امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

خلاصه خطبه دوم نماز جمعه 30 مرداد باغستان

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم   94/05/30  باغستان به امامت حجه الاسلام بی طرف

 



 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

 

-        موضوعی که تذکر آن لازم است، مدتی است شهردار شهر ما مستعفی شدند و آنچه که امروز نیاز ماست برای سازندگی و آبادی شهرمان انجام نمی شود و شهر ما  با عقب افتادگی شدید روبرو است، حضرت امام(ره) فرمودند هر کس از ده و محل خودش می آید و با ما صحبت می کند که محل ما عقب افتاده است و سازندگی ندارد و امام (ره) فرمودند نه فقط محل شما بلکه باید در همه محله ها سازندگی صورت گیرد.شهر ما باغستان نزدیک ترین شهر به پایتخت است ولی متاسفانه سازندگی درستی در این شهر وجود ندارد.این شهر نیاز به شهردار باهوش و قوی و با توان بالا دارد .کسی که بتواند در شهر ما سازندگی درست انجام دهد.مرحوم آقای فاضل فرمود من 50 سال در دین اسلام مطالعه کردم فهمیده ام هیچ چیزی در مقابل خدا و پیغمبر عزیزتر و بهتر  از خدمت به خلق نیست. ان شا الله به زودی شهردار قوی ، با کفایت و با درایت انتخاب شود.

                                

 

-        میلاد باسعات علی بن موسی الرضا(ع)؛ این میلاد را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم ، افتخار می کنیم کشور ما مزین به وجود مبارک حضرت رضا(ع) است، حضرت رضا(ع) حدود سه سال آمدند ایران و به برکت این مدت حضور ایشان برکات خداوند متعال بر کشور ما نازل شد.

                                

-        روز مسجد، به مناسبت آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست ها که در سال 1973 میلادی اینها به قصد تخریب مسجد ، مسجدالاقصی را به آتش کشیدند و حدود چند سال پیش وزرای کشورهای اسلامی تصمیم گرفتند روزی را به نام مسجد و عمران مسجد نامگذاری کنند و  بزرگداشت مساجد و خانه های خدا را یادآوری کنند و این توطئه هایی که در اطراف ما هست را ان شاالله بی اثر کنیم.دشمنان قصد نابودی اسلام عزیز را دارند و یاداوری این روزها برای همه ملت ها لازم و ضروری است. از کسانی که برای مساجد زحمت می کشند تشکر می کنیم، خدمت به مسجد بسیار با ارزش است. خداوند به حضرت ابراهیم و اسماعیل فرمود ای ابراهیم و ای اسماعیل خانه مرا بسازید و تطهیر کنید و خانه مرا آباد کنید. آنهایی که برای مسجد تلاش می کنند بدانند قدم در جای پای ابراهیم(ع) می گذارند ، خدمت به مسجد از اهم توفیقات است. در مساجد حضور پیدا کنید ، خدا را شکر می کنیم به ما این توفیق را داده که هر روز در مساجد حاضر می شویم.

                            

-        مقام معظم رهبری هفته گذشته مطالبی را فرمودند در مورد بیداری و بصیرت و اینکه دشمن ما حواسش جمع است، ما از تاریخ باید عربت بگیریم، در سال 32 کودتا چطور اتفاق افتاد؟ فاصله بین دولت مردان و روحانیت، دشمن اینها را بررسی می کند. باید همیشه حواسمان جمع باشد و توطئه های دشمن را بشناسیم. دشمنی به نام انگلیس داریم که آمریکا هم از این کشور اطلاعت می کند.خدا انگلیس را نابود کند ان شاالله.

 

 

                            

                          



                    

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۲

مسجد و اهمیت و جایگاه آن

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ

موضوعى که ما باید دربارة آن بنویسیم و سخن به میان آوریم از دو بخش تشکیل شده است:

الف) اهمیت مسجد. ب) ارتباط مسجد با نماز

 می‌خواهیم این موضوع را از دو دیدگاه بررسى کنیم:

الف)دیدگاه نویسنده

ب) دیدگاه قرآن و پیامبراین و امامان و بزرگان دین. 

 

         

الف ) اهمیت مسجد و ارتباط آن با نماز از دیدگاه نویسنده

ابتدا باید در این مورد یک سرى موضوعات را ذکر کنم و آن این است که زمانى اهمیت یک موضوع مشخص می‌شود که ما بتوانیم موضوع مورد بحث خود را با موضوعات همردیف آن مقایسه کنیم و در پى این مقایسه خواهیم فهمید که اهمیت کدام موضوع بیشتر است. اما در مورد مسجد می‌دانیم که مسجد بر وزن «مَفْعِل» است که یکى از وزن‌هاى اسم مکان است. پس نتیجه‌ می‌گیریم که مسجد یک مکانى است مانند همه مکان‌هاى دیگر مانند: منازل شخصی‌، رستوران، ورزشگاه، کلیسا و... و از این که مسجد مکان است هیچ فرقى با اماکن دیگر ندارد و همه اماکن از این نظر با هم مساوی‌اند. پس اهیمت مسجد به بعد مکانى آن بر نمی‌گردد بلکه به بعد معنوى و یا کارهایى که در آن انجام می‌گیرد برمی‌گردد و از این لحاظ با دیگر اماکن فرق می‌‌کند.

پس مسجد را از لحاظ مکانى با دیگر اماکن بررسى کردیم و فهمیدیم که فرقى ندارد پس برترى و اهمیتى هم ندارد، البته از این نظر. پس ما باید مقایسه خود را از طریقی دیگر که همان بعد معنوى است بررسى کنیم.

می‌دانیم که هدف از آفرینش انسان، رسیدن به کمال است، پس هر چیزى که انسان را به کمال نزدیک کند داراى اهمیت می‌شود و کمال انسان هم جز از راه بندگى و عبادت خدا بدست نمی‌آید پس هر مکانى که هدف آن بعد معنوى و رساندن انسان به کمال باشد داراى اهمیت است و هیچ مکانى هم به جز مسجد یک چنین ویژگى ندارد، بطور مثال: هدف مکانى به نام رستوران، سیر کردن شکم‌هاى گرسنه است که این هدف به هیچ وجه انسان را به کمال نزدیک نمی‌کند تا داراى اهمیت باشد، بلکه هدف آن مادى است و یا مثلاً رفتن مردم به ورزشگاه‌ها هدفى جز دیدن یک بازى نیست که این همان هدف مادى است و انسان را به هدف نزدیک نمی‌‌کند. ولى هدف انسان‌‌هایى که به مسجد می‌روند چیزى غیر از این است و آن رسیدن به هدف معنوى و نزدیک شدن به کمال و خواندن نماز و ذکر خداوند است. حال که به برترى مسجد نسبت به دیگر مکانها آشنا شدیم حال بیاییم به اهداف دیگر مسجد که در هیچ جاى دیگرى وجود ندارد و فواید آنها بحث کنیم تا اهمیت مسجد بیشتر روشن شود:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۲

خطبه های نماز 30 مرداد جمعه تهران

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ب.ظ
خطیب موقت تهران با بیان اینکه اجازه نفوذ آمریکا رانخواهیم داد، گفت: آمریکا می‎داند اگربخواهد سلطه سیاسی داشته باشد باید از طریق فرهنگی وارد شود.
آیت‌الله موحدی کرمانی: آمریکا برای سلطه باید فرهنگ ایران را هدف بگیردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به حرکت‌های تروریست‌ها در کشورهای منطقه اظهار داشت: به دنبال این اقدامات اختلافاتی میان شیعه و سنی فراهم می‌شود که این موضوع برای جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: خطر مهم دیگری که هشدار دادند این است که آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی که از کشورمان اخراج شد، بنا دارد دوباره بازگردد و می‌خواهد نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را اعمال کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند ما همواره جلوی این نفوذ را خواهیم گرفت، اظهار داشت: راه نفوذ این کشور را بسته‌ایم و برای همیشه خواهیم بست. آمریکا با این توافق هسته‌ای خیال کرده است که می‌تواند در کشورهای منطقه از جمله کشور ایران نفوذ کند، اما کور خوانده است. آمریکا و کشورهای همراه با آن بدانند که ایران هیچ‌وقت دست از حمایت از مقاومت فلسطین بر نمی‌دارد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: استکبار همواره توطئه‌های خطرناکی را در کشورمان فراهم کرده است و این در حالیست که 80 درصد مردم در کشورهای اسلامی گرایش‌های دینی دارند. این استکبار در راستای تحریف ساختن اسلام مردم را همواره گول می‌زند که باید براین اساس به این موضوع توجه کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: مردم ایران این را بدانند که ساده‌‌اندیشی است فکر کنیم رویه آمریکا تغییر کرده، آمریکا همواره شیطان بزرگ است و دشمنی‌اش با ما همواره پابرجاست و این را بداند که اسلام قدرت پوشالی آنرا در هم شکسته است، بنابراین ما باید همواره حواسمان را جمع کنیم. اسلام همواره درپی ذلیل ساختن طاغوتیان بوده و هست.

وی تصریح کرد: آمریکا بداند اگر بخواهد سلطه سیاسی خود را تجدید کند، باید از طریق سلطه فرهنگی وارد شود و فرهنگ کشور را تغییر دهد که البته این آرزو را با وجود ملتی همیشه بیدار به گور خواهد برد. آمریکا حالا که از در نمی‌تواند وارد شده، می‌خواهد از دریچه وارد شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: توافق هسته‌ای برکاتی را به همراه داشت، اما معنای توافق این نیست که دیگر ما با آمریکا آشتی کرده‌ایم و این همواره تفکرات دینی ما بوده است که با دشمنان خدا دشمن و با دوستانش دوست باشیم. اگر ظلمی بر مظلومی در گوشه‌ای از دنیا بشود و کسی از آن ظلم راضی باشد در آن خون شریک است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: آمریکا با جنایت‌هایی که در کشورهای منطقه می‌کند همواره از رژیم جعلی صهیونیستی حمایت می‌کند و می‌گوید جزء تعهداتش است. آمریکا جنایت‌های فراوانی را در ایران کرده که قابل احصاء نیست. هواپیمای مسافربری ایران را هدف قرار می‌دهد و به خلبانش ندا می‌دهد و شاه معدوم را به ایران باز می‌گرداند و سپس کودتای 28 مرداد را فراهم می سازد، بنابراین آیا ما می‌توانیم با فرهنگ آمریکا سازش کنیم؟!

وی تصریح کرد: ایران در مذاکرات با گروه 1+5 به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح شد و منطق قوی ایران به گوش دنیا رسید و مظلومیتش و ظالمانه بودن تحریم‌ها روشن شد و ثابت شد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست. آمریکا فکر می‌کند در میز مذاکرات تعهداتی را گرفته و ایران به دنبال تعهداتش سلاح هسته‌ای تولید می‌کند، اما باید بداند که این تیم ماست که نمی‌گذارد که ما به دنبال سلاح باشیم و مظلومی را از بین ببریم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: آمریکا بر این توافق اصرار دارد و می‌گوید که ایران به دانش هسته‌ای دست پیدا کرده و اگر توافق نمی‌کردیم ، می‌ترسیدیم به سلاح برسد. ترس آمرکا برای ما قیمت دارد، علم هسته‌ای ما آنچنان رشد کرده که آمریکا از آن واهمه دارد. ایران با اصرار بر رفع تحریم‌ها همواره ثابت کرده که ظلم‌پذیر نیست و صبر و مقاومت انقلابی مردم و هدایت‌های هوشمندانه رهبری پیشرفت علمی و دانش هسته‌ای را برای ما فراهم ساخته است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به بحران کشور یمن اظهار داشت: نظام وهابیت در عربستان کی می‌فهمد که کارش اشتباه است و تا کی این جنایتها و آدمکشی‌ها را ادامه خواهد داد. امیدواریم وهابیون هوشیار و بیدار شوند. امروز وضعیت عراق و سوریه را می‌بینیم که چه به روزشان آمده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این جنایت‌ها گروه‌های تروریستی داعش نیز هرروز دست به جنایت‌های جدیدی می‌زنند که از خداوند می‌خواهیم ظلم ظالمین را به خودشان بازگرداند و گروه‌های تروریستی داعش به زودی هلاک شوند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۵

خلاصه خطبه دوم نماز جمعه 23 مرداد 94

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۲ ق.ظ



خلاصه خطبه دوم  23/05/94  باغستان به امامت حجه الاسلام سادات رسول

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

 

بیان مناسبت ها :

-        روز تجلیل از امامزادگان، خدا را شکر می کنیم امامزاده ها مورد تکریم هستند،متاسفانه در مورد امام زاده ها هم فتنه سنگینی ایجاد شده بود ، ولی الحمدلله الان امامزاده ها مورد تکریم هستند.

-         آغاز هفته حج ، این عبادت عبادی سیاسی بزرگ ، که در کنار خانه خدا مسلمین جمع می شوند و یکی از بزرگترین تجمع جهانی را تشکیل می دهند . به همه زحمت کشان در این زمینه عرض تبریک داریم. ان شا الله به زودی شاهد سرنگونی رژیم ملعون آل سعود باشیم، و مومنین به راحتی به سفر حج بروند.

-        هفته کرامت ،به برکت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) ؛ که فاصله این میلاد تا میلاد را دهه کرامت نامیدند،ان شا الله مومنین دقت بکنند و فقرا را یاد بکنند. صدقه هفتاد بلا را از انسان دور میکند.

-        سالروز گشایش مجلس خبرگان، این روز را هم خدمت  شما تبریک عرض می کنم.

-        سالروز بازگشت غرور افرین آزادگان، اسرایی که در اسارتشان هم جنگیدند و در اسارت انقلابی بودند و در اسارت انقلاب و فرهنگ اهل بیت را تبلیغ کردند. در اسارتشان خم به ابرو نیاورند و تسلیم نشدند ، ان شا الله حرمت این عزیزان حفظ بشود،اینهاپایه های این انقلاب هستند، ستون اصلی این انقلاب این آزادگان عزیزهستند. ان شا الله قدر این عزیزان را بدانیم.

                                 


-        روز دختر ، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) این روز را روز دختر نامیدند ، الآن دختران و مادران ما در خدمت مقدم جبهه هستند ، رزمنده بودنشان بستگی به حجابشان دارد ، هر چقدر حجابشان بهتر باشد رزمنده تر هستند، دشمن در جنگ فرهنگی بسیار تلاش می کند تا بانوان و دختران را مورد هجوم فرهنگی قرار دهد ، بی حجابی از خیلی از گناهان بدتر است، کسانی که فساد و فحشا را رواج می دهند کارشان از خیلی از گناهان کبیره بدتر و گناهش بیشتر است، طبق فرموده بزرگان دین کسی که آرایش می کند و با ظاهری بی حجاب در جامعه حاضر می شود  گناهش از خیلی از گناهان کبیره بدتر است ، بی حجابی بی غیرتی می آورد، بی حجابی بی دینی می آورد و بی حجابی قبول ظلم و ستم است، غرب با ترویج بی حجابی و بی عفتی در بین زنان استمسارشان می کند ، نتیجه بی حجابی به وجود آمدن جامعه اراذل و اوباش است ، نتیجه بی حجابی آدم کشی است ، شوهر را می کشد ، برادرش را می کشد و بالعکس ، خودش را هم می کشد ، انسانی که دینش از دست رفت مرده است ، لذا دقت بکنید و مواظبت کنید ، اطلاع رسانی کنید تا ان شا الله این حمله سنگین فرهنگی دشمن با شکست مواجه بشود.


-        سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه ، این مناسبت بسیار بسیار مهم است، این پیروزی حزب الله مقابل دشمن تا دندان مسلح اسرائیل بسیار مهم است، بیشترین سلاح را در اروپا آلمان صادر کرده است و بیشترین سلاح را از آلمان دو کشور وارد کرده اند ، یکی اسرائیل و دیگری عربستان ، که اسرائیل بیشترین واردات  اسلحه را داشته است ،  این همه سلاح و قدرت نظامی در مقابل دلیر مردان حزب الله شکست خورد و قدرت پوچ رژیم صهیونیستی آشکار شد، این لطف خداوند بسیار بزرگ بود ، اسرائیل برای خودش برنامه ریزی بزرگی را صورت داده بود ولی حزب الله همه این نقشه ها را ناکام گذاشت، این پیروزی بسیار پربرکت است .


                                          

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۲

خلاصه خطبه دوم نماز جمعه 16 مرداد باغستان

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ب.ظ



خلاصه خطبه دوم  1394/05/16 باغستان به امامت حجه الاسلام سادات رسول


 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

 

بیان مناسبت ها :

-        16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در سال 1359 ؛ الحمدلله این دانشگاه موفقیت های بسیار خوبی را به دست آورد. ان شا الله با موفقت هم به کار خودش اداه بدهد.

-        فتح آندلس به دست مسلمانان در سال 92 هجری قمری؛ مدت ها اسپانیا به دست مسلمانان بود.

-        شهادت مظلومانه خبرنگار عزیزمان محمود صارمی در سال 77 به دست طالبان، همچنین روز خبرنگار است که به محضر زحمت کشان این عرصه این روز را تبریک عرض می کنم.


                             

-        شهادت آقا امام جعفر صادق(ع)؛ موسس مکتب تشیع ؛ البته موسس اصلی پیامبر(ص) است و تجدید بنا به دست آقا امام صادق(ع) است؛ دین پیامبر گرامی اسلام به دست بنی امیه به اسارت رفت و نتیجه دین بنی امیه ای به اینجا رسید که امام حسین را واجب القتل کردند و به شهادت رساندند ، این دین آنها بود ، لذا امام صادق(ع) بنای دین را دوباره ساخت و دین اسلام اصیل را دوباره  تعریف کرد. روز شهادت امام صادق(ع) را به محضر همه شما عزیزان عرض تسلیت داریم.

-        ذکر مصیبت اهل بیت (علیهم السلام)

-        روزحمایت ازصنایع کوچک؛طرح بسیار خوبی است،امیدواریم ان شا الله به خوبی هم پیگیری شود و انجام گیرد.

                           

-        تقدیر و تشکر می کنیم از سپاه شهریار ، البته از همه نیرو های نظامی و انتظامی تشکر می کنیم که زحمات بسیاری می کشند برای امنیت و آسایش این مردم، سپاه توانست مرکز فتنه ای که در شهر باغستان بود و کارشان ساخت دیش های ماهواره بود را شناسایی کند، و اعضای آن را دستگیر گردند و حدود 1400 دیش ماهواره هم آماده بود که عرضه بشود و خانواده ها را نابود کند  که خوشبختانه جمع آوری شد.

                          


-        ما مقداری متاسف شدیم از استیضاح شهردار و انتخاب شهردار ، این ها از اختیارات شورای شهر است اما در راستای این اختیارت یک سری مسائل و آسیب ها ایجاد می شود که متاسفانه برای رفع آن کار بسیار سخت است، ما از شورای شهرمان به شدت گله مندیم ، این عزیزان بدون بررسی ، بدون دقت امدند و کسی را معرفی کردند ، بعد از آن من امام جمعه بیایم و بررسی کنم در مورد شهردار ، و متوجه شوم که این آقا صلاحیت ندارد شهردار ما باشد ، متاسفانه کسانی  این آقا را معرفی کرده اند که قطعاً نفعی در آن دارند و الا کسی که علناً مشکل دارد چرا باید انتخاب بشود ؟ البته این را هم می دانیم که اعضای شورا  مورد فشار برخی از دولتیان هم قرار گرفتند ، هیچ نهادی این شخص را تایید نمی کند ولی متاسفانه می خواهند بیاورند و شهردار باغستان کنند، مردم را وارد بازی های سیاسی خودتان نکنید ، دولت ما اسمش دولت تدبیر و امید است ، امیدواریم این کلمه تدبیر و امید خراب نشود. من خیلی تلاش کردم که پشت تریبون حرفی نزنم ولی علی الظاهر آقایان خیلی اهمیت نمی دهند و نمی خواهند کوتاه بیایند و می خواهند نظر خودشان را اعمال بکنند ، ما با این موضوع مخالف هستیم و مردم هم مخالف هستند و رضایت به این قصه نخواهند داد. دوستان شورا مواظب باشید ، با مردم باید راحت صحبت کرد ، ما شما را حمایت می کنیم ، چون وظیفه خدمت رسانی به این مردم را دارید ، اما خلاف ها را باید بگوییم ،هر کسی باشد ما با خلاف ها برخورد می کنیم،ما مدیون خون شهدا هستیم،ببینیم از این عملکردماشهدا و امام شهدا و امام صادق(ع) راضی هستند؟خیلی بایددقت کرد.


                             

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۴

سوره جمعه

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۰۴ ب.ظ

سوره جمعه
این سوره در «مدینه» نازل شده و 11 آیه است‏
محتواى سوره:
این سوره در حقیقت بر دو محور اساسى دور می ‏زند:
نخست توجه به توحید و صفات خدا و هدف از بعثت پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله و مسأله معاد، و دیگرى برنامه سازنده نماز جمعه و بعضى از خصوصیات این عبادت بزرگ.

فضیلت تلاوت سوره:
در فضیلت تلاوت این سوره- چه مستقلا و یا در ضمن نمازهاى یومیه- روایات بسیارى وارد شده است.
در حدیثى از پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله مى‏خوانیم: «هر کس سوره جمعه را بخواند خداوند به تعداد کسانى که در نماز جمعه شرکت مى‏کنند و کسانى که شرکت نمى‏کنند در تمام بلاد مسلمین به او ده حسنه مى‏بخشد».
قابل ذکر است، با این که عدول از سوره توحید و «قل یا ایها الکافرون» به سوره‏هاى دیگر در قرائت نماز جائز نیست این مسأله در خصوص نماز جمعه استثنا و عدول از آنها به سوره «جمعه» و «منافقون» جایز بلکه مستحب شمرده شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۴

خطبه های نماز جمعه تهران

جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۵ ب.ظ


آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران:
رژیم پلید سعودی، صهیونیست‌ها و داعش ۳ ضلع خباثتند/ آمریکا تروریست‌ها را تربیت و صادر می‌کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه رژیم پلید سعودی، صهیونیست‌ها و داعش ۳ ضلع خباثتند که همه مانند هم، با هم و نشأت گرفته از استعمار و استثمار غرب هستند، گفت: آمریکا تروریست‌ها را تربیت و صادر می‌کند.

خبرگزاری فارس: رژیم پلید سعودی، صهیونیست‌ها و داعش ۳ ضلع خباثتند/ آمریکا تروریست‌ها را تربیت و صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران، در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: توافق نهایی هسته‌ای در شورایعالی امنیت ملی است و ان‌شاءالله آنچه خیر و صلاح و کشور است، انجام خواهد شد، همچنین از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تقدیر و تشکر می‌کنم که توانستند با منطق، آرامش و با شجاعت‌شان کاری انجام دهند که رهبر معظم انقلاب آن را هدایت و ملت هم پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: اظهارات غرب و آمریکا و متهم کردن ایران به ساخت سلاح هسته‌ای یا حمایت ایران از تروریسم پس از توافق هسته‌ای نشان دهنده همان عداوت و دشمنی همیشگی آمریکا با ایران است و به قول وزیر امور خارجه کشورمان، آمریکا به جای جبران و اعتمادسازی، این گونه دروغ‌ها و عداوت‌ها را دوباره بازگو می‌کند.

وی افزود: رژیم پلید سعودی، رژیم صهیونیستی و از طرفی گروه انحرافی داعش سه ضلع خبیثی هستند که همه مانند هم، با هم و نشأت گرفته از استعمار و استثمار غرب هستند و آمریکا و غرب از آنان حمایت می‌کنند اما با همه این‌ها باز هم آمریکا ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند در حالی که آنان خودشان تروریست‌ها را تربیت و صادر می‌کنند، از طرفی رژیم صهیونیستی از رژیم کودک‌کش و سفّاک سعودی حمایت و پشتیبانی می‌کند، این شرایط شماست آن وقت ایران را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنید.

آیت‌الله امامی‌کاشانی همچنین گفت: طبق فرموده خداوند در قرآن‌کریم، صهیونیست‌ها ذاتاً جَلَبَند، ذاتاً خبیثند و با زندگی انسانی اصلاً ارتباطی ندارند، پس مسلمانان اگر می‌خواهید راحت زندگی کنید، یهودیان صهیونیست را از جزیرة‌العرب بیرون کنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به حاکمان و دولتمردان آمریکا و غرب گفت: اگر شما همه این کارها را انجام می‌دهید که رژیم صهیونیستی از شما راضی شود، بهتر است بدانید آن‌ها هیچگاه از شما رضایت نخواهند داشت بلکه آنان زمانی راضی می‌شوند که تمام ملت‌های روی زمین از بین بروند و کشته شوند و خودشان بمانند، صهیونیست‌ها می‌خواهند تا مِرفَق دستشان را به خون میلیاردها انسان آلوده کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی بر همین اساس مجددا به توافق نهایی هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: توافقی که انجام شد که ان‌شاءالله هم خیلی خوب است، تنها یک برگه بیشتر نیست ولی آنچه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند یک شاخه‌ای است که باید بیشتر مورد نظر مسئولان و دولتمردان قرار گیرد و ما اگر بتوانیم این درخت را آبیاری و توانمند کنیم، ان‌شاءالله کشور بیشتر در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب، پاسخ یاوه‌هایی که دشمنان درباره ایران می‌گویند مبنی بر اینکه ما با تحریم‌ها توانستیم جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهیم و برای ما رجزخوانی می‌کنند، داده می‌شود.

آیت‌الله امامی‌کاشانی ادامه داد: قوام دین و دنیای جامعه به ۴ اصل است، اول اینکه علم را در جای خودش خرج کنیم، دوم پول و ثروت کشور باید صرف حمایت از تولید ملی شود البته دولت هم باید با حمایت و هدایت های خودش بتواند این مسیر را هموار کند البته مجلس نیز باید قوانین دست و پاگیر را حذف نماید تا شرایط ایجاد شود.

به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه پایتخت گفت: افرادی نادان چه در شیعه و چه در سنی وحدت جامعه اسلامی را به هم می‌ریزند و اختلاف افکنی می‌کنند، این افراد در شیعه‌ها از سر نادانی وحدت جهان اسلام را خدشه‌دار می‌کنند و برای خودشان هم سایت‌هایی دارند و حرف‌هایی می‌زنند و در اهل سنت هم متأسفانه مغرض هستند و از سر غرض بین جهان اسلام اختلاف‌افکنی می‌کنند، باید بدانیم خلفای بنی عباس امروز آمریکا و انگلیس هستند و تشیع انگلیسی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، به همین معناست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۵۵

خلاصه خطبه دوم این هفته باغستان

شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم  94/05/09 باغستان به امامت حجه الاسلام بی طرف


 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

 

بیان مناسبت ها :

-        سالروز وفات سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی؛ ایشان در  شهر ری نزول اجلال فرمودند و برای راهنمای و ارشاد شیعیان از طرف امام هادی و امام عسکری (علیهما سلام) آمدند و در سال 252 هجری قمری وفات یافتند. خداوند ما را قدردان این بزرگان قرار بدهد.

 

-        سالروز شهادت حضرت آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره) ؛ ایشان به دست نا اهل ها در زمان مشروطه به شهادت رسیدند. آیت الله نوری را به شهادت رساندند و مشروطه به بی راهه کشیده شد  ، و زحمات بزرگانی مثل مرحوم آخوند خراسانی از بین رفت ، امروز ما باید حواسمان باشد و همه تابع فرمایشات و اوامر و نواهی سکان دار نظاممان مقام معظم رهبری باشیم. خدا را به حق پیامبر و آل پیامبر(ص) قسم می دهیم نظام ما را از تمام خطرات محفوظ بفرماید و بصیرت و دانایی ما را افزون تر از گذشته بفرماید.


 

-        شکست جنگ احد در زمان پیامبر اکرم(ص) ؛ اگر کسی حرف پیامبر را گوش ندهد شکست می خورد ، نباید به فکر تجمل و جمع کردن غنائم بود ، در جنگ احد پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) بود ولی مردم مقداری غفلت کردند  ، و شکست خوردند ، حمزه سیدالشهدا به شهادت رسید و هزینه سنگینی را امت پیامبر اکرم هزینه کردند ، تاریخ محل عبرت است، همه باید از فرمانده و ولی و رهبر اطاعت کنیم تا بتوانیم دشمنان را شکست بدهیم و از بین ببریم.


         

 

-        کسانی بودند و هستند که دستشان آغشته است به خون مظلوم ، همانند امریکای جنایت کار ، این هفته یکی از مناسبت هایش حمله آمریکا در جنگ جهانی دوم علیه ژاپن است ، آمریکایی که دستش آغشته است به خون مظلومان تاریخ می آیند و ادعا می کنند که ما حامی حقوق بشر هستیم. در حالی که خودشان دستشان به خون مظلومان عالم آغشته است.

 

-        رژیم ملعون آل سعود که متاسفانه خودشان را خادم الحرمین می دانند می آیند و کسانی را که گناهشان و جرمشان فقط حب حضرت علی(ع) است را به شهادت می رسانند و خودشان در کاخ های فساد به عیش و نوش مشغول هستند.خداوند این رژیم ملعون سعودی را نابود کند ان شاالله.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۵

خلاصه خطبه دوم 94/05/02

يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ



مناسبت های که در این هفته داریم :

1-       سالروز اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) 5 مرداد هم که اقامه اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران در تهران در سال 1357 به امامت آیت اله طالقانی که رحمت و مغفرت برای روح آن مرحوم درخواست داریم.

2-    تخریب بارگاه ائمه بقیع را در این هفته داریم. امام خمینی (ره) درباره آل سعود مطالب ارزشمندی را بیان فرمودند. (آل سعود به مراتب از آمریکا و رژیم صهیونیستی خطرناک تر است)

3-    سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد را در سال 1368 داریم.

4-     6 مرداد همایش همه پرسی اصلاح قانون اساسی را داریم. ما در انقلاب مشروطه شکست خوردیم چون قانون اساسی نبود انقلاب پیروز شد سندی نبود که بر اساس آن دولت بخواهد عمل کند به برکت وجود حضرت امام (ره) و بزرگان دین این قانون اساسی با عظمت و پر خیر و برکت نوشته شد و یک بندی هم دارد. این بند خیلی مهم است هر کدام از این قوانین بر خلاف قرآن و احکام دین باشد باطل است. اما هیچ قانون اساسی را نداریم که بر خلاف دین و قرآن و مکتب اهل بیت باشد.

5-    روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای را در این هفته داریم. به همه مومنانی که در این راستا زحمت می کشند عرض تبریک داریم.

6-    روز مدد کاری را داریم . به همه مومنین و مددکاران عزیز عرض تبریک داریم.

7-    روز درگذشت آیت اله مشکینی را در این هفته داریم. یکی از زحمت کشان انقلاب و یکی از اساتید بزرگ اخلاق حوزوی، علمیه بودند رو هم در این هفته داریم. که درود و صلوات به روح بلند آن بزرگوار نثار می نمائیم.

بحث های سیاسی این هفته :

1)      مقام معظم رهبری از اصل مذاکرات حمایت کردند. از گروه مذاکره کننده حمایت کردند. من و شما هم وظیفه حمایت کردن را داریم. اما مقام معظم رهبری تبریکی را نگفتند تا اینجای کار تائید شد. به مسئولین زیربط و نهادهای زیربط به خصوص مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی تاکید فرمودند که آن بیانیه را ریز بررسی کنند و جاهایی که دشمن می تواند فتنه ایجاد کند و موانع ایجاد کند آن راهها را ببندند.

2)      یکی دو جمله ای که غربیها گفتند را خدمتتان عرض میکنم. معاون وزیر خارجه آلمان که آمده بود تهران به روسای مملکت ما این مطلب را گفتند اگر خواهان روابط اقتصادی نزدیک تر با آلمان هستید روابط خود را با اسرائیل بهبود ببخشید.

حالا که روابط برلین و تهران می تواند روابط نزدیک تری باشد ضروری است درباره حقوق بشر در کشور ایران صحبت کنم سازمانهای بین المللی می گویند حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت های مذهبی و روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در ایران نقض می شود.

نخست وزیر انگلیس آمد و با آقای روحانی صحبت کردند . او خواستار تغییر نگرش ایران در موضوعاتی مانند سوریه یا منع تروریسم در منطقه و تغییر رفتار ایران گردید.

به مذاکرات هسته ای آنها بیشتر نیاز داشتند و ما کمتر نیاز داشتیم. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۲۹