امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد

پنجشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۰ ق.ظ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۸:۳۰

امام جمعه محترم باغستان حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول به همراه مسئولین محترم شهر از جمله شهردار محترم باغستان جناب آقای مهندس میرزمانی، اعضای محترم شورای اسلامی شهر،رئیس محترم کلانتری باغستان جناب سرگرد عباس آبادی و جمعی از اعضاء محترم ستاد نماز جمعه باغستان در عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در شهر باغستان شرکت کردند.

گزارش تصویری:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۴ ، ۰۸:۲۶

مراسم شیرخوارگان حسینی

شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ

مراسم معنوی شیرخوارگان حسینی در مصلی نماز جمعه باغستان برگزار گردید.

گزارش تصویری :
















                                    السلام علیک یا علی اصغر(ع) یا باب الحوائج



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۱

خلاصه خطبه نماز جمعه 24 مهر 94

شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ

خلاصه خطبه دوم 24 /94/07 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

-        عرض تسلیت و تعزیت خدمت همه مومنان و محبین اهل بیت، عزاداران حسینی، در ماه محرم، ماه عزای سالار شهیدان هستیم، عرض تسلیت و تعزیت داریم محضر آقا امام زمان(ع) و مقام معظم رهبری ، علماء دین و همه مومنان، خداوند به عزت آقا امام حسین(ع) عزت دنیا و آخرت به ما عنایت بفرماید.

-        تقدیر و تشکر از خواهران و مادارن محترمه؛ امروز در این مکان مقدس قبل از نماز جمعه جمع شدند و برنامه شیرخوارگان را برگزار کردند ، برنامه بسیار خوبی بود، انصافاً یاد آور مظلومیت شیرخوار آقا امام حسین(ع) در صحرای کربلا بود.



                   

-        روز دوم محرم، روز ورود آقا امام حسین(ع) به کربلاست.

-        سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان به دست نظام طاغوت

-        روز پیوند اولیاء و مربیان

-        روز تربیت بدنی و ورزش

-        سالروز درگذشت عالم وارسته و بزرگوار حضرت آیت الله مهدوی کنی ، در سال گذشته در همین ایام این بزرگوار دار فانی را وداع گفتند ، بزرگمردی که خدمات زیادی به انقلاب و اسلام کردند. همه از ایشان راضی بودند ، هم امام  و هم رهبری و همه مردم از ایشان راضی بودند.


               


-        روز جهانی پوکی استخوان، مکرر خدمت دوستان وزارت بهداشت عرض می کنیم، مواظب سلامت مردم باشید ، همه مشکلات ما دولتی است، دولت باید به سلامت مردم اهمیت بدهد.

-        مدت ها بود که شهرمان شهردار نداشت، آسیب های جدی به مردم وارد شد ، مردم در سختی قرار گرفتند ، ما هم در سختی قرار گرفتیم، بالاخره دوستان ما در شورا توانستند شهردار را تعیین بکنند ، ان شا الله منشا خیر باشد ، ما هم تبریک می گوییم این انتصاب را، ما شهردار محترم را در ترازوی امتحان می گذاریم ، ان شا الله اهل خدمت باشند که حتماً اینگونه است، ما وظیفه داریم در خصوص حق مردم حرف بزنیم و از حقشان دفاع بکنیم، امیدواریم شهردار محترم از این فرصت استفاده بکند، با خلاف ها باید برخورد بکنند ، حرف مردم را بشنوید، مردم به ما مراجعه می کنند، به آقای میرزمانی تبریک میگوییم،  ان شاالله ایشان در کارشان موفق باشند.


               


-        عده ای از طرف دولت انگلیس و  با توطئه انگلیسی ها  فعالیت خودشان را شروع کرده اند، و به هیئات سرکشی میکنند،میخواهند هیئات را در اختیار بگیرند، و به اهدافشان برسند،حواستان باشد.

-        بررسی اتفاقات مربوط به مجلس شورای اسلامی، هم خطاب به دولت و هم مجلس عرض می کنیم: ما فقط مسیر ولایت را می شناسیم، مسیر هرکس در مسیر ولایت باشد ان راه درست است و هرکس از مسیر ولایت دور شود راهش اشتباه است، مقام معظم رهبری مکرراً در زمینه هسته ای صحبت فرمودند، در هیچ موضوعی ایشان انقدر صحبت نداشته اند ،  دلواپس ترین ادم برای این نظام و این انقلاب مقام معظم رهبری است، و مومنینی که پیرو رهبری هستند، مقام معظم رهبری دستور دادند که مجلس رسیدگی کنند، هم دولت و هم مجلس تخطی کردند، این را بنده یک خیانت می دانم، یعنی فرمان مقام معظم رهبری زمین ماند ، دولت و مجلس اشتباه کردند ، بعضی ها صحبتشان این است که آمریکا را باید باور بکنیم! اگر این طور است آقا امام حسین هم باید می گفت باید یزید را باور کرد!؟ این حرف ها برای انسان های ساده اندیش است، باید دقت بکنیم، آمریکا خیری به ما رسانده است؟ باید حرف رهبر را گوش می کردید ، ملاک و میزان ما مقام معظم رهبری است، ما با سایرین کاری نداریم، کسی که با رهبری و ولایت باشد ما با او هستیم. در بحث برجام فعلا چیزی به دست نیاوردیم، حرف های مقام معظم رهبری شنیده نشد ، نه توسط دولت و نه مجلس ، البته بعضی از دوستان در مجلس مقاومت کردند و ما از ایشان تشکر می کنیم، اما از  رئیس مجلس ، و دولت  به شدت منتقدیم و دلیلش هم عدم تبعیت ایشان از رهبری است.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۵

خلاصه خطبه دوم نماز جمعه 17 مهر

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۲ ب.ظ

         خلاصه خطبه دوم 94/07/17 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 




                              



 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

-        در آستانه محرم هستیم، این ایام را پیشاپیش خدمت شما عرض تسلیت و تعزیت دارم؛ از شما استدعا داریم از محرم به نحو احسن استقبال کنید و به نحو احسن مراسمهای عزا رابرگزار بکنید، ان شا الله به نحو احسن هم بدرقه بکنیم و بهترین برداشت را از ایت ماه عزیز داشته باشیم.

-        روز جهانی خانواده ، این روز را خدمت همه خانواده های محترم عرض تبریک داریم.

-        روز تکریم بازنشستگان، خدمت همه بازنشستگان و ریش سفیدان و بزرگان عرض تبریک داریم.

-        روز جهانی استاندارد، امیدواریم استاندارد ما واقعا استاندارد باشد و هیچ کالای غیر استاندارد را در بازار نبینیم، از همه زحمت کشان این نهاد تقدیر و تشکر می کنیم.




            

-        روز جهانی عصای سفید، روز جهانی نابینایان ، این روز را محضر این عزیزان عرض تبریک داریم؛ از شما مومنین هم استدعا داریم احترام این قشر را داشته باشید.

-        روز بزرگداشت حافظ،این بزرگمردی که اشعارش در واقع تفسیر قرآن است،مطالعه بکنید اشعار بی نظیری راخلق کرده است،شایدتابه حال کسی روی دست ایشان اشعار این چنینی نگفته است.

-        روز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی، ایشان شهید محراب هستند.

-        روز نزول سوره هل اتی(انسان)

-        آغاز سال قمری، سال 1437 از محرم شروع می شود که در همین هفته است.

-        شروع ماه محرم تا یک هفته هفته امر به معروف و نهی از منکر است، این هفته به مناسبت قیام آقا امام حسین(ع) نامگذاری شده است، امیدواریم ما هم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ساری و جاری بکنیم، این وظیفه همه ماست. نماز و روزه بدون امر به معروف و نهی از منکر بی فایده است، همه ما باید احساس مسئولیت در قبال جامعه داشته باشیم، اگر آقا امام حسین(ع) این فریضه را انجام نمی داد الآن از دین خبری نبود. کوتاهی من و شما در این زمنیه اصلا بخشیدنی نیست. لذا باید حواسمان باشد.

-        تشکیل ستاد حج ، درخواست همه مسلمانان است که ستاد حج تشکیل شود به دو دلیل: یکی پیگیری علت یا علت های حادثه و فاجعه غمبار منا و دوم مدیریت حج ، تا ان شا الله مدیریت حج به دست کل مسلمانان جهان بیفتد نه به دست آل سعود که هر چند مدت ما شاهد این چنین مصیبت هایی هستیم.

-        نامه چهار وزیر خطاب به رئیس جمهور، طبق این نامه دولت مبلغ بسیار زیادی کاهش درآمد داشته است ، تمام معاملات و مبادلات مردم متوقف شده است، در آمد ها کاهش داشته و قدرت خرید مردم هم پایین آمده است، این را باید بپذیریم ، امیدواریم دولتمان تغییراتی در رویه خودش بدهد و مردم را از این وضعیت خارج بکند.

-        سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه، مطالب بسیار مهمی را فرمودند ، مقام معظم رهبری از زمان مذاکرات تا الآن بیش از هفتاد بار از کلمه نفوذ استفاده کرده اند، فرمودند: مذاکره با آمریکا یعنی بازکردن راه نفوذ آمریکا در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و امنیتی. دشمن دنبال فرصت برای نفوذ است. ایشان فرمودند: نفاق و ریا و دروغ گویی مدعیان حقوق بشر؛ اگر اینها حامی حقوق بشرند مردم مظلوم یمن چه گناهی کرده اند؟ مردم سوریه و افغانستان و عراق و فلسطین چه گناهی کرده اند؟ پس مدعیان حقوق بشر کجا هستند؟ یکی دیگر از خطراتی که کشور ما را تهدید میکند سهل انگاری بعضی از آدم هاست، زمان را درک نمی کنند و سهل اندیش هستند ، اینها بزرگترین آسیب را به نظام و انقلاب می زنند. متاسفانه بعضی ها اصلا عاشق آمریکا هستند. اینها شیفته آمریکا هستند ، آمریکا همیشه دشمن ماست. باید حواسمان باشد.



            

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۲:۳۲

سوال مسابقه این هفته

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ق.ظ

با تشکر از استقبال شما عزیزان از مسابقه

برنده مسابقه هفته گذشته خانم معصومه قربانی

سوالات این هفته :

1-   کدام سوره در شان آقا امیرالمومنین(ع) نازل شده است؟


لطفاً پاسخ های خود را به پست های الکترونیکی زیر بفرستید:

Baghestan.setad@yahoo.com

Setad.baghestan@gmail.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۱

خلاصه خطبه دوم 10 مهر باغستان

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم 94/07/10 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

-        تبریک عید سعید غدیر خم؛ این عید بزرگ را خدمت همه علی دوستان تبریک عرض می کنم، امیدواریم خداوند به عزت اهل بیت این پرچم غدیر را هرگز از دستان ما جدا نفرماید.

-        تقدیر و تشکر از جناب سرهنگ باقریان فرمانده محترم  پلیس فتای غرب استان تهران و همراهانشان؛ از بیانات این  عزیز زحمت کش استفاده کردیم، پیشاپیش هفته نیروی انتظامی را خدمت این عزیزان و دیگر نیروی های انتظامی و همه مردم تبریک عرض می کنم، این امنیتی که ما داریم مدیون زحمات این عزیزان است، اطراف کشورمان را ببینید، همه جا نا امنی است، ولی امنیت ایران اسلامی خدا را شکر حتی از کشورهای اروپایی که ادعا دارند هم بیشتر است.


-        هجرت حضرت امام(ره) از عراق به پاریس در سال 1357 ؛ که انقلاب عزیز اسلامی هم در همان سال اتفاق افتاد.

-        روز مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) با مسیحیان نجران،  این روز هم از افتخارات حضرت علی(ع) است، در این روز ثابت شد که نفس پیامبر(ص) آقا امیرالمومنین(ع) است.آیه 61 سوری آل عمران در این مورد است.

-        روز جهانی کودک، این روز خدمت  همه مادران و کودکان عرض تبریک داریم.

-        روز روستا ، این روز را محضر همه روستاییان عزیز تبریک عرض می کنیم.

-        روز دامپزشکی، به محضر همه عزیزانی که در این نهاد تلاش می کنند و زحمت می کشند عرض تبریک داریم.


-        هفته مبارزه با سرطان، این را عرض می کنیم خدمت دولتیان، آقایان نظارتتان را بیشتر کنید ، مواد خوراکی و غذاهای ما استاندارد نیستند ، استاندارد ما هم متاسفانه استاندارد نیست، خواهش می کنیم نظارت بیشتر باشید ، علت اصلی سرطان همین غذاهای ناسالم است. اداره استاندارد هم باید دقتش را بیشتر کند.

-        عزیزان ما در منا رحلت کردند و از دنیا رفتند  ، روایتی از امام صادق که اشاره به این موضوع می کند وجود دارد، البته باید این روایات بررسی بشود ، یک تسلیت به محضر همه مومنین داریم به خاطر این واقعه بسیار جانگداز، تسلیت دیگر داریم به خاطر ضعف برخورد دولتیانمان ، این هم جای تاسف دارد ، اولا در همه جای دنیا رسم بر این است که اگر حادثه ای برای مردم رخ بدهد و دولتیانش در سفر باشند سریعاً سفر خود را لغو می کنند، جای تاسف دیگر جایی است که دولتمردان ما در همین زمان که همه عزادار هستند با کسی که دشمن همین مردم است دست می دهند ، دلیل سوم ضعف عملکرد در عدم صدور ویزا برای یکی از وزرا برای رفتن و پیگیری این حادثه بود ، چرا باید اینگونه باشد که کشوری مثل عربستان برای وزیر ما ویزا صادر نکند ، این ضعف است، چرا دولتمردان ما به صراحت این کوتاهی آل سعود را محکوم نمی کنند؟ چرا برخورد نمی شود ؟ چرا برای هواپیمای وزیر بهداشت ما اجازه فرود نمی دهند؟چرا انقدر باید ضعیف عمل بشود؟ وزیر خارجه ایران می خواهد با وزیر خارجه عربستان صحبت کند، اجازه صحبت نمی دهد وزیر عربستان! و با وساطت وزیر خارجه کویت این ارتباط برقرار می شود، این برای ما ننگ است ، این برای مردم ما مورد پذیرش نیست.


-        مقام معظم رهبری وارد میدان شدند، اگر نبود بیانات بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری معلوم نبود چه بر سر ما می آمد؟ مقام معظم رهبری فرمودند : اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم تا دشمنی ها کم شود ، این تصور غلط است،  اصول را نباید رها بکنیم، فرمودند: بدانند که اندک بی احترامی به حجاج ایرانی و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ایران را به دنبال خواهد داشت. این را ما در 8 سال دفاع مقدس برای شرق و غرب عالم ثابت کردیم، ما از دولت درخواست داریم با قدرت و با تمام توان دینی حرکت بکنند. این عقب نشینی ها در شان مردم نیست، ما هم تقدیر و تشکر صد چندان از مقام معظم رهبری داریم که در عرصه های مختلف وارد می شوند و با بیاناتشان و خطابه هاشان همیشه روشنی راه بوده اند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۷

جشن عید غدیر در مصلی باغستان

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ

جشن عیدالله الاکبر  ؛ عید ولایت ، عید سعید غدیر خم روز جمعه در مصلی باغستان با حضور امام جمعه محترم و دیگر سادات ارجمند  برگزار گردید.

گزارش تصویری مراسم:



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۴ ، ۱۱:۲۶

مراسم شروع سال تحصیلی جدید در شهر باغستان

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۱ ب.ظ

مراسم شروع سال تحصیلی جدید در شهر باغستان،با حضور ریاست محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار ، امام جمعه محترم و دیگر مسئولین شهر در دبیرستان شهید همت نصیرآباد برگزار شد.







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۳:۱۱

نماز عید سعید قربان در باغستان

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۶ ب.ظ

نماز عید سعید قربان در باغستان به امام حجه الاسلام والمسلمین جلالی در مصلی شهر برگزار شد.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۶

مراسم دعای پرفیض عرفه مصلی باغستان

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ب.ظ

مراسم دعای پرفیض عرفه با حضور  امام جمعه محترم ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول در مصلی باغستان برگزار شد.







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۳:۰۳

مراسم دعای پرفیض عرفه مسجد خاتم النبیین

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ب.ظ

مراسم دعای پرفیض عرفه در  مسجد خاتم النبیین(ص) با حضور و سخنرانی  امام جمعه محترم ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۷

تقدیر از کارکنان محترم اتوبوسرانی

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ب.ظ
امام جمعه محترم ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول ؛ از کارکنان زحمت کش اتوبوسرانی شهر باغستان قدردانی کردند.








۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۴

امام جمعه محترم ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول  به همراه مسئولین محترم شهرستان شهریار ، با حضور در بیمارستان میلاد شهریار ، با جانبازان عزیزمان دیدار کردند.

گزارش تصویری از این دیدار بسیار صمیمی:






















۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۰
امام جمعه محترم ، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول در مراسم رژه با صلابت نظامیان عزیزمان در شهرستان شهریار شرکت کردند.

گزارش تصویری:










۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۲:۴۲

به مناسبت هفته دفاع مقدس ، امام جمعه محترم، حضرت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول 31 شهریور در صبحگاه پادگان نبویت سخنرانی کردند.


گزارش تصویری:



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۲:۳۸

با تشکر از استقبال شما عزیزان از مسابقه


سوال این هفته :


1-   حضرت علی(ع) چند عضو از بدن را از اعضاء کریمه بدن می داند؟

 

لطفاً پاسخ های خود را به پست های الکترونیکی زیر بفرستید:


Baghestan.setad@yahoo.com

Setad.baghestan@gmail.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۴

خلاصه خطبه دوم 94/07/03 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

-        با توجه به اینکه خطبه های نماز جمعه جز نماز است بنابراین روبه قبله نشستن واجب است ، همچنین گوش دادن به خطبه هم واجب است.

-        تقدیر و تشکر از جناب سرهنگ یامینی فرمانده سپاه ناحیه شهریار ، ایشان زحمت کشیدند و در نماز جمعه باغستان شرف حضور پیدا کردند و با بیاناتشان ما را به فیض رساندند.

-        هفته دفاع مقدس را محضر همه مومنین عرض تبریک و تهنیت داریم.

-        فرخنده میلاد آقا امام هادی(علیه السلام) را پیش رو دارم، محضر همه شما دوستداران اهل بیت عرض تبریک و تهنیت داریم.

-        سالروز تهاجم آمریکا به افغانستان، آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد ، متاسفانه مردم مظلوم افغانستان گرفتار مصیبت آمریکا شدند، انصافاً جای امنی برای زندگی در افغانستان یا وجود ندارد یا بسیار کم است. مشکل افغانستان بسیار زیاد است، نه مردمش متحد هستند و نه دولت مردان مدیریت درستی انجام می دهند.الان هم هر روز ما شاهد حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به این مردم مظلوم هستیم.

-        سالروز جهانی جهانگردی

-        سالروز جهانی دریانوردی

-        سالروز جهانی ناشنوایان

-        سالروز جهانی سالمندان

-        روز جهانی قلب و هفته سلامت ، همیشه دولت سفارشش به این است که مردم رعایت بهداشت را داشته باشند ، من از طرف مردم خطاب به دولت ها ، نه این دولت ، همه دولت ها عرض می کنم : شما را به خدا مراقب سلامتی مردم باشید.نظارت های خوب انجام دهید، خدای نکرده مواد خوراکی ناسالم در دست مردم قرار ندهید ، لذا دولت باید دقت بکند و نظارتش را خیلی قوی انجام دهد.

-        روز جهانی همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین.

-        سالروز شهات شهید هاشمی نژاد ، و سالروز شهادت شهیدان، فلاحی ، کلاهدوز، نامجو ، فکوری، جهان آرا را در این هفته داریم، این روز به نام روز بزرگداشت فرماندهان دفاع مقدس نام گرفت، این روز را محضر همه نظامیان عزیزمان ، فرماندهان نظامی عزیز تبریک عرض می کنیم.

-        حادثه و مصیبت جانگداز منا را داشتیم ، متاسفانه جمعیتی از مومنین ، چه ایرانی و چه غیر ایرانی با توجه به سوء مدیریت خائنان حرمین ، کسانی که خائن به حرم امن الهی و حرم پیامبر(ص) هستند ، این مصیبت بزرگ و جانگداز به جامعه اسلامی و دینی وارد شد، این اولین بار هم نیست ، این مصیبت را محضر آقا امام زمان(عج) ، مقام معظم رهبری، همه مومنین و بازماندگان این عزیزان عرض تسلیت و تعزیت داریم.

-        ورود صهیونیست ها به مسجد الاقصی ، اینها مراسم گروه موسیقی با حضور زنان فاحشه را در مسجد الاقصی برگزار کردند ، ان شا الله حاکمان اسلامی به خودشان بیایند و جلو این اتفاق ها و فتنه ها را بگیرند.

-        ما همچنان در سوریه با استکبار جهانی می جنگیم ، البته جنگی که بین سوریه و استکبار جهانی است ، کشور روسیه هم در حمایت از سوریه اقدام کرده است، ان شا الله مانند تمام شکست هایی که استکبار جهانی در تمام جنگ ها  از این نظام داشته در این مورد هم ان شاالله استکبار در مقابل جوانان مومن سرافکنده و شکسته خورده باشد.

-        دیدار آقای آمانو از ایران و منطقه پارچین ، اعلام کردند که این  دیدار تشریفاتی بوده ، اما مردم از این دیدار های تشریفاتی خوششان نمی آید .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مهر ۹۴ ، ۰۹:۴۲

روزشمار حرکت حضرت مسلم به کوفه تا شهادت

چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۷ ق.ظ

روزشمار حرکت حضرت مسلم به کوفه تا شهادت

15 رمضان 60: رسیدن هزاران نامه دعوت به دست امام،سپس فرستادن مسلم بن‏ عقیل به کوفه برای بررسی اوضاع

5 شوال 60: ورود مسلم بن عقیل به کوفه،استقبال مردم از وی و شروع آنان به بیعت

11 ذی قعده 60: نامه نوشتن مسلم بن عقیل از کوفه به امام حسین و فراخوانی به ‏آمدن به کوفه

8 ذی حجه 60: دستگیری هانی،سپس شهادت او، خروج مسلم بن عقیل در کوفه با چهار هزار نفر،سپس پراکندگی‏ آنان از دور مسلم و تنها ماندن او و مخفی شدن در خانه طوعه. تبدیل کردن امام حسین‏«ع‏» حج را به عمره در مکه، ایراد خطبه برای مردم و خروج از مکه همراه با 82 نفر از افرادخانواده و یاران به طرف کوفه.

9 ذی حجه 60: درگیری مسلم با کوفیان،سپس دستگیری او و شهادت مسلم  بر بام‏ دار الاماره کوفه  

شناسنامه حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام

جناب مسلم بن عقیل بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم برادرزاده حضرت علی علیه السلام است. مسلم همسر رقیه دختر حضرت علی علیه السلام است که مادرش کلبیه بود. وی  به سال 60 ه.ق شهید گشت و از اجله بنی هاشم و کسی است که سید الشهداء او را به لقب ثقه ملقب فرموده. وی صاحب رأی و علم و شجاعت بوده و در مکه اقامت داشت. چون مردم کوفه اطاعت خود را نسبت به امام حسین علیه السلام اعلام داشتند. حسین بن علی او را روانه کوفه ساخت که به نام آن حضرت از اهالی کوفه بیعت بگیرد . اما یزید، عبیدالله بن زیاد را به حکومت کوفه فرستاد و عبیدالله مردم را از بیعت حسین علیه السلام منع و آنان را متفرق کرد و مسلم را به شهادت رساند.

نامه های کوفیان

زمانی که دوازده هزار نامه با بیش از بیست و دو هزار امضا از طرف کوفیان به دست امام حسین علیه ‏السلام رسید، آن حضرت تصمیم گرفت به نامه ‏های ایشان پاسخ دهد. از این رو، نماینده ‏ای از طرف خود برای بررسی اوضاع و سنجش روحیه مردم به کوفه فرستاد. به این منظور، نامه ‏ای برای ایشان نوشت و مسلم بن عقیل، عموزاده و شوهرخواهر خویش را به عنوان سفیر و نماینده به کوفه فرستاد.

مأموریت خطیر مسلم در سفر به کوفه، تحقیق درباره این بود که آیا عموم بزرگان و خردمندان شهر، آماده پشتیبانی از امام حسین علیه ‏السلام و عمل به نامه ‏هایی که نوشته‏ اند هستند یا نه؟ مسلم شبانه وارد کوفه شده، به منزل یکی از شیعیان مخلص رفت. خبر ورود مسلم در شهر طنین ‏انداز گردید و شیعیان نزد او رفت و آمد و با امام علیه ‏السلام بیعت می ‏کردند. در تاریخ آمده که دوازده، هجده و یا به نقل از ابن کثیر، چهل هزار نفر با مسلم بیعت نمودند. 

نامه مسلم در کوفه به امام حسین علیه السلام

مسلم پس از چهل روز بررسی اوضاع کوفه، نامه‏ ای به این مضمون به امام حسین علیه‏ السلام نوشت: «آنچه می ‏گویم حقیقت است. اکثریت قریب به اتفاق مردم کوفه آماده پشتیبانی شما هستند؛ فورا به کوفه حرکت کنید».  امام  که از احساسات عمیق کوفیان با خبر شده بود، تصمیم گرفت به سوی این شهر حرکت کند. 

ورود ابن زیاد به کوفه

ابن زیاد به همراه پانصد نفر از مردم بصره، در لباس مبدّل و با سر و صورت پوشیده وارد کوفه شد. مردم که شنیده بودند امام علیه ‏السلام به سوی آنان حرکت کرده، با دیدن عبیداللّه‏ گمان کردند آن حضرت وارد کوفه شده است. لذا در اطراف مرکبش جمع شده، با احساسات گرم و فراوان به او خیر مقدم گفتند. پسر زیاد هم پاسخی نمی ‏داد و همچنان به سوی دارالاماره پیش می ‏رفت تا به آنجا رسید. نعمان بن بشیر(حاکم کوفه) که گمان می ‏کرد او امام حسین علیه ‏السلام است، دستور داد درهای قصر را ببندند و خود از بالای قصر صدا زد: از اینجا دور شو. من حکومت را به تو نمی ‏دهم و قصد جنگ نیز با تو ندارم. ابن زیاد جواب داد: در را باز کن. در این لحظه مردی که پشت سر او بود صدایش را شنید و به مردم گفت: او حسین علیه‏ السلام نیست، پسر مرجانه است. نعمان در را گشود و عبیداللّه‏ به راحتی وارد دارالاماره کوفه شد و مردم نیز پراکنده گشتند. 

هانی بن عروه

مسلم می ‏دانست دیر یا زود عبیداللّه‏ کوچه به کوچه و خانه به خانه به دنبال او خواهد گشت و درصدد دستگیری و قتل او بر خواهد آمد. لذا تصمیم گرفت جای خود را عوض کند و به خانه کسی برود که نیروی بیشتری در کوفه دارد، تا بتواند از نفوذ و قدرت او برای ادامه کار و مبارزه با حکومت ستمگر استفاده کند. به همین منظور خانه هانی بن عروه را برگزید و هانی نیز به رسم جوان‏مردی، به او پناه داد. هانی بن عروه، از بزرگان کوفه و اعیان شیعه بوده، از اصحاب پیامبر (ص) به شمار می ‏آید. 

دستگیری هانی

پس از آنکه ابن زیاد از مخفی‏گاه مسلم به دست غلام خود باخبر شد، درصدد برآمد با زر و زور و تزویر، میزبان او، هانی را دستگیر کرده، زمینه را برای دستگیری مسلم و دیگر بزرگان فراهم سازد. هانی که میزبان مسلم بود، می ‏دانست عبیداللّه‏ قصد دستگیری او را دارد. لذا بیماری را بهانه کرده، از رفتن به مجلس او خودداری می ‏کرد. ابن زیاد چند نفر را طلبید و نزد هانی فرستاد. آنان سرانجام هانی را نزد ابن زیاد بردند. ابن زیاد با دیدن هانی به او گفت که با پای خویش به سوی مرگ آمده است و درباره مسلم از او پرسید. هانی منکر پناه دادن به مسلم شد. در این هنگام عبیداللّه‏ معقل، غلام خود را صدا زد و هانی با دیدن او، دانست که انکار سودی ندارد. عبیداللّه‏ با تازیانه بر سر و صورت هانی زد و صورت و محاسنش را از خونش رنگین نمود، سپس دستور داد او را زندانی کنند. 

طوعه زنی جوانمرد

مسلم، غریب و تنها در کوچه‏ های کوفه می ‏گشت. نمی ‏دانست کجا برود. افزون بر تنهایی، هر لحظه بیم آن می ‏رفت او را دستگیر کرده، به شهادت برسانند. به ناگاه در کوچه ‏ای، زنی را دید که بر درِ خانه ایستاده است. تشنگی بر مسلم غلبه کرد. نزد آن زن رفته، آبی طلبید. زن که طوعه نام داشت، کاسه آبی برای مسلم آورد. مسلم بعد از آشامیدن آب همانجا نشست. طوعه ظرف آب را به خانه برد و بعد از لحظاتی بازگشت و دید که مرد از آنجا نرفته است. به او گفت: ای بنده خدا! برخیز و به خانه خود، نزد همسر و فرزندانت برو و دوباره تکرار کرد و بار سوم، نشستنِ مسلم را بر در خانه‏اش حلال ندانست. مسلم از جای خویش برخاست و چنین گفت: من در این شهر کسی را ندارم که یاری ‏ام کند. طوعه پرسید: مگر تو کیستی؟ و پاسخ شنید: من مسلم بن عقیل هستم. طوعه که از دوستداران خاندان پیامبر (ص) بود، در خانه را به روی مسلم گشود و از او پذیرایی کرد. 

سخنان عبیداللّه‏ برای دستگیری مسلم

با آنکه مسلم تنها شده بود، ولی باز عبیداللّه‏ از ترس او و یارانش از قصر بیرون نمی ‏آمد. لذا به افراد خویش دستور داد همه جای مسجد را بگردند تا مبادا مسلم در آنجا مخفی شده باشد. آنان نیز همه مسجد را زیر و رو کردند و مطمئن شدند که مسلم و یارانش آنجا نیستند. سپس عبیداللّه‏ وارد مسجد شد، بزرگان کوفه را احضار کرد و گفت: «هر کس که مسلم در خانه او پیدا شود و او خبر ندهد، جان و مالش بر دیگران حلال است و هر کس او را نزد ما بیاورد، به اندازه دیه ‏اش پول خواهد گرفت». تهدید و تطمیع عبیداللّه‏ کارساز شد و بلال، فرزند طوعه، به دلیل ترس و به طمع رسیدن به جایزه، صبح زود وارد قصر شده، مخفی‏گاه مسلم را لو داد. عبیداللّه‏ با شنیدن این خبر، به محمد بن اشعث دستور داد به همراه هفتاد نفر مسلم را دستگیر کنند. 

امان دادن به مسلم و دستگیری او

مسلم در درگیری با سربازان عبیداللّه‏، حدود 45 نفر از آنان را از پای درآورد تا آنکه ضربه شمشیری صورتش را درید. با اینکه مسلم زخمی بود، باز هم کسی یارای مقابله با او را نداشت. آنان بر پشت بام‏ها رفته و سنگ و چوب بر سر مسلم ریختند و دسته‏ های نی را آتش زده بر روی او انداختند. ولی مسلم دست از جدال برنمی ‏داشت و بر آنها یورش می ‏برد. وقتی ابن اشعث به آسانی نمی ‏تواند مسلم را دستگیر کند، دست به نیرنگ زد و گفت: ای مسلم! چرا خود را به کشتن می ‏دهی؟ ما به تو امان می ‏دهیم و ابن ‏زیاد تو را نخواهد کشت. مسلم جواب داد: چه اعتمادی به امان شما عهدشکنان است؟ ابن اشعث بار دیگر امان دادنش را تکرار کرد و این بار مسلم به دلیل زخم‏هایی که برداشته و ضعفی که در اثر آنها بر او چیره شده بود، تن به امان داد. مرکبی آورده مسلم را دست بسته بر آن سوار کردند و نزد عبیداللّه‏ بردند. 

چگونگی شهادت حضرت مسلم

کشتن مسلم را به «بکربن حمران احمری‏» سپردند، کسی که در درگیریها از ناحیه سر و شانه با شمشیر مسلم‏ بن عقیل مجروح شده بود. مامور شد که مسلم را به بام «دارالاماره‏» ببرد و گردنش را بزند و پیکرش را بر زمین اندازد.

مسلم را به بالای دارالاماره می ‏بردند، در حالی که نام خدا بر زبانش بود، تکبیر می ‏گفت، خدا را تسبیح می ‏کرد و بر پیامبر خدا و فرشتگان الهی درود می ‏فرستاد و می ‏گفت: خدایا! تو خود میان ما و این فریبکاران نیرنگ‏ باز که دست از یاری ما کشیدند، حکم کن!

جمعیتی فراوان، بیرون کاخ، در انتظار فرجام این برنامه بودند. مسلم را رو به بازار کفاشان نشاندند. با ضربت‏ شمشیر، سر از بدنش جدا کردند، و... پیکر خونین این شهید آزاده و شجاع را از آن بالا به پایین انداختند و مردم نیز هلهله و سروصدای زیادی به پا کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۷