امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

نماز باشکوه عید سعید فطر در شهر باغستان

يكشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ق.ظ
نماز عید سعید فطر با حضور جمعیت وسیع مردم مومن شهر باغستان و به امامت امام جمعه شهر باغستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد  سادات رسول اقامه شد.
گزارش تصویری :
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۳

دعای معنوی و بسیار پرفیض ندبه این هفته شهر باغستان در فضای آکنده از معنویت و پرشور عید سعید فطر و با حضور جمعیت وسیع نمازگزاران برگزار شد.

گزارش تصویری :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۹

استفتاء از رهبر معظم انقلاب و پاسخ ایشان در مورد نماز عید فطر:


در گذشته معمول بود که هر امام جماعتی نماز عید فطر را در مسجد خودش اقامه می‏کرد، آیا در حال حاضر اقامه نماز عید فطر و قربان توسط ائمه جماعات جایز است؟

پاسخ:   جایز است نمایندگان ولى فقیه که از طرف وى مجاز در اقامه نماز عید هستند و همچنین ائمه جمعه منصوب از طرف او نماز عید را در عصر حاضر به‌صورت جماعت اقامه نمایند، ولى احوط این است که غیر آنان آن را فرادى بخوانند و به جماعت خواندن آن به قصد رجاء نه به قصد ورود، اشکال ندارد. بله، اگر مصلحت اقتضا کند که یک نماز عید در شهر برگزار شود، بهتر است که غیر از امام جمعه منصوب از طرف ولى فقیه، کسى متصدى اقامه آن نشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۹
مومنین روزه دار شهر باغستان با وجود گرمای شدید هوا با شکوه هرچه تمام تر در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.
گزارش تصویری:
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۴۹

گزارش تصویری نماز 18 خرداد شهر باغستان

شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵ ق.ظ

گزارش تصویری نماز 18 خرداد شهر باغستان :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۴۵

بخشی از خطبه های نماز 11 خرداد شهر باغستان

يكشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ

  1397/3/11  نماز جمعه باغستان ( حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،از امام صادق (علیه السلام) سوال شد: کیف تکون لیلة القدر خیرا من الف شهر؟ قال: العمل الصالح فیها خیر من العمل فى الف شهر لیس فیها لیلة القدر؛ چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است؟حضرت فرمود: کار نیک در آن شب از کار در هزار ماه که در آنها شب قدر نباشد بهتر است. خوش به حال کسانی که در این شب های قدر به فکر هستند و از این شب ها استفاده می کنند، دقت کنید و توجه کنید که شب های قدر شب های پرمنزلتی هستند، با ارزش ترین شب شب قدر است، شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است، طبق فرمایش امام، لیله القدر سرماه است.شب قدر شب نزول فرشتگان است، انقدر فرشتگان بر روی زمین می آیند که دیگر جایی برای ایستادنشان نیست، طبق روایات هم همه آنها میهمان آقا امام زمان(عج) هستند؛ شب قدر شب نزول قرآن است؛ نزول دفعی قرآن در شب قدر اتفاق افتاده است، نزول تدریجی که در 23 سال بر پیامبر(ص) نازل شد .شب قدر شب عرضه اعمال انسان ها خدمت حجت خدا آقا امام زمان(ع) است. طبق روایتی در شب نوزدهم اعمال نوشته می شود ، در شب بیست و یکم  اصلاح می شود و در شب بیست و سوم به تایید آقا امام زمان(ع) می رسد.خوش بحال کسانی که وقتی آقا امام زمان(ع) نامه اعمالشان را می بیند لبخند بر لبهای مبارک ایشان بنشیند. شب قدر شب اطاعت و شب دعا است، در شب قدر تصمیم بگیریم و برنامه ریزی داشته باشیم، کمک به فقرا ، امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد اشتغال برای جوانان، باید حواسمان باشد به شب های قدر باشد تا ان شاالله بهترین استفاده را از این شب ها داشته باشیم.

سالروز وفات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را در پیش داریم، همچنین سالروز قیام خونین 15 خرداد را در هفته آینده داریم. سالروز شهادت حضرت علی(ع) را هم در هفته آتی داریم، همه این مناسبت ها را خدمت شما عزیزان عرض تسلیت و تعزیت دارم. روز قدس را جدی بگیرید، روز قدس یکی از علامت های پررنگ انقلاب است، قدس در شرف آزادی است، در کنار قدس حزب الله را داریم، نیروی های مبارز فلسطینی را داریم ، مبارزان سوری را داریم، ما اسرائیل را ناکار کردیم؛ اسرائیل دیگر آن قدرت عملیاتی را ندارد؛ان شاالله به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود. همه باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم ان شاالله.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۰۶

مراسم محفل انس با قرآن کریم در مصلی باغستان

شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶ ق.ظ

مراسم محفل انس با قرآن کریم با حضور اساتید و قاریان برجسته قرآن در مصلی شهر باغستان برگزار گردید.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۶

جلسه بیان احکام و تفسیر قرآن کریم توسط حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول امام جمعه باغستان و استاد حوزه و دانشگاه در لیالی ماه مبارک رمضان در مسجد صاحب الزمان(ع) شهرک مهدیه برگزار می گردد.

گزارش تصویری:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۵

جلسه هماهنگی مراسم رحلت حضرت امام خمینی(ره)

چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۲ ب.ظ

جلسه هماهنگی مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) در سطح شهر باغستان و اعزام زائرین حرم مطهر، امروز با حضور مسئولین مربوطه در دفتر امام جمعه باغستان برگزار گردید.

گزارش تصویری:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۰۲

امام جمعه باغستان حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول به همراه جمعی از مسئولین شهر، در سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای شهر حاضر شدند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۵۷

1397/03/04  نماز جمعه باغستان ( حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش می کنم به تقوای الهی،«انما الحسب عندى هو التقوى:». جز این نیست که شرافت و اصالت نزد من فقط تقوا و پرهیزکارى است. حسب و نسب دو نوع اصالت و ریشه است،  قرآن می فرماید: یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ ؛  ای مردم، ما شما را از مرد و زنی آفریدیم و در گروه‏ها و تیره‏های بزرگ و کوچک جای دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ همانا گرامی ترین شما نزد خدا، با تقوی ترین شما است. عرض تبریک داریم خدمت همه مومنین بخاطر حضور در ماه ضیافت الهی، همه روزه داران و حتی کسانی که معذور هستند در این ماه حتما مورد عنایت خداوند متعال قرار می گیرند. باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد. تقدیر و تشکر می کنیم از محضر فرماندار عزیز و بزرگوارمان جناب آقای مهندس طاهری که در نماز جمعه شهر باغستان شرف حضور پیدا کردند، بنده نکته ای را در مورد ایشان عرض کنم: با حضور ایشان در شهرستان الحمدلله آن تلاطم های سیاسی که آسیب های زیادی ایجاد می کرد از بین رفت؛ و رفاقتی در بین همه مسئولین شهرستان ایجاد شد. در همین جمع نمازگزاران عزیز از محضر ایشان تقدیر و تشکر داریم.



مناسبت هایی که در این هفته داریم: روز مقاومت را داریم که به عنوان روز دزفول هم نامگذرای شده است. ما در دزفول حضور داشتیم ، هر روز موشک به شهر دزفول شلیک میشد ولی مردم دزفول حضور داشتند. انصافاً مردم مقاومی دارد این شهر، این موضوع باعث دلگرمی رزمنده ها بود، این روز را محضر مردم دزفول و سایر عزیزان عرض تبریک داریم. وفات حضرت خدیجه(س) را پیش رو داریم که سه سال قبل از هجرت پیامبر(ص) اتفاق افتاد  و آن سال را پیامبر اکرم(ص) سال عام الحزن نامگذاری کردند. حضرت خدیجه زمانی پیامبر(ص) را همراهی کرد که هیچکس همراه ایشان نشده بود؛  سلام و درود و رحمت به روح بلند مادر ائمه معصومین(علیهم لسلام) می فرستیم. سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی در سال 1379 را هم پیش رو داریم. جوانان شاید مقداری کمتر به ذهنشان بیاید ، رژیم صهیونیستی در جنگ 6 روزه تمام کشورهای عربی را به خاک سیاه نشاند، همه تسلیم شدند در برابر رژیم صهیونیستی ولی حزب الله این رژیم را از پای درآورد و شکست داد  ، حزب الله بازوی نظام اسلامی است، حزب الله در خط مقدم ما در حال نبرد است، خط مقدم ما در فلسطین است، خط مقدم ما یمن است، یکی از خواسته های  دنیای استکبار و آمریکا این است که ایران نفوذش را در این کشورها کم کند و دخالت نکند؛ که به این خواسته اش نخواهد رسید. قدر  این نظام و انقلاب را باید بدانیم ، قدر خودمان را هم بدانیم و قدر پرچمی را هم که به عنوان پرچم انقلاب اسلامی بلند کرده ایم بدانیم. و مراقب باشیم این پرچم خدای نکرده زمین نیفند، آغاز هفته مجلس شورای اسلامی و روز قانون را محضر همه نمایندگان عزیز مردم در مجلس تبریک عرض می کنیم، امیدواریم در کشور ما همیشه قانون مراعات شود ، رابطه ها حذف شود و ضابطه ها حاکمیت پیدا کند، تمام آسیب هایی که  هست بخاطر همین رابطه ها است ، اگر ضابطه و قانون حاکم باشد مطمئناً این آسیب های جدی به وجود نمی آید. ولادت آقا امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت را هم در هفته آتی داریم که آغاز هفته کمک به محرومان است، ماه رمضان ماه صدقه است، هر روز صدقه بدهید و هر روز کمک کنید، بعد از خروج آمریکا از برجام ، مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نکاتی را فرمودند که دولت مردان باید دقت کنند و حتما سرلوحه کارشان قرار دهند؛  ایشان فرمودند: من جرب المجرب حلت به الندامه. هرکس از تجربیات استفاده کند پشیمانی دامنش را نمی گیرد، یکی از تجربیات  دولت جمهوری اسلامی  این است که نمی تواند با آمریکا تعامل کند، دشمنی آمریکا برای انرژی هسته ای ما نیست بلکه بخاطر پرچمی است که  ملت ایران برافراشته اند، پرچم آزادی خواهی و دین که توسط مردم ایران بلند شده و آمریکا این را برای خودش خطر بزرگی می داند، انعطاف در برابر دشمن تا اکنون به نفع ما نبوده است، لذا بیشتر از این انعطاف نشان دادن فایده ای  نخواهد داشت ، ایستادگی در مقابل آمریکا موجب عقب نشینی او خواهد شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۷ ، ۱۳:۱۹

در ایام پربرکت و نورانی ماه مبارک رمضان امام جمعه باغستان حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول به همراه جمعی از مسئولین با خانواده های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۱۲
به مناسبت ماه مبارک  رمضان کلاس های تفسیر قرآن کریم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء توسط استاد حوزه و دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک مهدیه برگزار می شود.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۰۹

بازدید امام جمعه باغستان از مسابقات جام رمضان

پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷ ق.ظ

امام جمعه محترم باغستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد سادات رسول با حضور در کنار ورزشکاران جوان شهر باغستان از مسابقات فوتسال جام رمضان که در شهرک مهدیه برگزار می شود بازدید کردند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۰۷