هر معتادی را یک خانواده 5 نفره هم حساب بکنیم میشود 15 میلیون نفر از مردم! که گرفتار این موضوع هستند.همه باید همت بکنند تا این بلای خانمان سوز از خانواده ها جمع بشود.

بحث تکریم مساجد؛ مظلوم ترین پایگاه فرهنگی در نظام اسلامی ما مسجد است! دولت همیشه حرفش این است که مسجد سازی کار مردم است، ولی این حرف غلط است؛ دولت موظف است این امور را انجام دهد. از طرف دیگر شما مومنین هم باید مسجد سازی بکنید نه حسینیه سازی؛ در جایی که مسجد ندارد اصلا جایز نیست ساخت حسینیه؛مسجد را هم نظافت بکنید و هم در مساجد با کثرت جمعیت شرکت بکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۳

سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران

شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ

وصیت نامه شهید چمران خطاب به امام موسی صدر

اشاره
 
متنی که در زیر می خوانید، وصیتنامه ای از سردار رشید اسلام، شهید دکتر مصطفی چمران است که خطاب به امام موسی صدر نگاشته شده است. این وصیتنامه در 29 خرداد سال 1355 تنظیم گردید یعنی در سیاه ترین روزهای جنگ داخلی لبنان، که از یکسو نیروهای فلسطینی و احزاب چپ لبنان با سوریه درگیر شده بودند؛ و از سوی دیگر احزاب دست راستی و در رأس آنها فالانژیستها، با سوءاستفاده از غفلت جبهه ملی و اسلامی لبنان، مناطق آنان را مورد هجوم قرار داده بودند. در چنین روزهایی که از آنها به عنوان دومین دوره جنگ داخلی نام برده می شود، امام صدر به دکتر چمران مأموریت داد تا برای سازماندهی مقاومت شیعیان، راهی شهرک نبعه گردد. و این وصیتنامه قبل از عزیمت تنظیم گردید.

اما سیر این وصیتنامه خود داستانی دارد که اینک بدان می پردازیم:
کاشف این وصیتنامه، دانشمند محترم و کارشناس کهنه کار مسائل سیاسی خاورمیانه، جناب آقای محمد علی مهتدی است. این برادر عزیز از دوستان دردمند و قدیمی امام صدر است، و سالها مسئولیت دفتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی را در بیروت بر عهده داشته است. از جمله در سال1361، که اسرائیل به لبنان حمله نمود و تا دروازه های بیروت پیش آمد. آقای مهتدی تعریف می کرد که در روزهای آغازین جنگ، با همکاران خود برای تهیه گزارش به جنوب رفتند. طبعاً به شهر صور و مؤسسه صنعتی جبل عامل نیز سر زده بودند. ساختمان مدرسه در اثر اصابت بمب و خمپاره آسیب دیده بود. یکی از اتاقهای آسیب دیده، اتاق قدیمی دکتر چمران بود. همان اتاقی که ساعتها گفتگوی آقای مهتدی و دکتر چمران را پیرامون مسائل لبنان، خاورمیانه، انقلاب اسلامی ایران و …، نظاره کرده بود. کاغذها، دفاتر و پرونده های زیادی بر روی زمین پخش شده بودند. در همان حالی که فیلمبرداران به کار خود مشغول بودند، آقای مهتدی نیز کاغذها را بررسی می کرد. و در میان کاغذها به وصیتنامه مورد نظر برخورد نمود. مطالعه وصیتنامه ایشان را منقلب نمود. همانگونه که همکاران لبنانی، و در انتهای آن روز خانواده آقای مهتدی و میهمان آن روزشان خانم فاطمه نواب صفوی را نیز متأثر نمود.
بدنبال بازگشت آقای مهتدی، وصیتنامه تحویل بنیاد شهید چمران گردید. اما متأسفانه سالها بدون استفاده در آرشیو آن باقی ماند! تا اینکه یکی از همکاران با ذوق آقای سید مهدی شجاعی، آن را مجدداً در آرشیو بنیاد کشف نمود . وصیتنامه مورد نظر با اجازه بنیاد تنسیخ، و نهایتاً در شماره تیر ماه سال 1376 مجله "نیستان" چاپ گردید.
آنچه در زیر می خوانید، عیناً از مجله نیستان نقل شده است. البته آقای مهتدی اعتقاد دارند، متن اصلی وصیتنامه، از متن چاپ شده آن کاملتر می باشد.


 

متن وصیتنامه:

  وصیت می کنم …
وصیت می کنم به کسی که او را بیش از حد دوست می دارم! به معبود من! به معشوق من! به امام موسی صدر! کسی که او را مظهر علی می دانم! او را وارث حسین می خوانم! کسی که رمز طایفه شیعه، و افتخار آن، و نماینده هزار و چهار صد سال درد، غم، حرمان، مبارزه، سرسختی، حق طلبی و بالأخره شهادت است! آری به امام موسی وصیت می کنم …
برای مرگ آماده شده ام و این امری است طبیعی که مدتهاست با آن آشنا شده ام. ولی برای اولین بار وصیت می کنم. خوشحالم که در چنین راهی به شهادت می رسم. خوشحالم که از عالم و ما فیها بریده ام. همه چیز را ترک گفته ام. علایق را زیر پا گذاشته ام. قید و بندها را پاره کرده ام. دنیا و ما فیها را سه طلاقه گفته ام و با آغوش باز به استقبال شهادت می روم.
از اینکه به لبنان آمدم و پنج یا شش سال با مشکلاتی سخت دست به گریبان بوده ام، متأسف نیستم. از اینکه آمریکا را ترک گفتم، از اینکه دنیای لذات و راحت طلبی را پشت سر گذاشتم، از اینکه دنیای علم را فراموش کردم، از اینکه از همه زیبائیها و خاطره زن عزیز و فرزندان دلبندم گذشته ام، متأسف نیستم … از آن دنیای مادی و راحت طلبی گذشتم و به دنیای درد، محرومیت، رنج، شکست، اتهام، فقر و تنهایی قدم گذاشتم. با محرومیت همنشین شدم. با دردمندان و شکسته دلان هم آواز گشتم. از دنیای سرمایه داران و ستمگران گذشتم و به عالم محرومین و مظلومین وارد شدم. با تمام این احوال متأسف نیستم …
تو ای محبوب من، دنیایی جدید به من گشودی که خدای بزرگ مرا بهتر و بیشتر آزمایش کند. تو به من مجال دادی تا پروانه شوم، تا بسوزم، تا نور برسانم، تا عشق بورزم، تا قدرتهای بی نظیر انسانی خود را به ظهور برسانم، از شرق به غرب و از شمال تا جنوب لبنان را زیر پا بگذارم و ارزشهای الهی را به همگان عرضه کنم، تا راهی جدید و قوی و الهی بنمایانم، تا مظهر باشم، تا عشق شوم، تا نور گردم، از وجود خود جدا شوم و در اجتماع حل گردم، تا دیگر خود را نبینم و خود را نخواهم، جز محبوب کسی را نبینم، جز عشق و فداکاری طریقی نگزینم، تا با مرگ آشنا و دوست گردم و از تمام قید و بندهی مادی آزاد شوم…
تو ای محبوب من رمز طایفه ای، و درد و رنج هزار و چهار صد ساله را به دوش می کشی، اتهام و تهمت و هجوم و نفرین و ناسزای هزار و چهار صد سال را همچنان تحمل می کنی، کینه های گذشته و دشمنی های تاریخی و حقد و حسدهای جهانسوز را بر جان می پذیری، تو فداکاری می کنی، تو از همه چیز خود می گذری، تو حیات و هستی خود را فدای هدف و اجتماع انسانها می کنی، و دشمنانت در عوض دشنام می دهند و خیانت می کنند، به تو تهمتهای دروغ می زنند و مردم جاهل را بر تو می شورانند، و تو ای امام لحظه ای از حق منحرف نمی شوی و عمل به مثل انجام نمی دهی و همچون کوه در مقابل طوفان حوادث آرام و مطمئن به سوی حقیقت و کمال و قدم بر می داری، از این نظر تو نماینده علی (ع) و وارث حسینی… و من افتخار می کنم که در رکابت مبارزه می کنم و در راه پر افتخارت شربت شهادت می نوشم…
ای محبوب من، آخر تو مرا نشناختی! زیرا حجب و حیا مانع آن بود که من خود را به تو بنمایانم، یا از عشق سخن برانم یا از سوز درونی خود بازگو کنم… اما من، منی که وصیت می کنم، منی که تو را دوست می دارم… آدم ساده ای نیستم!… من خدای عشق و پرستشم، من نماینده حق و مظهر فداکاری و گذشت و تواضع و فعالیت و مبارزه ام، آتشفشان درون من کافیست که هر دنیایی را بسوزاند، آتش عشق من به حدی است که قادر است هر دل سنگی را آب کند، فداکاری من به اندازه ای است که کمتر کسی در زندگی به آن درجه رسیده است … به سه خصلت ممتاز شده ام:
1. عشق که از سخنم و نگاهم و دستم و حرکاتم و حیات و مماتم می بارد. در آتش عشق می سوزم و هدف حیات را جز عشق نمی شناسم. در زندگی جز عشق نمی خواهم، و جز به عشق زنده نیستم.
2. فقر که از قید همه چیز آزاد و بی نیازم. و اگر آسمان و زمین را به من ارزانی کنند، تأثیری در من نمی کند.
3. تنهایی که مرا به عرفان اتصال می دهد. مرا با محرومیت آشنا می کند. کسی که محتاج عشق است، در دنیای تنهایی با محرومیتِ عشق می سوزد. جز خدا کسی نمی تواند انیس شبهای تار او باشد و جز ستارگان اشکهای او را پاک نخواهند کرد. جز کوههای بلند راز و نیازهای او را نخواهند شنید و جز مرغ سحر ناله های صبحگاه او را حس نخواهند کرد. به دنبال انسانی می گردد تا او را بپرستد یا به او عشق بورزد. ولی هر چه بیشتر می گردد، کمتر می یابد …
کسی که وصیت می کند آدم ساده ای نیست. بزرگترین مقامات علمی را گذرانده، سردی و گرمی روزگار را چشیده، از زیباترین و شدیدترین عشقها برخوردار شده، از درخت لذات زندگی میوه چیده، از هر چه زیبا و دوست داشتنی است برخوردار شده، و در اوج کمال و دارایی همه چیز خود را رها کرده و به خاطر هدفی مقدس، زندگی دردآلود و اشکبار و شهادت را قبول کرده است.
آری ای محبوب من، یک چنین کسی با تو وصیت می کند …
وصیت من درباره مال و منال نیست. زیرا می دانی که چیزی ندارم، و آنچه دارم متعلق به تو و حرکت و مؤسسه است. از آنچه به دست من رسیده، به خاطر احتیاجات شخصی چیزی بر نداشته ام. جز زندگی درویشانه چیزی نخواسته ام. حتی زن و بچه ها و پدر و مادر نیز از من چیزی دریافت نکرده اند. آنجا که سر تا پای وجودم برای تو و حرکت باشد، معلوم است که مایملک من نیز متعلق به تو است.
وصیت من درباره قرض و دین نیست. مدیون کسی نیستم، در حالی که به دیگران زیاد قرض داده ام.
به کسی بدی نکرده ام. در زندگی خود جز محبت، فداکاری، تواضع و احترام نبوده ام. از این نظر نیز به کسی مدیون نیستم …
آری وصیت من درباره این چیزها نیست …
وصیت من درباره عشق و حیات و وظیفه است …
احساس می کنم که آفتاب عمرم به لب بام رسیده است و دیگر فرصتی ندارم که به تو سفارش کنم. وصیت می کنم، وقتی که جانم را بر کف دستم گذاشته ام، و انتظار دارم هر لحظه با این دنیا وداع کنم و دیگر تو را نبینم….
تو را دوست می دارم و این دوستی بابت احتیاج و یا تجارت نیست. در این دنیا به کسی احتیاج ندارم. حتی گاهگاهی از خدای بزرگ نیز احساس بی نیازی می کنم … از او چیزی نمی طلبم و احساس احتیاج نمی کنم. چیزی نمی خواهم، گله ای نمی کنم و آرزوئی ندارم. عشق من به خاطر آن است که تو شایسته عشق و محبتی، و من عشق به تو را قسمتی از عشق به خدا می دانم. همچنانکه خدای را می پرستم و عشق می ورزم، به تو نیز که نماینده او در زمینی عشق می ورزم. و این عشق ورزیدن همچون نفس کشیدن برای من طبیعی است …
عشق هدف حیات و محرک زندگی من است. زیباتر از عشق چیزی ندیده ام و بالاتر از عشق چیزی نخواسته ام. عشق است که روح مرا به تموج وا می دارد، قلب مرا به جوش می آورد، استعدادهای نهفته مرا ظاهر می کند، مرا از خودخواهی وخودبینی می رهاند، دنیای دیگری حس می کنم، در عالم وجود محو می شوم، احساسی لطیف و قلبی حساس و دیده ای زیبابین پیدا می کنم. لرزش یک برگ، نور یک ستاره دور، موریانه کوچک، نسیم ملایم سحر، موج دریا، غروب آفتاب، احساس و روح مرا می ربایند و از این عالم به دنیای دیگری می برند … اینها همه و همه از تجلیات عشق است …
به خاطر عشق است که فداکاری می کنم. به خاطر عشق است که به دنیا با بی اعتنایی می نگرم و ابعاد دیگری را می یابم. به خاطر عشق است که دنیا را زیبا می بینم و زیبائی را می پرستم. به خاطر عشق است که خدا را حس می کنم، او را می پرستم و حیات و هستی خود را تقدیمش می کنم …
می دانم که در این دنیا به عده زیادی محبت کرده ام، حتی عشق ورزیده ام، ولی جواب بدی دیده ام. عشق را به ضعف تعبیر می کنند و به قول خودشان زرنگی کرده از محبت سوءاستفاده می نمایند! اما این بی خبران نمی دانند که از چه نعمت بزرگی که عشق و محبت است، محرومند. نمی دانند که بزرگترین ابعاد زندگی را درک نکرده اند. نمی دانند که زرنگی آنها جز افلاس و بدبختی و مذلت چیزی نیست …
و من قدر خود را بزرگتر از آن می دانم که محبت خویش را از کسی دریغ کنم. حتی اگر آن کس محبت مرا درک نکند و به خیال خود سؤاستفاده نماید. من بزرگتر از آنم که به خاطر پاداش محبت کنم، یا در ازاء عشق تمنایی داشته باشم. من در عشق خود می سوزم و لذت می برم. این لذت بزرگترین پاداشی است که ممکن است در جواب عشق من به حساب آید …
می دانم که تو هم ای محبوب من، در دریای عشق شنا می کنی. انسانها را دوست می داری. به همه بی دریغ محبت می کنی. و چه زیادند آنها که از این محبت سوءاستفاده می کنند. حتی تو را به تمسخر می گیرند و به خیال خود تو را گول میزنند … تو اینها را می دانی ولی در روش خود کوچکترین تغییری نمی دهی … زیرا مقام تو بزرگتر از آن است که تحت تأثیر دیگران عشق بورزی و محبت کنی. عشق تو فطری است. همچون آفتاب بر همه جا می تابی و همچون باران برچمن و شوره زار می باری و تحت تأثیر انعکاس سنگدلان قرار نمی گیری …
درود آتشین من به روح بلند تو باد که از محدوده تنگ و باریک خودبینی و خودخواهی بیرون است و جولانگاهش عظمت آسمانها و اسماء مقدس خداست.
عشق سوزان من فدای عشقت باد، که بزرگترین و زیباترین مشخصه وجود توست، و ارزنده ترین چیزی است که مرا جذب تو کرده است، و مقدس ترین خصیصه ای است که در میزان الهی به حساب می آید …

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۴

امام خمینی رحمه الله علیه در همان سال های نخست بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر و دوراندیشی پایه های برخی از مهمترین نهادهای انقلابی را بنیان نهادند تا نظام جمهوری اسلامی سریعتر در مسیر ساختارمند شدن حرکت کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۳

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ادر تمامی کشورها همه باید اجماع کنند و علمای اهل سنت و حتی علمایی که سر سفره نظام جمهوری اسلامی هستند که باید قدر این روزها را بدانند نسبت به خطر تروریستی گروهک‌ها و فرقه‌ها و برقرار امنیت منطقه و جهان اسلام اجماع کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۳

روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» نوشته است ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که چند سال در یک پایگاه آمریکایی در عراق زندانی بود، هنگام آزادی در سال ۲۰۰۹ به زندانبانان خود گفت: «شما را در نیویورک می‌بینم

به گزارش وبگردی 20:30، آن هنگام زندانبانان به سخنان البغدادی اهمیت ندادند، اما این سخن اکنون تعبیر شده و او به یکی از خطرناکترین مردان جهان تبدیل شده است.

البغدادی رهبری گروه دولت اسلامی عراق» موسم به داعش را رهبری می‌کند؛ تشکیلاتی که به صورت ناگهانی در عراق توسعه پیدا کرد. این گروه شبه نظامی توانست کنترل چند شهر اصلی را در عراق در دست بگیرد.

روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» گزارش داده است که ژنرال کینت کینگ، سخنان ابوبکر البغدادی را هنگام خروجش از زندان به یاد می‌آورد. او به آن‌ها گفته بود: «شما را در نیویورک می‌بینم



آن هنگام ژنرال کینگ از این سخنان برداشتی با عنوان تهدید نداشت. اما اکنون مشخص می‌شود که البغدادی می‌گفت از زندان خارج می‌شود تا به جنگ ادامه دهد.

این روزنامه ادامه می‌دهد که البغدادی می‌دانست شمار زیادی از افسران و سربازانی آمریکایی در پایگاهی که در آن زندانی بود، از نیویورک هستند. علاوه بر این‌که این پایگاه «بوکا» نام داشت که از «رونالد بوکا» یکی از قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر القاعده به برج‌های دوقلوی نیویورک در سال ۲۰۰۱، گرته برداری شده است.



ژنرال کینگ که گمان می‌کرد سخنان البغدادی آن هنگام تنها یک شوخی بود، نمی دانست تنها کمتر از پنج سال بعد، این فرد در راس خبرهای رسانه‌ها به عنوان رهبر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام، تندروترین تشکیلات در منطقه تبدیل شود.

این روزنامه افزوده است، در طول چهار سال زندانی بودن البغدادی، آمریکایی‌ها نتوانسته بودند میزان خطرناک بودن او را دریابند. او در مچتمع شماره ۱۴ که ویژه زندانیان پرخطر و تندرو بود، نگهداری نمی‌شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۱

اعضاء داعش با لباس زنانه درحال فرار

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۴۳ ب.ظ


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۴۳

اولین شهید سپاه در عراق

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۳۸ ب.ظ

خبرگزاری اهل‌بیت (ابنا) نوشت:

پایگاه خبری جنوب لبنان روز گذشته با انتشار تصاویری از پاسدار شهید علیرضا مشجری از وی به عنوان اولین ایرانی شهید در درگیری‌های عراق نام برد.
 
این پایگاه خبری اعلام کرد: علیرضا مشجری اولین نیروی سپاه ایران در دفاع از کربلای معلی و مقدسات اسلامی در خاک عراق به شهادت رسید.


مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس به سمت گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار شد

 
در مراسم تشییع پیکر شهید مشجری، سردار الله کرم، سردار احمد بیگدلی و سایر فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و مردم تهران حضور داشتند و پیکر این شهید در تابوتی پیچیده به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران از مقابل مسجد شهید بهشتی واقع در خیابان نبرد تهران آغاز و به سمت گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تشییع شد.
 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۸

بعد از بهشت و جهنم چه می شود؟!‌

پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۳۴ ب.ظ

آخر کار انسان کجاست؟

اگر نگاه به آن عالَم نیز نگاه مادی و فیزیکی باشد، قطعاً این سوا
ال پیش می‌آید که آخرش کجاست؟ یا آخر کار انسان کجاست؟ چرا که عالم ماده محدود است و به بیان امیرالمۆمنین علیه‌السلام: «هر محدودی قابل شمارش است»؛ چنان چه برای طبیعت آخری بیان شده است، چه در علوم قرآنی و چه در علوم تجربی. اما اگر نگاه عاقلانه، حکیمانه و غیر مادی، یعنی معنوی باشد، آخری ندارد، چنان چه هیچ یک از امور غیر مادی آخر ندارند.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۴

چگونگی ولادت امام عصر، در عصر خفقان و تهدید.

وضعیت شیعیان در آستانه تولد امام زمان(عج)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۰۷

جلسه ماهیانه شورای اسلامی و شهردار با امام جمعه محترم شهر باغستان پیرامون مشکلات این شهر در تاریخ 20-03-1393 در دفتر ایشان برگزار گردید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۳۳

جشن بزرگ میلاد نور

چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۱ ق.ظ
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۳۱

جلسه افتتاحیه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهر  باغستان در تاریخ 1393/03/18 با حضور امام جمعه باغستان ، سردار روزبهانی دبیر ستاد احیا استان تهران ، برادر حسینی جانشین ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، برادر اسکندری مسئول دفتر و مسئول فرهنگی ستاد استان تهران ، سرهنگ فلاح پور دبیر ستاد  احیا شهرستان شهریار ، سروان غفوریان جانشین کلانتری 18 باغستان ،سروان بهرامی نماینده سپاه پاسداران ناحیه شهریار در دفتر امام جمعه باغستان برگزار گردید.دراین جلسه آقای غلامعباس شکوهی به عنوان دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهر باغستان معرفی شد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۴

ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰ ق.ظ

ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد

جوانی، آغاز شکفتن است. جوانی، میلاد دوباره انسان است. انسان در جوانی، بار تکلیف الهی را به تازگی بر دوش گرفته است. خداوند، بسیاری از نعمت هایش را در جوانی به انسان ارزانی می‌دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۴۰

شهید علیرضا عبدالحسین قمی

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶ ق.ظ

تاریخ شهادت : 1366/11/26 

محل شهادت : جزیره مجنون

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۶

شهید سید ماشاالله عبادتی قمصری

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۱ ق.ظ
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۵۱

شهید حمیدرضا زند

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ق.ظ

تاریخ شهادت: 64/05/24

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۹

شهید پرویز مالک گاوکانی

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ق.ظ
۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۷

شهید اسفندیار شاهسون بغدادی

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷ ق.ظ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۷