امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

خطبه دوم نماز جمعه 22 آبان باغستان

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم 94/08/22  باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات.

مناسبت ها:

-        سالروز میلاد پرخیر و برکت امام محمد باقر(ع)را بنا بر روایتی داریم،همچنین روز میلاد با سعادت امام کاظم (ع) راهم در این هفته داریم،این مناسبت های عزیز را خدمت شما اهل بیت دوستان عرض تبریک و تهنیت داریم.

-        رحلت علامه طباطبایی و آیت الله مرعشی نجفی، این مناسبت ها را هم محضر شما عزیزان، علمای دینی حوزه های علمیه عرض تسلیت داریم.




-        تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان در سال 1358

-        آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، امیدواریم مومنین به این موضوع بپردازند ، متاسافانه ضعف بصیرت و فرهنگ وجود دارد. حتما مطالعه داشته باشید، مطالعه دینی و سیاسی حتما داشته باشید ، مومنین این موضوع را جدی بگیرند. جوانان را تشویق بکنید به مطالعه کتاب و مباحث سیاسی. مطالعه سیاسی و دینی در زمان ما از غذای روزانه واجب تر است.

-        شهادت زید بن علی ؛ قیام ایشان هم قیام به حق و مورد تایید امام(ع) بود، قیام های زیادی صورت گرفت، هر قیامی درست نبود ، کسانی که طبق دستور امام و با اجازه امام قیام کردند و کشته شدند شهید محسوب می شوند.

-        توهینی که یکی از برنامه های تلویزیونی به هموطنان عزیز آذری زبان کرد، باید مجریان این موضوع عذر خواهی می کردند. ولی بعضی از رجال سیاسی ما انقدر بی احتیاط هستند که در اشتباه مجریان یک برنامه فریاد وا اسلاما سر می دهند و بهانه را دست مخالف می دهند. باید با افرادی که توهین کردند برخورد شود ولی نباید بهانه دست دشمن داد. لذا باید حواسمان باشد. رهبرمان آذری زبان است، مراجعمان آذری زبان هستند، بسیاری از اکابر دین ما آذری زبان هستند ، این فریاد وا اسلاما معنی ندارد و نباید مردم را تحریک کرد.





-        بصیرت ضرورت نظام ماست، ای کاش متولیان فرهنگ ما چندین واحد درس بصیرت در دانشگاه ها تدریس می کردند، این موضوع برجام را متاسفانه دولتیان ما پیروزی بزرگ مطرح می کنند ، تبلیغاتی که انجام داده اند و ... ولی خدا وکیلی این برجام خوشایند هیچ کس نیست ، چون تغییری در زندگی ها به وجود نیامده که این برجام را ما یک پیروزی بدانیم، بحث جمع آوری سانتریفیوژهای هسته ای آدم را کاملا یاد ماجرای لیبی می اندازد، این حرکت کوچکی نیست، دولت ما چکار می کند؟ دولت پیشتاز در رفتن به غرب است و ما دلیل این را نمی دانیم. الآن ما شاهد حضور فعال شرکت های خارجی در ایران هستیم، این باعث می شود شرکت های داخلی خودمان ورشکست شوند، ما از شرکت های خودرویی اصلا راضی نیستیم، ولی راضی هم نیستیم که این شرکت ها ورشکست شوند و 15 هزار هموطن ما بیکار شوند.

-        الآن دست انگلیسی ها را گرفته اند و شهر به شهر می چرخانند، دلیل این کار را نمی دانیم،  ما از انگلیسی ها خیر ندیدیم، فقط دردسر و گرفتاری برای ما بوده اند ، دولت مردان ما باید دقت بکنند ، این غفلت صحیح نیست ، مردم را دلسرد نکنید.

-        تعداد بیست نفر از حاجیان ما مفقود هستند هنوز، چرا پیگیری نمی کنند؟ اگر دولت ما هنر مند است اینها را پیگیری بکند، بحث اقتصاد مقاومتی چه شد؟ مقام معظم رهبری صراحتاً فرمودند که من راضی نیستم، چرا دولت مردان حرف هایی را می زنند که با اصول این نظام و با افکار این مردم جور نیست؟ مسئولین نظام از زیر ذره بین بسیار حساس این مردم دور نیستند، در این 35 سال انقلاب مشخص شده است که غفلت از مسئولین بوده و از مردم نبوده است.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۵

سئوال مسابقه این هفته

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ

با تشکر از استقبال شما عزیزان از مسابقه

سوال این هفته :

کدامیک از موارد زیر از تعصبهای سفارش شده حضرت علی (علیه السلام) است ؟

1- خودداری از قتل

2- عدالت در بین مردم

3- فرو بردن خشم

4- همه موارد


لطفاً پاسخ های خود را به پست های الکترونیکی زیر بفرستید:

Baghestan.setad@yahoo.com

Setad.baghestan@gmail.com
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۶

برنده مسابقه شماره 7

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ

با تشکر از استقبال شما عزیزان از مسابقه

مسابقه شماره  7  تاریخ : 1394/8/15

برنده مسابقه هفته گذشته خانم زینب قبادی

سوال  مسابقه  :

کدامیک از موارد ذیل از جمله تعصبات سفارش شده حضرت علی (علیه السلام) نیست ؟

1- اطاعت از نیکان

2- وفای به عهد

3- رعایت حق دوستی و رفاقت


جواب :  رعایت حق دوستی و رفاقت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۲

برنده مسابقه شماره 6

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ق.ظ

با تشکر از استقبال شما عزیزان از مسابقه

مسابقه شماره  6  تاریخ : 1394/8/8

برنده مسابقه هفته گذشته خانم فرشته لرستانی

سوال  مسابقه  :

پایه گذار تعصب کیست و تعصب راه نفوذ چه کسی است ؟


جواب :  شیطان - شیطان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۹

خطبه دوم 15 آبان 94 باغستان

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱ ق.ظ

         خلاصه خطبه دوم 94/08/15 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات.

-        تقدیر و تشکر از مؤمنین جهت اقامه پرشور و شعور برای سالار شهیدان

-         تسلیت به مناسبت قرار داشتن در ایام عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محضر آقا امام زمان(عج) ، مقام معظم رهبری ، مراجع تقلید و همه مؤمنین و مؤمنات.ان شا الله خداوند ما را در دنیا مورد عنیات حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و در قیامت هم مورد شفاعتش قرار دهد.

مناسبت ها:

-        شهادت آقا امام سجاد(ع) بنا به روایتی در 25 محرم در سال 95 هجری قمری ، محضر همه عزیزان عرض تسلیت و تعزیت داریم.


-        18 آبان روز کیفیت ، بحث ما بحث کیفیت است ، کیفیت در همه امور برای ما مهم است، ان شا الله در همه کارهایمان کیفیت را لحاظ بکنیم.

-        روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، مشکلمان در دنیای امروزه این است که علم در دست انسان های پست قرار گرفته است و از این علم در اهداف منفی استفاده می شود. علمی که در خدمت کشتار مردم قرار گرفته است ، این علم باید در خدمت مردم باشد. و اگر این باشد عالم گلستان خواهد شد. امیدواریم ان شا الله جامعه جهانی اصلاح بشود و علم در مسیر درست خودش قرار بگیرد.

-        انتفاضه سوم در فلسطین آغاز شده است؛ عجیب اینجاست که  آقای محمود عباس به فلسطینی ها پیشنهاد داد هر فلسطینی  از جنگ و مقاومت دست بردارد ماهیانه 100 دلار به او می دهیم!!

-        اربعین شهدای فاجعه منا را داشتیم که محضر همه بازماندگان این فاجعه عرض تسلیت و تعزیت داریم. ان شاالله خداوند به بازماندگان صبر بدهد.


-         وقتی ما در تریبون نماز جمعه از دولت انتقاد می کنیم برای عده ای سوال پیش می آید که چرا ما از دولت انتقاد می کنیم و مقام معظم رهبری تعریف می کنند؟ مقام معظم رهبری یک روز تشریف آورده بودند قم از ایشان همین سوال پرسیده شد؟ ایشان فرمودند من وظیفه ای دارم و شما وظیفه ای ؛ شما وظیفه خود را انجام دهید ، من در مقابل دنیا نمی توانم دولت خودم را خراب کنم ، الان هم ما وظیفه خودمان را انجام می دهیم.

-         یکی از مواردی که الآن مطرح است عجله دولت برای شروع برجام است، مقام معظم رهبری در صحبت هایشان تاکید کردند که باید اسناد محکمی از طرف مقابل بگیرید تا آنها شانه خانه نکنند اما دولت کار خودش را شروع کرده بدون اینکه سند محکمی را گرفته باشد، این را باید بگوییم و دولت هم باید بداند که این حرکت مورد قبول نیست، کار جمع آوری سانتریفیوژ ها را دولت آغاز کرده است در حالی که طرف مقابل هنوز کاری انجام نداده است، دولت باید جوابگو باشد.


-         مقام معظم رهبری در دیدار کارکنان وزارت امور خارجه مطالبی را فرمودند که فهرست وار عرض می کنم: 1- مبارزه  ما با استکبار بر اساس عقل و تجربه است بر اساس احساس نیست و این مبارزه الهی است، 2 الآن زمان تثبیت نظام اسلامی است و باید مردم بصیرت داشته باشند، 3- تجربه ملت های دیگر برای ما درس است،4- فهرست طولانی جنایات آمریکا علیه ایران و سایر کشورها ؛5- تسخیر لانه جاسوسی را فرمودند ، این محل سفارت فتنه بود و هنوز هم اسنادش در حال منتشر شدن است؛ 6- آمریکا به هیچ کجای دنیا خدمتی نکرده است؛ ما بیاد در مقابل آمریکا ایستادگی کنیم و این ایستادگی ما بخاطر اعتقادات ماست، بخاطر آقا اباعبدالله الحسین(ع) است، نباید از دشمن غافل شد ، دشمن همیشه در کمین است.


                          



-         شعار مرگ بر آمریکا شعار الکی است، این شعار پایه عقلایی ، منطقی ، شرعی و پشتوانه قانون اساسی دارد ، عده ای ساده لوح دنبال این هستند که شعار مرگ بر آمریکا را حذف بکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۱
عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در دهه دوم محرم در دفتر امام جمعه برگزار گردید.







۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۵

راهپیمایی و تجمع باشکوه دانش اموزان در روز 13 آبان

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷ ق.ظ

دانش آموزان عزیز شهر باغستان امروز همراه با سایر دانش آموزان ایران اسلامی ، با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار خود بار دیگر اتحاد و همدلی خود را در راه آرمان های امام  راحل(ره) ، شهدای دانش آموز و رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی ابران،به تمام جهان نشان دادند.

گزارش تصویری :




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۷

لحظاتی پیش در شهر باغستان

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰ ق.ظ

راهپیمایی و تجمع با شکوه دانش آموزان باغستان در روز 13 آبان

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۰

خلاصه خطبه 8 آبان 94

شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ

      خلاصه خطبه دوم 94/08/08 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول


 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات.

-        تقدیر و تشکر از همه نمازگزاران و روحانیت معزز و مکرم ، از ورزشکاران عزیزی که در نماز جمعه حضور دارند و از همه عزیزانی که در ایام عزای حسینی اقامه عزا کردند.امیدواریم خداوند به عزت آقا امام حسین (ع) همه ما را مورد عنایت خاص آن حضرت قرار بدهد ان شا الله.

-        تقدیر و تشکر از قاری محترم و همه عزیزانی که نماز جمعه را مدیریت می کنند.


-         موردی را اشاره کنم، خواهشمان از مومنین این است که مراسم ختم ها و سایر مراسمات را در روز جمعه برگزار نکنید .روز جمعه را اختصاص بدهید به نماز جمعه، نماز جمعه برای شماست ، این تریبون برای مردم است، برای حرف مردم است، پس باید این تریبون را قوی تر بکنیم، لذا هم خودتان رعایت بکنید و هم به دیگران تذکر بدهید که روز جمعه برنامه ها را برگزار نکنند.

مناسبت ها:

-        8 آبان روز شهادت شهید محمد حسین فهمیده که به نام روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است، به محضر همه نوجوانان عزیز عرض تبریک و تهنیت داریم.

-         8 آبان به عنوان روز پدافند غیر عامل هم نامگذاری شده است، پدافند غیر عامل یعنی اینکه جمعیتی توان خودش را به کار بگیرد در راستای حفظ سلامتی ، جان ، مال و حفظ امنیت سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی که در کشورش وجود دارد. نمونه یکی از پدافند های غیر عامل کندن خندق در زمان پیامبر(ص) در حاشیه مدینه است. عبادات ما هم پدافند غیرعامل است. در بحث برجام هم همین موضوع است، کسانی که در مورد این برجام نگران هستند ، بحث پدافند غیر عامل است، آنها نگران امنیت این کشور هستند ، نگرانی مومنین نگرانی امنیت سیاسی ، مالی و جانی این مردم است. بنابراین باید همه اصول امنیتی در بحث برجام رعایت شود. حجاب پدافند غیرعامل است، حجاب موجب امنیت است، وقتی من حجاب ندارم یعنی امنیت ندارم. ما پدافند غیرعامل را در فرهنگان رعایت نکردیم، متاسفانه آسیب دیدیم. پدافند غیرعامل دید وسیعی است که قبل از وقوع حادثه انسان پیش بینی می کند و میتواند مقابل آسیب ها بایستد.در جنگ حزب الله و اسرائیل هرگر اسرائیل نتوانست سیستم ارتباطی حزب الله را قطع بکند. حزب الله پیش بینی همه این ها را انجام داده بود و کاملا اماده بود.


-        شهادت اولین شهید محراب ، شهید آیت الله سید محمد قاضی طباطبایی.

-        10 آبان سالروز بازداشت و تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه را داریم.

-        13 آبان دو مناسبت دارد، یورش ماموران رژیم شاه به دانش آموزان و دانشجویان در سال 1357 در دانشگاه تهران که در سالگردش در سال 1358 دانشجویان لانه جاسوسی را فتح کردند و به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم را در این نظام اسلامی ایجاد کردند. انصافاً هم انقلاب دوم بود.الان سفارت آمریکا در عراق بزرگترین سفارت آمریکا در دنیاست، سفارت نیست در واقع پادگان نظامی است. روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

-        14 آبان روز فرهنگ عموی است. فرهنگ عمومی ما همان فرهنگ مذهبی و دینی ماست، که باید متولیان فرهنگ در این خصوص تلاش های مضاعف داشته باشند و پیگیر این باشند که فرهنگ دینی این مردم را حفظ بکنند و از آسیب ها جلوگیری کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۴