امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

شهید علیرضا عبدالحسین قمی

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶ ق.ظ

شهید علیرضا عبدالحسین قمی

نام پدر :سهراب                                                                       

محل تولد :تهران


تاریخ تولد : 1346/08/29 

مدرک تحصیلی : سوم راهنمایی

وضعیت تأ هل : مجرد

شغل شهید : جهادگر


تاریخ شهادت : 1366/11/26 

محل شهادت : جزیره مجنون

نشانی مزار: بهشت زهرا تهران

در بیست و نهم آبانماه سال 1346 در تهران به دنیا آمد بعد از پشت سرگذراندن دوران شیرین کودکی به مدرسه گام نهاد و برای مبارزه با جهل و نادانی مشغول به تحصیل علم شد.

شهید والا مقام علیرضا عبدالحسین قمی جوانی مذهبی مهربان و با گذشت بود از غیبت برادران و خواهران دینی اش پرهیز می نمود و با مردم به خصوص والدینش رفتاری محترمانه داشت. اهل نماز شب بود و به تلاوت قرآن عشق می ورزید. بعد از اتمام مقطع راهنمایی از سنگر بسیج راهی کردستان شد تا آنجا را به یاری خداوند متعال و همکاری دیگر برادران رزمنده از لوث منافقان کومله و دمکرات پاک سازد.بار دوم در لباس پاسدار وظیفه هیجده ماه در کردستان به عنوان امدادگر رزمندگان اسلام را مداوا می ساخت.

پس از بازگشت از کردستان در بیمارستان بقیه الله الاعظم تهران عاشقانه به مجروحان شیمیایی خدمت می نمود اما ازاینکه توفیق حضور در خط مقدم جبهه را نداشت غمگین به نظر می رسید.

در بیستم مهر ماه سال 1366 به خیل جهادگران شهرستان شهریار پیوست. پانزده روز در شلمچه از میهن اسلامی اش دلاورانه پاسداری می نمود و آنگاه در جزیره مجنون به همراه برادرش جعفر به مدت سی و پنج روز به طور مستمر برای رزمندگان اسلام در تیررس مستقیم دشمن سنگر حفر می نمود. بالاخره در بیست و ششم بهمن ماه سال 1366 بر اثر اصابت ترکش توپ به آرزوی دیرینه اش نائل گشت و با خلعت زیبای شهادت به لقای یار شتافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی