امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

راهپیمایی روز قدس باغستان

شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر باغستان برگزار گردید

مردم همیشه در صحنه باغستان ، زن و مرد ، پیر و جوان ، همه با هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با مشت های گره کرده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایتکار به خیابان ها آمدند و به همه دنیا گفتند ما مردم ایران در زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا آخرین لحظه دست از حمایت از مظلومین عالم برنخواهیم داشت . در پایان راهپیمایی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه ، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا به سخنرانی پرداختند.









۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۴ ، ۱۱:۴۲

بخشی از فضائل حضرت علی (ع)

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۲ ب.ظ


بخشی از فضائل حضرت علی(علیه السلام)

1.      ازدواج آسمانی

ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(ع) به فرمان خداوند، از امتیازاتی است که رسول اکرم(ص) بر آن مباهات می کرد. در این پیوند پر میمنت، فرشتگان آسمان در سرور و شادمانی، و بهشتیان به زینت و زیور آراسته شده بودند.

2.      خطبۀ خلافت

خلافت (ظاهری) حضرت علی(ع) با ایراد اولین خطبه در مسجد مدینه پس از بیست و پنج سال سکوت آغاز شد.

3.      بخشش انگشتر

حضرت علی(ع) در رکوع نماز انگشتر خویش را به سائل عطا فرمودند و جبرئیل این پیام را آورد:

ای محمد! بخوان: سرپرست شما فقط خدا و رسول اوست و کسانیکه با ایمان به خدا نماز به پا داشته و در حال رکوع صدقه دادند. (مائده: 55)

4.      حدیث بساط

رویداد سیر فضائی حضرت علی(ع) همچون سلیمان پیغمبر در بساط با جمعی از مدینه تا غار اصحاب کهف از فضائلی است که داستان شگفت انگیز آن در کتب فریقین آمده است.

5.      عقد اخوّت

پیمان برادری رسول اکرم(ص) با امیر مؤمنان را مورّخین چنین آورده اند: با نزول آیۀ اخوّت(حجرات: 10) پیامبر عدّه ای از اصحاب را بنا بر درجۀ ایشان با یکدیگر برادر خواند و حضرت علی(ع) را برای خود نگه داشت و دست او را بلند نموده و فرمود: «هذا اخی فی الدنیا و الآخره.» این برادر من در دنیا و آخرت است.

6.       آیۀ مباهله

جریان مباهله با نصارای نجران رخدادی عظیم در تاریخ اسلام است. قرآن کریم در این باره می فرماید: «بیائید تا بخوانیم فرزندان و زنان و نفسهایمان را با یکدیگر»(آل عمران: 59) همراهی علی(ع) با پیامبر(ص) در این مباهله نهایت فضل و رتبۀ ایشان را می رساند. زیرا خداوند او را نفس و جان پیغمبر معرفی می کند.

7.      نزول آیۀ هل اتی

حضرت علی(ع) با سه روز روزه گرفتنف غذای خود را به مسکین و یتیم و اسیر بخشید و با آب افطار نمود، و به افتخار این ایثار، جبرئیل با ابلاغ تهنیت بر چنین اهل بیتی سورۀ هل اتی (انسان) را در شأن آن حضرت بر پیامبر نازل کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۲

جلسه ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲ ب.ظ
جلسه هماهنگی مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس امروز در دفتر امام جمعه باغستان برگزار گردید.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۲:۴۲

شب معراج پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ


داستان شب معراج پیامبر محمد(ص)

 

 

خوانندگان محترم و گرامی در احادیث آمده که هرگاه نام پیامبر اکرم شنیده یا خوانده یا نوشته شود می‌بایست صلوات فرستاده شود یا صلوات الله یا صل الله و علیک را گفت لذا از شما سروران گرامی تقاضا می‌شود هر کجا بعد از نام محمدبه عبارت (ص) برخوردید ذکر صلوات الله یا صل الله و علیک را بیاد آورید.

یکى از حوادث زندگانى حضرت محمد (ص) مسأله معراج می‌باشد. سفر شبانه و عروج آسمانى به جهت نشان دادن بخشى از آیات عظمت الهی، به پیامبر(ص) انجام گرفته و با توجه به شایستگی‌هاى ایشان در ابعاد مختلف براى این سفر، از سوى حق‌تعالی، از مکه معظمه به مسجد‌الاقصى و از آنجا به آسمان‌ها، انتخاب شدند.

حضرت رسول اکرم (ص) در جریان ابلاغ رسالت در مکه شکنجه‌هاى جسمى و روانى و سختی‌هاى زیادى را متحمل شدند، از جمله در سال هفتم بعثت سران قریش با یکدیگر پیمان محاصره اقتصادى علیه بنی‌هاشم را امضاء کردند و اهداف آنها چیزى جز جلوگیرى از گسترش اسلام و افزایش تعداد مسلمانان نبود و در حقیقت براى نابودى اسلام چنین برنامه‌اى را تدارک دیدند و به مدت سه سال رسول الله(ص)و مسلمانان در شعب ابوطالب بسر بردند و انواع و اقسام رنج‌ها را براى حفظ دین اسلام و وجود رسول خدا‌(ص) به جان خریدند. پس از خروج از شعب ابوطالب که با امدادهاى الهى صورت گرفت، پیامبر (ص)دو یار باوفاى خود را از دست دادند، حضرت ابوطالب و خدیجه دو پشتیبان نیرومند و با وفایى براى پیشرفت اسلام بودند.مرگ این عزیزان، به شدت پیامبر (ص) را غمگین کرد و قریش را در آسیب رساندن به ایشان بی‌باک ساخته،صدماتى را که تا آن روز به آن حضرت نزده بودند، وارد ساختند، تا جایى که خاک بر سر او می‌ریختند.

پس از پایان یافتن ماجراى شعب ابوطالب، رسول الله (ص) براى یافتن پایگاهى عازم شهر طائف شدند و هدفشان دعوت قبیله ثقیف به اسلام بود، آنان نه تنها دعوت ایشان را نپذیرفتند، بلکه ارازل و اوباش را وادار کردند تا با دشمنام دادن،پیامبر (ص) را سنگباران کنند و در نهایت ایشان را مجروح ساختند.

پس از این همه سختی‌ها در راه پیشبرد اهداف عالیه اسلام، خداوند براى نشان دادن بخشى از آیات و عظمت دستگاه خلقت و رموز هستی، هدیه‌اى بزرگ به رسول گرامى اسلام (ص) داد و خداى متعال براى تسکین و آرامش آن حضرت، وى را به معراج برد. با توجه به اینکه حضرت رسول اکرم (ص) به مرحله بندگى و عبودیت کامل رسیده بودند، این سفر زمینى و عروج آسمانى زمینه را براى اطمینان کامل ایشان به قدرت عظیم الهى فراهم کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۶

زندگی نامه امام حسن علیه السلام

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۴۲ ب.ظ


مختصر زندگی نامه امام حسن (علیه اسلام)


تولد و کودکی
امام حسن (ع ) فرزند امیر مؤمنان علی بن ابیطالب و مادرش مهتر زنان فاطمه زهرا دختر پیامبر خدا (ص ) است . امام حسن (ع ) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجرت در مدینه تولد یافت . وی نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده علی و فاطمه عنایت کرد. رسول اکرم (ص ) بلا فاصله پس از ولادتش ، او را گرفت و در گوش چپش اقامه گفت . سپس برای او بار گوسفندی  قربانی کرد، سرش را تراشید و هموزن موی سرش - که یک درم و چیزی افزون بود - نقره به مستمندان داد. پیامبر (ص ) دستور داد تا سرش را عطر آگین کنند و از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن به هموزن موی سر نوزاد سنت شد. این نوزاد را " حسن " نام داد و این نام در جاهلیت سابقه نداشت . کنیه او را ابومحمد نهاد و این تنها کنیه اوست . لقب های او سبط، سید، زکی ، مجتبی است که از همه معروفتر "مجتبی " می باشد. پیامبر اکرم (ص ) به حسن و برادرش حسین علاقه خاصی داشت و بارها می فرمود که حسن و حسین فرزندان منند و به پاس همین سخن علی به سایر فرزندان خود می فرمود : " شما فرزندان من هستید و حسن و حسین فرزندان پیغمبر خدایند ". امام حسن هفت سال و خرده ای زمان جد بزرگوارش را درک نمود و در آغوش مهر آن حضرت بسر برد و پس از رحلت پیامبر (ص ) که با رحلت حضرت فاطمه دو ماه یا سه ماه بیشتر فاصله نداشت ، تحت تربیت پدر بزرگوار خود قرار گرفت . امام حسن (ع ) پس از شهادت پدر بزرگوار خود به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت ، به امامت رسید و مقام خلافت ظاهری را نیز اشغال کرد، و نزدیک به شش ماه به اداره امور مسلمین پرداخت . در این مدت ، معاویه که دشمن سرسخت علی (ع ) و خاندان او بود و سالها به طمع خلافت ( در آغاز به بهانه خونخواهی عثمان و در آخر آشکارا به طلب خلافت ) جنگیده بود، به عراق که مقر خلافت امام حسن (ع ) بود لشکر کشید و جنگ آغاز کرد. ما دراین باره کمی بعد تر سخن خواهیم گفت . امام حسن (ع ) از جهت منظر و اخلاق و پیکر و بزرگواری به رسول اکرم (ص ) بسیار مانند بود. وصف کنندگان آن حضرت او را چنین توصیف کرده اند: " دارای رخساری سفید آمیخته به اندکی سرخی ، چشمانی سیاه ، گونه ای هموار، محاسنی انبوه ، گیسوانی مجعد و پر، گردنی سیمگون ، اندامی متناسب ، شانه یی عریض ، استخوانی درشت ، میانی  باریک ، قدی میانه ، نه چندان بلند و نه چندان کوتاه . سیمایی نمکین و چهره ای در شمار زیباترین و جذاب ترین چهره ها ". ابن سعد گفته است که " حسن و حسین به ریگ سیاه ، خضاب می کردند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۴ ، ۲۱:۴۲

خلاصه خطبه دوم نمازجمعه 5 تیر 94 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول


-         توصیه نمازگزاران به تقوای الهی ،انجام واجبات و ترک محرمات

-         تبریک مجدد ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی

مناسبت ها :

-         5 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛ متاسفانه هرچقدر ماه مبارزه می کنیم، توفیق چندانی نداریم، ما باید کار فرهنگی انجام بدهیم تا اوضاع بهتر شود.

-         10 ماه مبارک رمضان رحلت حضرت خدیجه(س)؛ ثروت مندترین زن مکه بود، تجارت داشت، ولی راه درست را انتخاب کرد ، همه اموالش را در مسیر اسلام خرج کرد.

-         سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در 6 تیر در سال 1360 ؛ مقام معظم رهبری هم رزمنده بودند و هم جانباز هستند ، و خدا را به عزت همه عزیزانش قسم می دهیم این وجود را برای ما حفظ بفرماید.

-         7 تیر شهادت شهید بزرگوار شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره).مصیبت بزرگی برای مردم است این روز ، روز قوه قضائیه نامگذاری کرده اند این روز را، ما این روز را خدمت همه زحمت کشان قوه قضائیه تبریک عرض می کنیم.

-         8 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت ، از جنایات بزرگ صدام و استکبار است.

-         روز صنعت و معدن ، به همه عزیزان مشغول در این زمینه عرض تبریک داریم.

-         آزادسازی شهر مهران

-         فرخنده میلاد پرخیر و برکت امام حسن(ع) کریم اهل بیت .  سعی کنید در ماه مبارک رمضان بسیار انفاق کنید.



مباحث روز:

-         بر خودم لازم می دانم در مورد اتفاقات جاری شهر خودمان صحبت کنم، شهردار معذول شهرمان را دعوت کردیم تشریف بیاورند ؛ تا از طرف خودمان و مردم تودیعی داشته باشیم، ما باید ظواهر خودمان را حفظ کنیم، دو سال؛ پیش هم امام جمعه شما جدید بود و هم شورا جدید بود و هم شهردارتان، ما باهم کار را شروع کردیم، ما متاسفانه چندی پیش مواجه شدیم با دستگیری چند تن از اعضاء که خوب و قشنگ نبود ، ولی ظاهر کار را حفظ کردیم، هرکس خلافی انجام داد باید به سزایش برسد ، در ماجرای انتخاب شهردار جدید برخی گفتند که امام جمعه میخواست کاندیدای خودش را تحمیل بکند ، در حالی که ما در جلسه اخیر خدمت تمام دوستان عرض کردیم به هیچ عنوان از طرف ما اسمی مطرح نیست و نخواهد بود.، اما از انتخاب شورا حمایت می کنیم، دوستان شورا هم که گفتند این اتفاقات اخیر بر آنها تحمیل شده است ، این بحث تحمیلی بودن در نظام اسلامی مورد قبول نیست ، هرکس در  هر سمت و مسئولیتی باید کار خودش را انجام بدهد ، شورا باید شهردار را انتخاب کند ، ما قضاوتی روی افراد نداریم، از طرف استان فشارهایی رو دوستان هست، ما به دوستان متذکر می شویم این مردم حقشان این نیست، قانون باید اجرا بشود. شورا هم باید در مسیر خودش حرکت کند و با مردم صادق باشد ، شهردار ما شاید هم نمره 20 نگرفته باشد ولی مورد قبول بودند ، خوب کار کردند ، تلاش کردند ، ولی نمره 20 هم نمی دهیم به او ، به شورا هم نمره 20 نمیدهیم ، لذا این تقدیر و تشکری که از ایشان بعمل می آید به خاطر تلاش هایشان و این که ایشان نمره قبولی از مردم گرفتند انجام می گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۰:۱۷

توصیه های حضرت علی در ماه رمضان

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۷ ب.ظ

حضرت امام علی علیه السلام در مورد فضیلت ماه مبارک رمضان می­فرماید:

اللّه اللّه فی صیام شهر رمضان فانّه جنّة من النار

خدا را، خدا را، در روزه ماه رمضان زیرا که سپرى است در برابر آتش دوزخ.

نحوۀ ادای کلمۀ « رمضان» در کلام حضرت امیر

حضرت در مورد ادای نام ماه مبارک چنین گوشزد می­نمایند که:

نگویید رمضان؛ زیرا نمی دانید رمضان چیست؛ و اگر کسی گفت، باید برای کفاره آن، صدقه دهد و روزه بگیرد. بلکه همانطوری که خداوند متعال فرموده است بگویید: ماه رمضان.

کیفیت روزه از زبان حضرت علی(ع)

امام على علیه السلام فرمود:

الصیام اجتناب المحارم کما یمتنع الرجل من الطعام و الشراب.

روزه پرهیز از حرامها است همچنانکه شخص از خوردنى و نوشیدنى پرهیز مى‏کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۹:۲۷

متن کامل خطبه شعبانیه

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۲ ب.ظ
یکی از روزهای آخر ماه شعبان و در آستانه ی رمضان پیامبر خداخطبه ی مهمی خوانند که مضمونش چنین است:
«عن أبی الحسن الرضا، عن أبیه، عن آبائه، عن أمیرالمؤمنین علیه السلام قال: إنَّ رسول الله صلی الله علیه و آله خَطبَنا ذات یوم فقال صلی الله علیه و آله:أیُها الناس، إنّه قد أقبلَ الیکم شهرُ اللهِ بالبَرکة وَ الرّحمة وَ المَغفرة، شهرٌ هوَ عندَ اللهِ أفضلُ الشّهورِ،و أیّامُهُ أفضلُ الأیّامِ،و لیالیهِ أفضلُ اللّیالی،و ساعاتُهُ أفضلُ السّاعات،هوَ شهرٌ دُعِیتُم فیهِ الی ضِیافَةِ الله، وجُعِلتُم فِیهِ مِن أهلِ کرامةِ اللهِ، أنفاسُکُم فِیهِ تسبیحٌ،



ونَومُکُم فِیهِ عِبادَةٌ، وَ عَمَلُکُم فِیهِ مَقبولٌ، و دُعاؤُکُم فِیه مُستجابٌ،فَسئلوا اللهَ ربَّکم بِنِیّاتٍ صادِقَةٍ،و قلوبٍ طاهِرَةٍ أن یُوَفّقکم لِصِیامِهِ،وَ تَلاوة کتابِهِ،فإنّ الشّقی مَن حُرِمَ غفرانُ اللهِ فی هذا الشَّهرِ العَظیم،وأذکُروا بِجُوعِکُم وَ عَطَشِکُم فِیه جوعَ یومِ القِیامَةِ وَ عَطَشَهُ،وَ تَصَدّقوا عَلی فُقَرائِکم وَ مَساکِینِکُم،وَ وَقّروا کِبارَکُم،وأرحَمُوا صِغارَکُم،وَ صِلُوا أرحامَکُم،وَ أحفَظُوا ألسِنَتَکُم،وغَضّوا عَمّا لا یَحِلّ النَّظرُ إلیه أبصارَکُم،و عمّا لا یَحلّ الإستِماعُ إلیه أسماعَکُم،وَ تَحَنّنوا علی أیتامِ النّاس یَتحَنّنُ عَلَی أیتامِکُم،وَ تُوبُوا الی اللهِ مِن ذنوبِکُم،و أرفَعوا إلیه أیدیکم بالدّعاءِ فی أوقاتِ صلواتِکُم،فإنّها أفضلُ السّاعات،یَنظُرُ اللهِ عزّوجلّ فِیها بالرّحمةِ الی عِبادِهِ،یُحبِبهُم اذا ناجَوه،وَیُلبّیهِم اذا نادَوهُ،وَ یَستجیبُ لَهُم اذا دَعَوه.أیّها النّاس، إنّ أنفُسَکم مَرهونَة بِأعمَالِکُم، فَفَکّوها بِاستِغفَارِکُم، وَ ظُهورِکُم ثقیلةٌ مِن أوزارِکُم فَخَفّفوا عَنها بِطولِ سُجُودِکُم،وإعلَمُوا أنّ اللهَ تَعالی ذِکرُه أقسَمَ بِعِزّتِهِ أن لا یُعَذّبَ المُصَلّینَ وَ السّاجِدینَ،و أن لا یروعَهُم بالنّار یومَ یَقومُ النّاسُ لِرَبّ العالَمِینَ.أیها الناسُ، مَن فَطّرَ مِنکُم صائِماً مُؤمِناً فِی هذا الشّهرِ کانَ لَه بِذلکَ عندَاللهِ عِتقُ رقبَةٍ،وَ مغفرةٌ لِما مَضَی مِن ذُنُوبِهِ
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۹:۲۲

خلاصه خطبه نماز جمعه تهران

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۲ ب.ظ

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
وعده‌های طرف مقابل در مذاکرات پوچ است/در پیچ حساس تاریخی قرار داریم/ انتقاد از تعطیلات تابستانی مجلس در شرایط توافق هسته‌ای

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از تعطیلات مجلس در شرایط مذاکرات و توافق هسته‌ای تأکید کرد: ایران با تحریم‌ها از پا نمی‌نشیند و ما دست برتر را در مذاکرات هسته‌ای داریم.

خبرگزاری فارس: وعده‌های طرف مقابل در مذاکرات پوچ است/در پیچ حساس تاریخی قرار داریم/ انتقاد از تعطیلات تابستانی مجلس در شرایط توافق هسته‌ای

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با بیانات آرامش‌بخشی، فرمایشاتی را در مورد موضوع هسته‌ای فرمودند، بیانات ایشان آرامشی را در دل‌های مومنان ایجاد کرد و مسئولان را نیز دلگرم  و زمینه نزدیکی مسئولان به یکدیگر را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: رهبر انقلاب با الفاظ دلنشینی از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند و این بار مسئولیت تیم مذاکره‌کننده را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: اینکه نائب امام زمان(عج) افرادی را متدین و غیور و شجاع معرفی می‌کنند، بسیار ارزشمند است اما باید بدانیم حمایت رهبر انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به آنان مصونیت نمی‌دهد و آن‌ها هم ممکن است اشتباه و خطا کنند. لذا هم مجلس وظیفه دارد آن چتر نظارتی خودش را برای صیانت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و پافشاری به حقوق حقه ملت مظلوم شهید پرور ایران بگستراند، متوقع نبود در این ایام مذاکرات هسته‌ای، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تعطیلات تابستانی بروند، یک حرکتی را البته نمایندگان مجلس آغاز کردند ولی تیم مذاکره‌کننده نیاز به حمایت‌های شدیدتری دارد چون آنان با قداران روزگار مواجهند....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۹:۱۲