امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

زندگی نامه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۲۰

دیدار یادگاران عزیز هشت سال دفاع مقدس با امام جمعه

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدار یادگاران عزیز هشت سال دفاع مقدس با امام جمعه محترم باغستان مورخ 93/05/29  ساعت 9 صبح در دفتر ایشان برگزار گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۴

زندگینامه حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷ ق.ظ

زندگینامه حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۷

جنگ احد و شهادت حضرت حمزه (علیه السلام)

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲ ق.ظ


در سال 3 هـ در روز جنگ احد حضرت حمزه وسید الشهداء و 69 نفر از مسلمانان به شهادت رسیدند(1). بعضى جنگ احد را در 17 شوال نقل کرده اند(2).
در این جنگ مسلمانان هزار نفر بودند که به نوشته عده اى سیصد نفر در بین راه برگشتند و براى جنگ 700 نفر باقى ماند. کفار 3000 نفر بودند و 2000 نفر و 4000 نفر و 5000 نفر هم گفته اند تعداد کشته هاى کفار 22 یا 23 یا 28 نفر و تعداد شهداء 70 نفر بود(3).  در این روز دندان و پیشانى پیامبر صلى الله علیه و آله و سلم را شکستند(4). 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۲

محفل انس با قرآن کریم مهاجرین کشور افغانستان در شهر باغستان برگزار گردید.




دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 51 ثانیه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۴

نماز گزاران باغستان پس از برگزاری نماز جمعه 17 مرداد 1393 به امامت حجه الاسلام و المسلمین بی طرف در حمایت از مردم مظلوم غزه راهپیمایی کردند.

گزارش تصویری:




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۱

روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی

دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸ ق.ظ

(یا ایها النّاس انا خلقناکم من ذکر و انثى و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم) قرآن کریم

دولتهاى عضو سازمان کنفرانس اسلامى, با ایمان به الله, پروردگار جهانیان و آفریدگار کائنات و بخشنده نعمتها, خداوندى که انسان را به بهترین وجه آفریده و به او حیثیت داده و وى را خلیفه خود در زمین گرداند, خداوندى که آبادانى و اصلاح زمین را بر عهده بشر گذارده و امانت تکالیف الهى را بر گردن او نهاده و آن چه در آسمانها و زمین است همگى را تحت تصرف وى قرار داده و با تصدیق رسالت محمد(ص) که خداوند ایشان را به هدایت و آیین راستین فرستاده و وى را رحمتى براى جهانیان, و آزادگرى براى بردگان و شکننده اى براى طاغوت ها و مستکبران گردانیده است, پیامبرى که برابرى را میان همه بشریت اعلام نموده و هیچ اولویتى براى کسى بر دیگران جز در تقوى قائل نشده, و فاصله ها و اکراه را از میان مردم برچید, مردمى که خداوند آنان را از روح واحد آفریده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۸

روز قدس؛ هشداری بزرگ به اسرائیل

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده عمق جنایات رژیم صهیونیستی است . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۸

عید سعید فطر مبارک

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۲ ق.ظ

عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمانان جهان، عید شکوفایی ایمان و فطرت الهی، جشن اخلاص مسلمین و تعالی روح انسانی و بهار قرآن را تبریک و شادباش می گوئیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۳۲

گزیده‌ای از فتاوای آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره فطریه

در آستانه‌ی عید سعید فطر، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گزیده‌ای از فتاوای آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی احکام فطریه و مبالغ مربوط به سال ۱۳۹۳ را منتشر نمود. متن این استفتائات به شرح زیر است:

۱. مبلغ فطریه سال ۱۳۹۳ در تهران و شهرستان چه مقدار است؟
فطریه عبارت است از سه کیلو گندم یا خرما یا کشمش یا برنج و مانند اینها و یا پول یکی از اینها که برای امسال (۱۳۹۳) حداقل معادل ۴۵۰۰ تومان می‌باشد. البته بهتر است در تهران ۵۰۰۰ تومان پرداخت شود و همچنین افرادی که می‌خواهند بر اساس برنج پرداخت نمایند بهتر است حداقل ۱۵۰۰۰ تومان در نظر بگیرند.

۲. مبلغ کفاره‌ی سال ۱۳۹۳ افطار عمدی و عذری روزه‌ی ماه رمضان چه مقدار است؟
کفاره یک مد طعام، ۷۵۰ گرم گندم یا آرد یا نان یا برنج یا مانند اینها می‌باشد که اگر بخواهد پول آن را به افرادی بدهد که تبدیل به طعام بشود، می‌تواند در کفاره افطار عذری برای هر روز ۱۵۰۰ تومان و در ابطال عمدی هر روز ۹۰۰۰۰ تومان پرداخت کند.

۳. فطریه‌ی مهمان یک شبه بر عهده‌ی چه کسی است؟
فطریه میهمان یک شبه بر عهده خودش می‌باشد و بر عهده‌ی میزبان نیست.

۴. پرداخت فطریه غیر سادات به سادات و احکام آن چگونه است؟
غیر سادات نمی‌توانند فطریه را به سادات فقیر پرداخت کنند و در صورت پرداخت مجزی نمی‌باشد و ملاک در این امر سرپرست خانواده می‌باشد.

۵. پرداخت فطریه در شهری غیر از شهر شخص پرداخت کننده چگونه است؟
بنابر احتیاط در همان شهری که هست پرداخت شود.

۶. جهت مصرف فطریه چیست؟ و آیا می‌توان آن را برای اماکن مذهبی مصرف نمود؟
مصرف فطریه همان مصرف زکات است؛ ولی احتیاط این است که به فقرای مومن داده شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۵

ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، موقعیتی برای نمایش قدرت و عظمت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تمام مظلومان عالم و اعلام نفرت و برائت از ظالمان جهان به ویژه رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی است که امروز با درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب به عرصه‌ای برای ابراز وجود و احساس اقتدار ملت‌های مسلمان آزادیخواه در مقابل قدرت‌های سلطه گر و استعمارگر در اقصی نقاط عالم شده است.

امسال در حالی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنیم که رژیم صهیونیستی با پشتوانه آمریکا، فرانسه و انگلیس جنایتکار و سکوت جوامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، با یورش ناجوانمردانه به باریکه غزه و کشتار زنان و بچه‌های بی‌دفاع این منطقه، چهره‌ای دیگر از خوی وحشی‌گری و سفاکی خود را به نمایش گذاشته است.

از این دردناک‌تر، سکوت پادشاهان و سران برخی کشورهای اسلامی است که با تبعیت از کشورهای سلطه­‌گر، چشم و گوش خود را بر این جنایات بسته‌اند و منافق گونه در حال اجرای نقشه‌های شوم علیه اسلام و مسلمانان منطقه هستند که نمونه آن ظهور فرقه‌ها و گروهک‌های بی‌اساس تکفیری و وهابی همچون داعش است.

اینک امسال امت مؤمن و روزه‌دار ایران اسلامی در سراسر کشور در لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان، آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، با آرمان‌های امام خمینی(ره)، که‌‌ همان آزادی قبله اول مسلمین است، تجدید میثاق می‌کنند و با شوری برگرفته از شعور و هوشمندی ضمن حضور گسترده و انقلابی خود در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، هم‌گام و هم‌صدا با سایر مسلمانان جهان و مردم مظلوم فلسطین بار دیگر بر سر آمریکا فریاد می‌کشند و در این ایام مبارک، از بین رفتن اسراییل این غده سرطانی را از درگاه پروردگار عالم آرزو می‌کنند.

دفتر امام جمعه باغستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات میهمانان ماه رحمت و ضیافت الهی و گرامیداشت روز جهانی قدس از علمای اعلام، اساتید معظم، فضلا و طلاب محترم و خانواده شهدا، جانبازان، دانشگاهیان و عموم مردم فهیم و همیشه در صحنه و روزه‌دار دعوت می‌کند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل(ره)، با حضوری فراگیر در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس، مراتب مخالفت خود را با زیاده خواهی‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی در جنایت و حملات بی‌امان علیه مردم بی‌دفاع غزه و کشتار زنان و بچه‌های آنها و نیز هویت سازی جعلی برای قدس شریف و مسجد الاقصی، اعلام کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۴۴