امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

هفته چهل و سوم 1392/04/07

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ق.ظ

حجت الاسلام سادات رسول ، امام جمعه شهر باغستان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هفتم تیر ماه پس از سفارش به تقوای الهی افزود : نماز جمعه دو موضوع بحث دارد ، بحث تقوایی و ایمانی و بحث سیاسی ، که در خطبه اول عموما بحث اخلاقی است و بحث دینی است .

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی علی (ع )  با این مضمون « ینبغی للعاقل ان یحترس من سکر المال و سکر القدره و سکر العلم و سکر المدح و سکر الشباب  » افزود : سزاوار است برای انسان عاقل این که دوری کند از مستی مال و از مستی قدرت و از مستی علم و از مستی مدح و از مستی جوانی . این ها چیزهایی است که آقا امیرالمومنین می فرماید برای انسان عاقل این است که بتواند از این ها دوری کند .

این امام جمعه افزود : انسان عاقل از مستی مال دوری کند ، مال برای انسان مستی می آورد انسان را از حالت طبیعی خارج می کند ، این مال باعث می شود عقل کار نکند ، مستی یعنی عقل دیگر کار نمی کند و اتز جایگاه خود بیرون می رود و چیز دیگری به نام هوای نفس جای عقل می نشیند و حکم می کند که این کار را بکن و ان کار را نکن.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی افزود : حضرت موسی (ع) در مقابلش چند تا از این سکر ها را داشت ، سکر قدرت ؛ فرعون ، سکر مال ؛ قارون ؛ سکر شیطنت و حیله و مکر ؛ سامری . سکر مال ، قارون . قارون منسوب به حضرت موسی (ع ) است . در روایت دارد که پسر عمویشان ، یا عمویشان یا پسردایی ایشان بود و قارون از جمله مومنین بود ، کسی بود که در قوم حضرت موسی از جمله مومنین بود .

این امام جمعه بیان کرد : قارون از قوم حضرت موسی بود بعدا طغیان گر شد ، زمانی که اموالش زیاد شد و برایش حالت سکر پیش آمد . عقل دیگر کار نمی کرد .این برای مومن و انسان بد است . انسان باید مراقب باشد به این مرحله نرسد ، اگر بردس گرفتار می شود . هیچ مست مال و مست قدرت و مست مدحی عاقبت بخیر نشد . اینها انسان را به چالش می کشد و بدعاقبت می کند . مستی مال تا آنجایی که قارون حاضر می شود حضرت موسی را هم قربانی این قصه کند . مواظب باشید پول و سرمایه داشته باشید اما تعلق نداشته باشید . که تعلق مستی می آورد و به هلاکت می کشاند . همیشه اهل تقوا باشیم و مواظبت کنیم به تقوا دست یابیم .

حجت الاسلام والمسلمین سادات رسول در ادامه با اشاره به قیام مردم اراک به رهبری آیت الله شیرازی برعلیه استعمار انگلیس اشاره کرده و افزود : کسانی که روی طبل ارتباط با امریکا و انگلیس را می کوبند ، بیایند ببینند ، تاریخ را مطالعه کنند ، اگر یک جای تاریخ پیدا کردید که خیری از استعمارگران به ما یا کشورهای رسید ، مدعی ارتباط با این کشورها شوید . ما هیچ زمان از اینها غیر از شرارت و پلیدی ندیدیم .

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بیان کرد :  اینها به مسافر زن و بچه رحم نمی کنند ، حالا بیایند به من و شما و مملکت من و شما رحم کنند . اینها درنده هایی هستند که اگر در مقابلشان نایستیم اینها قطعا با فرار ما ، ما را تعقیب می کنند و تا آخر تا از پای درنیاورند کوتاه نمی آیند .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع قوه قضاییه افزود :  مقام معظم رهبری دو هدف عمده را فرمودند : یکی سلامت و دیگر کارآمدی . که این دو باید مراقبت شود و پیگیری مستمر باشد تا اهداف دستگاه قضایی محقق شود .

وی با اشاره به شعار امسال خاطر نشان کرد : امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بود ، اوج حماسه سیاسی ، بحث انتخابات بود که به نحو احسن محقق شود ، هیچ شائبه ای در آن نبود ، مردم به کثرت جمعیت حضور پیدا کردند . دیده استعمارگران خیره شد . درود بر کاندیدهایی که احترام گذاشتند بر مردم و آنهخایی که رای نیارودند ، چقدر مودبانه تبریک گفتند و به دیدار منتخب مردم رفتند و به منتخب مردم احترام گذاشتند .

این امام جمعه خاطر نشان کرد : بحث حماسه سیاسی محقق شد ، توقع مردم از منتخب مردم این است که اقتدا کند به مقام معظم رهبری و حماسه اقتصادی را محقق کند . حماسه اقتصادی باید توسط منتخب مردم انجام گیرد . باید بیاید با درایت و همت و قدرت و قوت و به دور از زیادی خواهی و مطالبات شخصی کاری کند که ان شاءالله حماسه سیاسی در امسال محقق شود و کام مردم با این قصه شیرین شود .

امام جمعه شهر باغستان در آخر بیان کرد : نکته دیگر توقع مردم از منتخب ، تبعیت کامل از مقام معظم رهبری است . تک تک ارای مردم ، رای به امامت و ولایت و نظامی است که در راس این نظام ولی فقیه است .  لذا منتخب مردم موظف به این وظیفه داست که تبعیتش را از رهبری داشته باشد و در راستای این تلاش کند .

گفتنی است این نماز جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین یاسینی رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آقای اینانلو معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهر باغستان ، آقای حیدری مسئول امور مساجد و اعضای شورای شهر و همچنین اعضای منتخب شورای شهر برگزار شد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی