امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیت الله جوادی آملی گفت: آنچه لازم است در طب روحانی مد نظر قرار دهیم این است که بهترین عامل برای درمان بعد روحانی انسان یاد مرگ است.
به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛آیت الله جوادی آملی در چهارمین همایش طبیب روحانی که با حضور شخصیت های فرهیخته حوزوی و دانشگاهی و نیز جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در محل در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد بیان داشت:آنچه لازم است در طب روحانی مد نظر قرار دهیم این است که بهترین عامل برای درمان بعد روحانی انسان یاد مرگ است .

وی با تشریح دو دیدگاه کلی درباره مرگ ادامه داد:دو نگاه کلی نسبت به مرگ وجود دارد؛ نگاه اول مرگ را پوسیدن و پایان راه انسان می داند که بعد از آن چیزی در انتظار انسان نیست اما در نگاه دیگر مرگ از پوست به در آمدن است و در حقیقت در این نگاه مرگ ابتدای مسیر ابدیت انسان است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت:قرآن کریم می فرماید انسان در مصاف با مرگ، مرگ را می میراند و نه اینکه بمیرد، این حرف تازه انبیاء برای بشر است، ریشه همه ترس های انسان مرگ است و انسان از مرگ می ترسد چرا که فکر می فکند مرگ نابودی است در حالی که قران می فرماید انسان مرگ را می چشد و هر ذائقی مذئق را هضم می کند لذا انسان است که مرگ را از پا در می آورد و ابدی می شود.

وی اذعان داشت:اگر این نکته برای انسان روشن شود به این تنیجه خواهد رسید که باید برای این سفر ابدی توشه ابدی فراهم کند چرا که هیچ انسان عاقلی بی توشه راهی سفر نمی شود. اگر باور کردیم که به تعبیر امام حسین علیه السلام در روز عاشورا مرگ پل است و آن سوی پل خبری هست صدر و ذیل دانشگاه های ما ایمان و اخلاق خواهد شد.

این طبیب روحانی یاد مرگ را عامل پویایی و تحرک در جامعه دانست و بیان داشت:
در این تفکر که مرگ عبور به سمت ابدیت است یاد مرگ عامل پویایی و تحرک در جامعه خواهد بود ، در این تفکر قبرستان یک دانشگاه است همچنان که بسیاری از بزرگان و عالمان برجسته مانند سید علی قاضی ها تربیت شده دانشگاه وادی السلام هستند.

آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از فرمایشات خود فرمود:به ما دستور دادند که خوب را بنگریم وگرنه فساد و مفسد در جامعه بسیار است، اما یک انسان پاک می تواند الگوی یک جامعه باشد، در یک کشتی در حال غرق اگر از میان همه افراد حاضر در کشتی تنها یک نفر شنا کردن بلد باشد نباید برای آنکه همرنگ جماعت شود از هنر خود برای نجات خود استفاده نکند لذا باید به تعبیر مرحوم فیض گفت خواهی نشوی رسوا همرنگ حقیقت شو.

وی در ادامه به ارائه راهکار جهت گسترش معنویت و روحانیت در دانشگاه ها و به تبع آن در همه جامعه پرداخت و فرمود:از منظر فلسفه الهی همه علوم دینی است، هر علمی که موضوع آن فعل یا قول خدا باشد در حقیقت علم دینی است. تفاوتی میان آنکه در حوزه به علم تفسیر که بررسی قول خداست با کسی که در دانشگاه به بررسی زمین که افریده خداست وجود ندارد و هر دو به علم دینی الشتغال دارند، این تفکر پیوند حقیقی حوزه و دانشگاه را به دنبال خواهد داشت و سرتا سر دانشگاه ها را نورانی خواهد کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۰

نماز جمعه 22 خرداد تهران

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ب.ظ
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئولین اسم هر نقد یا تجمعی را تخریب نگذارند، تجمع قانونی مشت مذاکره کنندگان را پر می‌کند.
مذاکره کنندگان هسته‌ای را متهم به خیانت نکنید/ اگر توافق صورت نگیرد، اوباما بحران پیدا می‌کندبه گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مسئله مذاکرات هسته‌ای 

کشورمان به ذکر شش نکته در این رابطه پرداخت.

*** منتقدان توجه داشته باشند مذاکره کنندگان هسته‌ای فرزندان این انقلاب هستند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این که مذاکرات هسته‌ای کشورمان مسئله حساس سیاسی است، گفت: همگان به خودشان اجازه می‌دهند که در این رابطه اظهارنظر کنند و حقشان هم هست، چرا که از برکات این انقلاب سیاسی شدن مردم بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: منتقدان توجه داشته باشند مذاکره کنندگان هسته‌ای فرزندان این انقلاب هستند. آن‌ها را متهم به خیانت نکنید؛ چرا که این‌ها در جبهه دیپلماسی رزمنده هستند.

*** مسئولین اسم هر نقدی را تخریب نگذارند

وی افزود: از مسئولین انتظار می‌رود که اسم هر نقدی را تخریب نگذارند و هر تجمعی را تخریب تلقی نکنند، چه بسا که تجمع‌های قانونی مشت مذاکره کنندگان را پر می‌کند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ببینید اوباما و کنگره چه موضعی را می‌گیرند و یک صدا عمل نمی‌کنند، ما نیز باید متقابلاً چنین موضعی داشته باشیم.

*** توافق خوب در بردارنده خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این که نظام در پی یک توافق خوب است، اظهار داشت: توافق بد را نه مقام معظم رهبری، مردم و خود مذاکره کنندگان نخواهند پذیرفت و توافق خوب، توافقی است که خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری را دربر داشته باشد.

وی با ذکر شش خط قرمز اشاره شده از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: 1- همزمان همه تحریم‌ها یکجا باید لغو شود، نه تعلیق. 2- مذاکرات تحت شبح تهدید تخریب مذاکرات است. 3- باید دستاوردهای هسته‌ای حفظ شود. 4- هیچ بازرسی مطلقاً‌ از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان نباید صورت بگیرد. 5- تعهدات باید برگشت‌پذیر باشد. 6- مذاکره فقط در عرصه مسائل هسته‌ای است و در هیچ عرصه‌ای دیگر به ویژه مذاکره با آمریکا برای رابطه مجدد، مذاکره نبوده و نامشروع است.

*** درخواست از مجلس برای تصویب خطوط قرمز به عنوان قانون

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که این شش مورد را تبدیل به قانون کنند تا دشمنان ما از اینکه ما را به تسلیم درآورند، مأیوس شوند.

وی ادامه داد: از روزی که شما شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» را سر داده‌اید تاکنون بین مردم و دولت شعار همدلی و همزبانی وجود داشته اما همان طور که دشمنان در عرصه مذاکره شیطنت می‌کنند، در این عرصه نیز در پی شیطنت و تفرقه‌گرایی هستند.

*** نباید همه چیز را به رفع تحریم‌ها گره زد

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: نباید همه چیز را به رفع تحریم‌ها گره زد، از ابتدای این انقلاب ما مواجه با تحریم‌ها بودیم و با عزت زندگی کردیم اما برخی القا می‌کنند که اگر تحریم‌ها لغو نشود، بحران پیدا می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: این چنین نیست، اگر توافق نشود، اوباما بحران پیدا می‌کند چرا که می‌خواهد حزبش دوباره رأی بیاورد، گرچه می‌دانیم پشت صحنه هر دو حزب صهیونیست‌ها هستند اما این آمریکاست که به توافق نیاز دارد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های ایران اسلامی با قدرت‌های جهان این است که آن‌ها پشتوانه‌شان سلاح، دلار و کشتار است اما پشتوانه ایران، دل‌های عاشق است.

*** دوره ادبیات تحقیر به سر آمده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ادبیات آمریکا از ابتدای مذاکرات به جای ادبیات تکریم، ادبیات تحقیر بوده است اما باید بدانید که اکنون دوره تهدید گذشته و ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است و در هر عرصه جهانی اگر یک پای ایران نباشد، مشکل حل نخواهد شد.

*** هشدار مقام معظم رهبری در رابطه با تحریف شخصیت امام خمینی (ره)

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنرانی استراتژیک مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در رابطه با تحریف امام (ره) هشدارهایی را دادند که تحریف امام (ره)، تحریف صراط مستقیم است و ایشان را باید از اصول تعریف شده شناخت.

*** حزب حاکم ترکیه به خاطر خون‌های ریخته شده توسط داعش سیلی خورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ترکیه گفت: این سیلی که حزب حاکم در ترکیه خورد، سیلی خون‌های مظلومانی است که داعش بر زمین ریخته است و امیدواریم صدای این سیلی را حاکمان ترکیه بشنوند.

وی در پایان با اشاره به موضوع یمن در منطقه خاطرنشان کرد: در آغاز هجمه عربستان به یمن 45 درصد خاک این کشور تحت اختیار نیروهای ملی انصارالله بود و در حال حاضر 85 درصد در اختیار آنان قرار دارد. همچنین 55 درصد از نیروهای مردمی با آن‌ها همراه بودند اما امروز 90 درصد از قبایل یمن با آن‌ها متحد هستند و در تاریخ عربستان به عنوان رژیمی کودک‌کش و جنایتکار ثبت خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۱

معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد:

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵ ب.ظ

اسرائیل برای دسترسی به اطلاعات مذاکرات هسته‌ای ایران راه‌های زیادی دارد

"الی بن داهان" گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درمورد حمله سایبری رژیم صهیونیستی به رایانه های مذاکرات هسته ای را بی اساس خواند و در عین حال ادعا کرد این رژیم برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز راه های دیگری دارد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روزنامه تایمز آو اسرائیل، "الی بن داهان" گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درمورد جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته ای را بی اساس خواند در عین حال اذعان کرد اگر برنامه ای هم در این زمینه وجود داشته وی بی اطلاع بوده است. 
وی این سخنان را در واکنش به گزارشی بیان کرد که همان روز منتشر و در آن اعلام شده بود رژیم صهیونیستی رایانه های هتل های خارجی را که میزبان مذاکرات ایران و قدرت های جهانی هستند، هک کرده است تا از این طریق بتواند به اطلاعات مذاکراتی که پشت درهای بسته انجام می شود، دست یابد. 
بن داهان در مصاحبه با رادیو اسرائیل تمام اتهاماتی را که روزنامه وال استریت ژورنال مطرح کرده بود، رد کرد. معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چنین اتهاماتی را بی اساس خواند و به مصاحبه کننده اطمینان داد اسرائیل برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز راه های دیگری دارد و نیازی به حملات سایبری نیست. 
در گزارش وال استریت ژورنال به گفته های محققان شرکت امنیت سایبری کاسپرسکای در مسکو استناد شده بود که این هتل ها از دو هفته پیش از میزبانی مذاکرات همگی هدف حمله نسخه ای از ویروس دوکو قرار گرفته اند.
بر اساس این گزارش، کاسپرسکای رایانه های هزاران هتل اروپایی دیگر را کنترل کرده است که همگی پاک بوده اند. 
سایر مقامات رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۵

سیره پیامبر اکرم در استقبال از ماه رمضان

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱ ب.ظ

 



خدای منان، ما را فرمان داد، از مَنِش و روش پیامبرش پیروی کنیم، و فرمان‌برداری از او را بر ما واجب نمود، آن جا که فرمود:

«و ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا

آنچه را که رسول خدا برایتان آورده است، بگیرید (و از آن پیروی کنید) و از آنچه شما را بازداشته است؛ به پرهیزید».

و فرمود:

«مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ وَ مَنْ تَوَلَّى فَما أَرْسَلْناکَ عَلَیْهِمْ حَفِیظا

کسی که از رسول، اطاعت نماید، در حقیقت از الله اطاعت نموده است. کسی که روی برتابد، ما تو را بر آنان (به عنوان) محافظ (و کنترل کننده) نفرستادیم».
خداوند مهربانِ آگاه بر عیان و پنهان دل‌ها، اطاعت از رسولش را رمز و نشان محبت و دوست داشتن خود قرار داده است؛ آن جا که فرمود:

«قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ

بگو: اگر خداوند را دوست دارید پس از من فرمان‌برداری کنید تا خداوند شما را دوست بدارد و گناهانتان را بیامرزد؛ و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است».

پیامبر خدا اطاعت و محبت خود را شرط پذیرش اعمال ما در پیشگاه خداوند و راه ورود به بهشت قرار داد و فرمود:

«مَنْ عَمِلَ عَمَلًا لَیْسَ عَلَیْهِ أَمْرُنَا فَهُوَ رَد

کسی که کاری را انجام دهد که فرمان ما بر آن تعلق نگرفته باشد، پس آن کار مردود است».

و فرمود:

«کُلُّ أُمَّتِی یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ أَبَى. قَالُوا: یَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَنْ یَأْبَى!؟ قَالَ: مَنْ أَطَاعَنِی دَخَلَ الْجَنَّةَ، وَمَنْ عَصَانِی فَقَدْ أَبَى

همه امّت من وارد بهشت می‌شوند، جز آنان که ابا ورزند، گفتند: یا رسول‌الله چه کسی ابا می‌ورزد؟ فرمود: کسی که از من فرمان‌برداری کند، وارد بهشت می‌شود و کسی که از -فرمان- من سرپیچی کند، (از ورود به بهشت) ابا ورزیده است».

روشن است که آن فرمان‌برداری و اطاعت، تحقق نخواهد یافت مگر اینکه با رضایت و تسلیم کامل باشد. یعنی انسان باید در همه زمینه‌های زندگی‌اش از حکم و تقدیر الهی رضایت کامل داشته باشد؛ و صادقانه و در ظاهر و باطن بدون اعتراض درونی و خودداری ظاهری، بندگی خدا را گردن نهد.خداوند فرمود:

«فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فِیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیما

به پروردگارت سوگند آنان مؤمن نخواهند شد تا تو را در درگیری‌های داخلی خویش، داور کنند، سپس هیچ رنجشی از قضاوت تو در دل نداشته باشند و کاملاً تسلیم شوند».
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۱

جلسه اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ب.ظ

جلسه اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار در دفتر امام جمعه باغستان برگزار گردید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۴

خلاصه خطبه دوم 8 خرداد

شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم نمازجمعه 8  خرداد 94 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول



-         توصیه نمازگزاران به تقوای الهی ،انجام واجبات و ترک محرمات

مناسبت ها :

-         تبریک پیشاپیش نیمه شعبان ؛ میلاد با سعادت و پرخیر و برکت آقا امام زمان(عج) ؛ خداوند همه ما را در این دنیا در زیر سایه عنایت اهل بیت(سلام الله علیها) و در آخرت با خود اهب بیت (سلام الله علیها) محشور بفرماید ان شاالله , میلاد آقا امام زمان(عج) را خیلی جدی بگیرید، این روز شعار شما و پرچم شماست؛ دنیای استکبار نمی خواهد اسم امام زمان(عج) در زبان ها باشد ، حمله عربستان به یمن هم از همین مورد است.  سعی بکنید مراسم جشم میلاد آقا امام زمان(ع) را در تمام مساجد و حسینیه ها و کوچه و خیابان ها با شکوه برگزار کنید ولی شان این روز را هم حف کنید ؛ متاسفانه ما در سطح شهر شاهد جشن هایی هستیم که اصلا در شان این مردم و شهر نیست ، و زمانی که ما اعتراض می کنیم می آیند و بنر تقدیر و تشکر برای برگزار کنندگان این جشن ها می نویسند ، این مردم مومن هستند و شان آقا امام زمان(عج) را می دانند ، برای آخرین بار این تذکر را می دهم .

-         تبریک روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و رزو جوان؛ این روز را محضر همه جوانان عزیز عرض تبریک و تهنیت دارم ؛ امیدوارم همه جوانان ما مورد عنایت خاص الهی و اهل بیت پیامبر(ص) باشند.

-         روز جهانی بدون دخانیات، عزیزان توجه بکنید ؛ الان بحث سیگار و قلیان و مواد مخدر خیلی گسترده شده است ؛ متاسفانه بحث های فرهنگی فروکش کرد، دنیای استکبار در کمین جوانان ما نشسته است و متاسفانه مسئولین از جوانان غافل شده اند؛ باید به مسائل فرهنگی جوانان رسیدگی شود

-         سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ؛ برای این روز باید در سطح شهر مراسم برگزار شود.

-         انتخاب مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را برای رهبری ؛ این روز را محضر همه شما تبریک عرض می کنم

-         قیام 15 خرداد سال 1342؛ این روز استارت انقلاب ما بود ، و شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد

-         روز جهانی محیط زیست ؛ امیداوریم ان شاالله مسئولین  در زمنیه تلاش بیشتری انجام دهند.


 مباحث سیاسی روز:

-         حضور ریاست محترم جمهور در منطقه شهریار؛ آقای روحانی رئیس جمهور محترم مصوبات خوبی را در سخنرانی خودشان اعلام کردند، خصوصاً بیمارستان 300 تختخوابی شهریار که رؤسای جمهور متعددی را پشت سرگذاشته و هنوز خبری از بیمارستان نیست، ان شا الله مصوبات همه عملی بشوند ، تقدیر و تشکر می کنم از مردم که استقبال گرمی از رئیس جمهور محترم داشتند .

-         تقدیر و تشکر می کنم از نیروی انتظامی شهر باغستان ؛ تلاش زیادی برای حفظ امنیت باغستان انجام می دهند

-         بحث گران شدن بنزین را داشتیم؛ این کار بالاخره باید انجام می شد و بحثی هم نیست ولی مردم خواسته ای که دارند این است که اجرای قانون را کامل انجام بدهید ؛ چرا دولت یارانه پردرآمدها را قطع نمی کند؟ این هم قانون است ولی انجام نمی شود ؛ باید دقت شود.

-         در بحث هسته ای؛ مسئولین بدانند این مذاکرات شوخی بردار نیست، ما اگر از بحث هسته ای عقب بنشینیم شکست خورده ایم؛ استکبار خیر ما را نمی خواهد، اگر حتی روزی از همه انرژی هسته ای هم دست برداریم باز هم آنها از ما دست بردار نیستند، و تهاجم آنها ادامه خواهد داشت ؛ باید مسئولین بیشتر دقت کنند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۴