امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، وزیر کشور  در ابتدا گفت: از بازی غرور آفرین اعضای تیم ملی فوتبال ایران به دلیل خودباوری و اعتماد به نفس بازیکنان قدردانی می‌کنم، زیرا نتیجه بسیار خوبی به دست آورده‌اند و انشاءالله تجربه خوبی برای مراحل بعدی خواهد بود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه وضعیت کلی شیوع و مصرف مواد مخدر در کشور چگونه است اظهارداشت: موقعیت جغرافیایی ایران باعث شده تا در معرض قاچاق گسترده و ترانزیت مواد مخدر قرار بگیریم.
 
وی با اشاره به اینکه حدود 85 تا 90 درصد تریاک جهان در افغانستان تولید می‌شود ادامه داد: سطح زیرکشت مواد مخدر در این کشور از 154 هزار هکتار در سال 2012 به 210 هزار هکتار و میزان تولید تریاک در 3700 تن به 5500 تن افزایش یافته است که این میزان حدود 50 درصد افزایش داشته است.  
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه در جهان به طور میانگین 2/5 درصد جمعیت 15 تا 64 سال یعنی 240 میلیون نفر مواد مخدر استعمال می‌کنند اظهار داشت: در کشور ما 6/2 درصد جمعیت یعنی 1 میلیون و 350 هزار نفر معتاد هستند.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت مواد مخدر ایران است، بیان داشت: طی سالهای متمادی فعالیت‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای از سوی نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سپاه به عمل آمده است به طوری که کماکان با موضوع مواد مخدر در کشور مواجه هستیم.  
 
* سال 92 حدود 570 تن مواد مخدر در کشور کشف شد 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سال 92 حدود 570 تن مواد مخدر در کشور کشف شد ادامه داد: این میزان نسبت به سال قبل از آن حدود 15 درصد افزایش یافته است.  
 
وی با اشاره به وجود 1 میلیون و 350 هزار نفر معتاد در کشور خاطر نشان کرد: اگرچه این عدد نسبت به نام جهانی 50 درصد کمتر است اما در جمهوری اسلامی ایران که مردمانی دین‌دار و مومن دارند حتی یک نفر معتاد هم برایمان زیاد است و این مسئله قابل پذیرش نیست.  
 
* حتی یک نفر معتاد هم برای کشور زیاد است 

وزیر کشور با اشاره به اینکه نرم جهانی شیوع معتادان در جهان 2/5 درصد است گفت: میزان اعتیاد مردمان کشورمان  نسبت به نرم جهانی پایین‌تر است.   
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه 5 نیم یا 6 میلیون نفر مستقیما با موضوع مواد مخدر درگیر هستند گفت: 52 درصد این افراد متأهل هستند یعنی چیزی حدود 700 هزار نفر متأهل هستند.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه 1 میلیون و 400 هزار نفر فرزند در داخل خانواده‌هایی که آسیب دیده از اعتیاد هستند قرار دارند افزود: ریسک و خطر غلتیدن فرزندان این خانواده‌ها در حوزه هنجارهای مواد مخدر بسیار زیاد است.  
 
وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد طلاق‌ها به علت اعتیاد است گفت: متأسفانه با معضل بزرگ اجتماعی مواجه هستیم زیرا طلاق معضل فرهنگی اجتماعی در جامعه به حساب می‌آید.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 65 درصد زندانیانمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند خاطر نشان کرد: از این میزان 46 درصد به صورت مستقیم با مواد مخدر در ارتباط هستند و ما بقی به دلیل جرم‌های منطبق با مواد مخدر در زندان حضور دارند.  
* 25 درصد قتل‌ها به دلیل اعتیاد و مواد مخدر رخ می‌دهد

 رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه 25 درصد قتل‌ها به دلیل اعتیاد و مواد مخدر رخ می‌دهد افزود: 63 درصد همسرآزاری‌ها، 53 درصد کودک‌ آزاری‌ها و 35 درصد سرقت‌ها به دلیل اعتیاد است.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر لزوم ضرورت توجه به بحث مواد مخدر ادامه داد: در 4 سال گذشته 3/5 درصد معتادین را خانم‌ها تشکیل می‌دادند اما اکنون این رقم به 3/9 درصد رسیده یعنی دو برابر شده است.  
 
وی با بیان اینکه دسترسی خانم‌‌ها به مواد مخدر کمتر است گفت: زمانی که این رقم 2 برابر می‌شود یعنی باید بدانیم آسیب جدی متوجه خانواد‌ها شده است.  

وزیر کشور با اشاره به اینکه متأسفانه اساس خانواده‌ها با تهدید مواجه شده‌، گفت: استواری و بنیاد خانواده‌ها و استقامت آنها بیش از مردان متکی به مادران و همسران است.  
 
* روزانه 8 نفر به دلیل استعمال مواد مخدر فوت می‌کنند 

رحمانی فضلی افزایش دو برابری خانم‌های معتاد را زنگ خطر جدی دانست و عنوان کرد: در سال 88- 89 روزانه 10 نفر به دلیل استعمال مواد مخدر فوت می‌کردند، اما امروزه این میزان به 8 درصد رسیده است یعنی در روز 8 نفر به دلیل استعمال مواد مخدر فوت می‌کنند.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر دومین عامل مرگ و میر کشور را بعد از تصادفات رانندگی در بحث حوادث موادمخدر دانست و اضافه کرد: موضوع مواد مخدر از اهمیت و اولویت بسیار جدی برخوردار است زیرا این مسئله در حوزه آسیب‌های اجتماعی مطرح است.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون حوزه‌های 4 گانه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیشگیری، درمان، مقابله و صیانت 4 حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر است.  
 
وزیر کشور مهمترین مرحله را پیشگیری دانست و ادامه داد: باید پیشگیری را اصل بدانیم.
 
* موقعیت کشورمان در حوزه پاکی معتادان 20 درصد است

رحمانی فضلی بالاترین تجربه جهانی در ترک اعتیاد را حدود 30 درصد بازگشت پاکی دانست و عنوان کرد: موقعیت کشورمان در حوزه پاکی معتادان 20 درصد است.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در بحث درمان منتج به نتیجه 100 درصدی نخواهیم بود گفت: نباید بگذاریم جوانانمان معتاد شوند.  
 
وی با اشاره به ضرورت  آگاهی بخشی مردم و وارد کردن آنها به عرصه مقابله و پیشگیری اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بحث‌های کارشناسی بسیار زیادی در این باره شده است به طوری که به عنوان یک سیاست اصلی به موضوع اجتماعی کردن و آگاهی بخشی مردم پرداخته‌ایم.  
 
وزیر کشور با تأکید بر اینکه مردم باید به صورت سازمان یافته و یا حتی انفرادی به صحنه مقابله باید رجوع یابند افزود: باید از همه ظرفیت‌های اجتماعی استفاده کنیم.  
 
* مبارزه با مواد مخدر را باید اجتماعی کرد 

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید تهدید به مواد مخدر را کنترل کنیم گفت: باید بحث مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کنیم و ظرفیت همه نهادهای مردمی مانند مداحان، ورزشکاران، نویسندگان، سینماگران، رسانه‌ها، روان‌شناسان برای پیشگیری از اعتیاد بهره‌برداری کنیم.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نشست‌های متعددی که با صدا و سیما به منظور آگاهی بخشی مردم داشتیم گفت: با همه شبکه‌ها موافقت نامه‌هایی را منعقد کردیم تا اطلا‌رسانی در حجم انبوهی در این باره صورت گیرد.  
 
وی با تأکید بر اینکه صدا و سیما باید آگاهی مردم را بالا ببرد گفت: به ائمه جماعات گفته‌ایم که نمازگزارانشان بگویند که مواظب خانواده‌هایشان باشند.  
 
وزیر کشور اضافه کرد: از همه مردم ایران می‌خواهیم که مواظب خانواده‌هایشان باشند تا معضل اعتیاد را نداشته باشیم.  
 
* 750 هزار نفر برای ترک اعتیاد در مراکز ماده 15 بستری شده‌اند

رحمانی فضلی با اشاره به پیچیده شدن اعتیاد و تبلیغ وسیع برای آن گفت: متأسفانه امکان دسترسی به مواد مخدر زیاد شده است.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بحث درمان معتادان گفت: عده‌ای از این معتادان خودشان برای ترک مراجعه می‌کنند به گونه‌ای که در مراکز ماده 15 بستری می‌شوند یعنی 750 هزار نفر برای ترک اعتیاد در مراکز ماده 15 بستری شده‌اند.  
 
وی با اشاره به اینکه 85 درصد این مسئله توسط بخش خصوصی انجام می‌شود افزود: 91 درصد درمانگاه‌ها بخش خصوصی هستند که ستاد به آنها کمک می‌کند.  
 
وزیر کشور با اشاره به معتادان مجرم گفت: این عده از معتادین برای ترک مراجعه می‌کنند و در کف خیابان‌ها شاهد آنها هستیم به طوری که این دسته در مراکز ماده 16 مورد بستری قرار می‌گیرند و عمدتا این مراکز دولتی هستند.  

* امکان ورود مواد مخدر به کشور را کاهش داده‌ایم

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه 2 نوع مواد مخدر داریم که یکی سنتی و دیگر صنعتی است گفت: در امر مبارزه تلاش کرده‌ایم تا در مناطق مرزی این امر به خوبی صورت گیرد به گونه‌ای که در گام اول امکان ورود مواد مخدر را  به کشور کاهش داده‌ایم.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در برنامه‌های به عمل آمده اعتبارات خوبی را برای مرزهای شرقی کشور تصویب کرده‌ایم ادامه داد: از سوی نیروی مرزبانی و سپاه قول داده شده تا پایان تابستان قابلیت مدیریت و کنترل مرزها به 100 درصد افزایش برسد.  
 
* باید با باندهای قاچاق به طور جدی مقابله و مبارزه کنیم

وی با اشاره به اینکه جهت‌گیری ترانزیت مواد مخدر به طرف آبهای آزاد است خاطر نشان کرد: باید با باندهای قاچاق به طور جدی مقابله و مبارزه کنیم به گونه‌ای که باید جلوی آنها را در مناطق مرزی بگیریم.  
 
وزیر کشور تصریح کرد: 390 کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در سال 92 منحدم شد.  
 
رحمانی فضلی با شاره به اینکه 500 تن مواد در داخل کشور مصرف می‌شود گفت: نیروی انتظامی مجهز به تجهیزات بسیار خوبی شده است به طوری که یکی از این موارد سگ‌های مواد یاب است.  
 
وزیر کشور با اشاره به عملیا‌تهای وسیع وزارت اطلاعات خاطر نشان کرد: به جهت تبادل اطلاعات با کشورهای خارجی همکاری داریم به طوری که انشاءالله در امر مقابله موفق خواهیم بود.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه باید با شبکه‌های قاچاق مقابله و مبارزه کنیم گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مواد کشف شده فاقد جریان یابی و پیگیری برای رسیدن به شبکه‌ها و سرشبکه‌ها بوده است.  
 
وی با اشاره به همکاری‌های بسیار خوب قوه قضاییه در این قضیه افزود: قوه قضاییه پرونده‌ها را با جدیت و حوصله دنبال می‌کند.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به تلاش‌های گسترده وزارت اطلاعات و نیروی پلیس اضافه کرد: سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر در سال 85 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.  
 
وزیر کشور اهمیت مبارز ه با مواد مخدر را بیشتر از مسائل اقتصادی دانست و خاطر نشان کرد: اعتیاد بلای خانمان سوز است.  
 
* ضرورت توجه به بنیان‌های اقتصادی قاچاق 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه باید بنیان‌های اقتصادی قاچاق را مد نظر قرار بدهیم گفت: در این زمینه پلیس قوه قضاییه همکاری بسیار خوبی داشته‌‌اند.  

وی صیانت را یکی دیگر از حوزه‌های 4 گانه ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و عنوان کرد: 20 درصد معتادین پاک می‌شوند 80 درصد باقی مانده به مدار باز می‌گردند.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به نظر سنجی‌های به عمل آمده از سوی معتادین گفت: در این نظر سنجی‌ها آمده است که معتادین گفته‌اند جامعه ما را نمی‌پذیرد و حتی خانواده‌هایمان ما را مورد پذیرش قرار نمی‌دهند.  
 
وزیر کشور با اشاره به معیشت و اقتصاد خانواده این دسته از افراد ادامه داد: معتاد بیمار است به گونه‌ای که باید پس از رفع بیماری آنها باید به آغوش جامعه بازگردند.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: کسانی که به دلیل اعتیاد از سیستم دولتی اخراج شده‌اند به آنها یقین داده‌ایم که اگر پاک شوند دوباره به سیستم دولتی آنها را باز می‌گردانیم.  
 
وی با اشاره به موافقت‌نامه‌هایی که با وزارت کار، سازمان بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی به دلیل معیشت و اقتصاد خانواده معتادین صورت گرفته افزود: 63 درصد کسانی که معتاد هستند شاغل به حساب می‌آیند به گونه‌ای که اگر مهارت‌های لازم را به آنها آموزش بدهیم کمک بسیار شایانی را به آنها کرده‌ایم.  
 
رحمانی فضلی گفت: پس از ترک معتادین از اعتیاد طبق قانونی که مصوبه مجمع تشخیص مصلحت است نباید آنها را از مدار نظارت و رصد خارج کنیم.  
 
وزیر کشور  با تأکید بر اینکه مردم باید به پای صحنه بیایند گفت: نمی‌توان 1 میلیون و 350 نفر مددکار برای 1 میلیون و 350 هزار نفر معتاد داشته باشیم.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه باید مردم آموزش‌های اولیه را فرا بگیرند و به پای صحنه بیایند افزود: هیچ کس تا زمانی که درگیر این موضوع نباشد عمق فاجعه را درک نمی‌کند زیرا اکنون خانواده‌هایی به ما مراجعه می‌کنند که می‌گویند فرزندانمان را بازداشت و اعدام کنند.  
 
وی با اشاره به اینکه روان خانواده‌ها دچار آسیب شده است اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا از اعتیاد پیشگیری کنیم.  
 
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در عرصه بین‌المللی چه اقداماتی برای مقابله با مواد مخدر شده است گفت: قاچاق یک مسئله بین‌المللی است به طوری که منطقه ما تأمین کننده بزرگی به حساب می‌آید.  
 
وزیر کشور با تأکید بر اینکه همکاری‌ها برای مقابله با مواد مخدر باید در حد منطقه‌ای و بین‌المللی باشد اظهار داشت: معاونت مبارزه با مواد مخدر در سازمان ملل سالانه جلساتی را برگزار می‌کند تا فضا را مورد رصد قرار دهد.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ایران یکی از کشورهای مهم و اصلی مقابله با مواد مخدر در دنیا است.  
 
* فعالیت‌های ایران در وین مورد تقدیر قرار گرفت 

وی با اشاره به جلساتی که در وین تشکیل شد گفت: در این جلسات گزارش‌های مفصلی از عملکردهای ایران ارائه داده شد به گونه‌ای که فعالیت‌های ایران مورد تقدیر قرار گرفت.  
 
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه متأسفانه نظام بین‌الملل در این خصوص فعالیت‌های موثری نداشته است ادامه داد: متأسفانه نظام بین‌الملل تجهیزات و امکانات را در اختیارمان قرار نمی‌دهد و حتی در اطلاع‌رسانی هم نیز کوتاهی می‌کند.  

* رای مقابله با مواد مخدر نیازمند تجهیزات پیشرفته‌ایم

وزیر کشور با اشاره به اینکه برای مقابله با مواد مخدر نیازمند تجهیزات پیشرفته و امکانات اطلاع‌رسانی هستیم دستگاه‌های "ایکس‌ری" در گمرکات فرودگاه‌ها نصب شده است به طوری که در 2 سال اخیر حتی یک گرم از کشور خارج نشده است.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تحریم دستیابی ما را به تجهیزات پیشرفته کم کرده است گفت: سگ‌های مواد یاب به عنوان ابزاری بسیار دقیق و موثر عمل می‌کند این در حالی است که نظام بین‌الملل به دلییل تحریم اقدام به عقیم کردن این گونه سگ‌ها کرده است تا ادامه نسل این سگ‌ها صورت نگیرد.  
 
وی با اشاره به اینکه هزینه سگ‌ها بسیار زیاد است گفت: باید برای مقابله با مواد مخدر همکاری‌های دوجانبه سه جانبه و یا حتی چهار جانبه صورت گرفت.  
 
رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه کشورها باید در مسیر به یکدیگر کمک کنند تا باندهای مواد مخدر به راحتی شناسایی شوند افزود: باید باندهای عظیم بین‌المللی را منهدم کنیم.  
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه متأسفانه همکاری کشورها با یکدیگر کم است ادامه داد: معاون دبیر کل سازمان ملل قول داده تا کمک‌های بیشتری را انجام دهد.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه ما نیازی به کمک‌های مالی نداریم بلکه نیازمان به دستگاه‌های پیشرفته و همکاری و امکانات اطلاع‌رسانی است.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی کشور برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر چه نقشی را می‌توانند ایفا کنند افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان ستاد هماهنگ کننده و پشتیبان عمل می‌کند به طوری که ستاد مبارزه با مواد مخدر متشکل از کمیته‌های مختلف اطلاعات، مقابله، درمان، پیشگیری، خانواده و زنان است که اینها در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه این کمیته‌ها متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با موضوع است گفت: در کمیته اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه عضو است.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در کمیته درمان، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی عضو است خاطر نشان کرد: در بحث هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف مشکلی نداریم و  ستاد اصلی دیروز با حضور وزرای مربوطه تشکیل شد که در آن نمایندگانی از سپاه و قوه قضاییه حضور داشتند.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به 6 مصوبه بسیار موثر و مهمی که در جهت انجام مأموریت‌های ستاد صورت گرفته است افزود: همه دستگاه‌ها ساختارهای خود را دارند به طوری که همه دستگاه‌ها حتما باید اداره کل داشته باشند و در جهت امر مبارزه، پیشگیری و درمان حرکت کنند.  
 
وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در سفر به ژنو چه مباحثی مطرح شده است افزود: کمیسریای عالی پناهندگان سازمان ملل بخش فعالی است که وظیفه حمایت، پشتیبانی، پیگیری و نظارت امور پناهندگان را در کشورهای مختلف برعهده دارد.  
 
*2.5 میلیون نفر افغانی در ایران حضور دارند 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران را دومین کشور از منظر پذیرش پناهندگان پس از پاکستان دانست و عنوان کرد: 2.5 میلیون نفر آواره پناهنده و پذیرفته شده افغانی را در ایران داریم به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار زیادی را به آنها داده است.  
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع نگاه انسانی، اعتقادی دارد خاطر نشان کرد: این موضوع از 28 سال پیش در ایران رخ داده و افغانی‌ها در ایران به عنوان مهمان آمده‌اند به طوری که هرچه سر سفره داشته‌ایم با افغانی‌ها قسمت کرده‌ایم.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نظام بین‌الملل باید به وظیفه خود عمل کند خاطر نشان کرد: کمیسریای عالی پناهندگان باید نقش مهمی را در بازگشت داوطبانه پناهندگان ایفا کند.  
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران، پاکستان، افغانستان و سازمان ملل به عنوان یک گروه 4 جانبه تلاش‌های زیادی را برای این مسئله انجام داده‌اند گفت: روزانه 2000 نفر بازگشت داریم، اما این درحالی است که گروهی دیگر از مرزهای دیگر مرتبا وارد می‌شوند.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه حاضریم به افراد ویزا دهیم تا آنها قانونمند و حساب شده وارد کشور شوند اظهار داشت: رئیس کمیسریای عالی پناهندگان اذعان داشته که کمک ما به ایران قطره‌ای در مقابل دریا است زیرا مجموعه کمک‌های آنها در سال 70 -80 میلیارد تومان است و این رقم بسیار ناچیزی به حساب می‌آید.  
 
وی با اشاره به اینکه 320 هزار نفر دانش آموز افغانی در ایران مشغول به تحصیل هستند ادامه داد: سرانه این عده بیش از 300 میلیون دلار در آموزش و پرورش است.   
 
* 15000 فارغ‌التحصیل افغانی از دانشگا‌ه‌های کشور داریم 

رحمانی فضلی با بیان اینکه 15000 فارغ‌التحصیل افغانی از دانشگاه‌ها داریم گفت: اکنون 11 هزار و 200 نفر افغانی در دانشگا‌‌ه‌های کشور در حال تحصیل هستند.
 
وزیر کشور با بیان اینکه تلاش‌های ایران برای افاغنه به عنوان مهمان قابل بیان نیست اضافه کرد: انشاءالله با استقبال دولت جدید افغانستان عزیمت آنها مورد تصویب قرار خواهد گرفت.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در کشور 20 مهمان شهر و 22 اردوگاه داریم گفت: افاغنه در 14- 15 استان پراکنده هستند.  
 
وی با اشاره به حضور 60-70 سفرای کشورهای مختلف،  نهادهای بین‌المللی و NGO‌های مهم دنیا در جلسه ژنو اظهار داشت: همه سفرای کشورهای مختلف از ایران در این جلسه قدردانی کردند به طوری که نماینده آمریکا در این جلسه اسمی از ایران نیاورد اما از دو کشور میزبان قدردانی کرد.  
 
رحمانی فضلی گفت: در مهرماه انشاءالله جلسه اصلی تشکیل خواهد شد که در آن کمک‌های بین‌المللی را دریافت خواهیم کرد.
 
وزیر کشور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در  سالجاری تا چه حد به مقوله فرهنگ توجه خواهد شد گفت: وزارت کشور مجری سیاست‌های عمومی دولت است به طوری که مسائل سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی را مورد رصد قرار می‌دهد.  
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تشکیل ستادی در دولت به منظور توجه جدی تمامی دستگاه‌ها به مقوله فرهنگ افزود: باید تمامی دستگاه‌ها در مقوله فرهنگ سیاست‌های  خود را تدوین کنند.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه وزارت کشور به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کرده است تا ستاد اقتصاد و فرهنگ را تدوین کنند ادامه داد: این مسئله در سطح استانداری‌ها و فرماندار‌ی‌ها در حال پیگیری است به گونه‌ای که باید بستر مناسبی را در حوزه اقتصاد مقاومتی فراهم کنیم.  
 
وزیر کشور افزود: بنده به عنوان وزیر کشور نگاه توسعه‌ای به مسائل دارم به گونه‌ای که توازن و تعاون منطقه‌ای را جزو اولویت‌هایم قرار دادم.  

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه باید همه ظرفیت‌ها بهبود پیدا کند گفت: باید طرح‌های خوبی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کنیم زیرا این طرح‌ها به موتور محرک اقتصادی تبدیل خواهند شد.  
 
وی با اشاره  به اینکه بندر چابهاردر سال 85 میلون تن ظرفیت دارد ادامه داد: باید ازظرفیت‌های راه‌آهن جنوب به شمال هم نیز استفاده بهینه کنیم زیرا  طرح‌ها و پروژه‌های اصلی موتور توسعه خواهند شد.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه نظام ملی بودجه ریزی به این مسئله کمک می‌کند ادامه داد: ما در وزارت کشور به عنوان هماهنگ کننده مسئولیت‌ها و فعالیت‌ها ستادمان را تشکیل داده‌ایم به گونه‌ای که در جهت منویات مقام معظم رهبری گام‌های خوبی را خواهیم برداشت. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۱

نظرات  (۱)

۰۱ تیر ۹۳ ، ۱۲:۰۰ خادم الحسین
سلام.
با یک مناجات به روزیم و یک سخنرانی کوتاه و زیبا
منتظر شما و نظرات زیباتون

التماس دعا
یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی