امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

هفته شصت و دوم 1392/08/24

دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ

(خطبه اول)

بسم الله الرحمن الرحیم ... عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله ... بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی، ایام ایام عزای سالار شهیدان آقا امام حسین (ع) و در محضر عزاداران آقا امام حسین (ع) هستیم و مناسب هست در این خطبه بازهم از درسهایی که در مکتب آقا امام حسین (ع) در سال 61 هجری تدریس شد با ریختن خون آقا امام حسین (ع) از آن درسها ما تکرار بکنیم که انشالله این درسها آویزه گوش ما باشد. یکی از درسهای که در مکتب آقا امام حسین (ع) در حادثه عاشورا بود بحث صبر هست. اگر دقت کرده باشیم یکی از علائم ایمان هم صبر هست. ان الله مع الصابرین خدا با انسانهای صابر آنهایی که در راه دین صبر دارند نه اینکه در راه باطل هم بگوییم صبر داشته باشیم نه آن صبر صبر غلطی هست ما بگوییم حالا ما بنشینیم در منظر ما گناه صورت بگیرد ما صبر می کنیم نعوذ با لله مفاسد فحشا در جلوی چشمانمان در معرض دید ما و در اجتماع ما اتفاق بیفتد بگوییم ما صبر می کنیم صبر بر گناه انجام گناه یا صبر بر ترک  در امر به معروف و نهی از منکر اینها به معنی صبر نیست ، صبر باید  آنجایی که کار خدایست باشد . ما در این نظام باید صبر بکنیم چون احساس میکنیم و ما درک میکنیم واقعیت اینکه ما بر حقیم و برای ادامه حیاط این حق نیاز به صبر ما هست این درس را از آقا امام حسین (ع) ما در صحنه کربلا باید بگیریم آقا امام حسین (ع) جملاتی را در این مسیر تا کربلا داشتن که من گزیده هایی را  خدمتتان عرض میکنم در یکی از منزلگاهها که آقا امام حسین (ع) که دیگر قطعی شد برایش از مردم کوفه امیدی نیست ان  نامه هایی را که نوشته بود و ان فدایت شوم ها همه دروغ بود ، حیله و مکر بود ، در یکی از منزلگاهها خطاب به پیروان و اطرافیان خودش این را فرمود :  ای مردم دیگر نمیگوید ای دوستان ای رفقا ، ای شیعیان ایا الناس علی الظاهر باید جماعت زیادی همراه امام حسین (ع) تا آنجا بودند « هر کدام از شما تحمل تیزی شمشیر را دارد و تحمل فرود نیزه ها را دارد ان با ما بماند  و  هر کس تحمل و صبر شمشیرها و نیزه ها را ندارد انصراف بدهد از همین جا برود . این معنای صبراست ؛ آقا امام حسین (ع) هر کسی این تحمل را دارد ، این صبر و طاقت را دارد  او  با ما بماند والا انصراف بدهد و  برود. در روز عاشورا این را  می فرماید: ... ای فرزندان اهل کرامت دوستان یاران صبر بکنید مرگ نیست چیزی جز یک گذرگاه ،  یک مقدار تحمل بکنید ،  صبر بکنید از این گذرگاه مرگ عبور می کنید . از این سختیها و از این دردسرها و اینها عبور میکنید به بهشت میرسید. اینجا صبر می خواهد یک مقدار صبر یک مقدار تحمل سختیها که اینجاست ، تحمل سختیهای شمشیر و نیزه ها اگر این را صبر بکنید از این گذرگاه مرگ می گذرید و به بهشت وسیع با نعمتهای جاودانه به انجا می رسید. این درس را ما باید بگیریم هشت سال دفاع مقدس با این فرهنگ بود جوانان ما با این صبر به جبهه می رفتند و با این صبر به شهادت می رسیدند و انهایی که شهادت نصیبشو نمیشد به این دلیل گریه می کردند که راضی شده بودند این صبر ر داشته باشند اما از این دنیا و سختیهای دنیا عبور بکنند و از گردنه مرگ بگذرند و به راحتی جنان و نعمتهای بهشتی که بهترین نعمت بهشتی هموا قرب الهی است به او برسند و یا در جای دیگری که وقتی که آقا حضرت علی اکبر (ع) از جنگ بر میگردد و خطاب به آقا امام حسین (ع) این را می فرماید : العطش ال....... تشنگی مرا از پا در آورد آقا امام حسین (ع) این را می فرماید: اصبر یا حبیبی پسرم صبر بکن که به زودی به انچه که می خواهی میرسی . یا تعبیر دیگری دارد میگوید یا بنی اصبر قلیلاً یک مقدار صبر می خواهد یک کمی تحمل می خواهد علی اکبرم تحمل ان شمشیرها را داشته باش تحمل ان نیزه ها ر داشته باش به زودی به دست جدت آقا رسول الله سیراب خواهی شد این معنای صبر است،  یعنی اگر ما صبر در سختیها داشته باشیم پشت سر هر سختی حتماً یک راحتی یا نعمتی هست در آخرین وداع به حضرت سکینه (س) می فرماید: فصبری ... سکینه جان نسبت به انچه که خدا مقدر کرد برای ما صبر و تحمل داشته باشیم ما داریم سخنان امام حسین را میگوییم ولی کار کار راحتی نیست کار بسیار سختی هست میفرماید : سکینه جان صبر کن و نسبت به انچه که خدا مقدر کرد طاقت داشته باش شکایت نکن در محضر الهی شکایت نکنی از انچه که برای ما پیش امد یا به حضرت زینب (س) وقتی که حضرت زینب (س) گریه میکند میگوید صبر کن گریه ات ر نگاه دار برای بعد از این،  تو الان وقتی گریه میکنی قلب من حسین را متلاشی میکنی  من را دیگر از کار می اندازی من دیگر نمی توانم فکر بکنم و تصمیم بگیرم گریه ات را نگاه دار برای بعد از من یا در هنگام وداع حضرت علی اصغر (ع) فرزند عزیزش فرزند خردسالش وقتی فرزندش را بغل کرد در مقابل سپاه دشمن به قولی دو نقله یک نقل این که اورد مقابل سپاه دشمن دست گرفت طلب آب کرد یک نقلی هم شهید مطهری (ره) دارد می فرماید : امد خداحافظی بکند فرمود علی اصغر را به من بدهید تا من از او توشه بردارم تا عطشم روبا زیارت حضرت علی اصغر برطرف بکنم این دو تا نقل هست میگوید وقتی که آقا علی اصغر را آورد در مقابل صورتش خواست لبها را رو  لبهای حضرت علی اصغر بگذارد اینجا بود که تیر حرمله بر گلوی علی اصغر (ع) نشست و اینجا خون مبارک حضرت علی اصغر (ع) از قنداقه علی اصغر(ع) جاری شد آقا امام حسین (ع) دست را میبرد و خون را جمع میکند و به طرف آسمان پرتاب میکند و می فرمودند : اللهم  .... خدایا این را برای من آسان کن یعنی به من حسین صبر بده خیلی سخت است خیلی مشکل است  انسان بچه خردسالش را بخواهد بغل بکند زیارت بکند وداع بکند در این حال تیر بر گلوی حضرت علی اصغر (ع) بشیند و روی دست آقا امام حسین (ع) بال بال بزند این بچه پر پر بزده انسان بتواند تحمل بکند قطعاً به مدد الهی نیازمند است خدا اگر به حسین عنایت نکند اگر حسین هم باشد طاقت این قصه را ندارد که بخواهد تحمل بکند خدایا این را بر من آسان کن که من بتوانم این را تحمل بکنم آقا امام حسین (ع) مصیبت های زیادی کشید دردها و رنجهای زیادی را در کربلا کشید در یک روایتی داریم وقتی پیامبر به معراج رفت خداوند از پیامبر سه چیز خواست گفت این سه چیز را من از تو می خواهم پیامبر این سه چیز را قبول کرد اولین چیزی که خداوند از پیامبر خواست این که فقرای امتت را بر خودت ترجیح بدهی تمام زندگی پیامبر ترجیح فقرا بر نفس پیامبر یعنی هر فقری امد پیامبر ترجیح داد گفت قبول کردم. گفت مساله دیگر این که متحمل اذیت و آزار قومت بشوی این را قبول بکنی یعنی اذیت و آزار قومت نسبت به تو بسیار زیاد است گفت این را هم قبول کردم. سومین مورد یعنی اینها همه صبراست  به معنای صبر است سومین مورد فرمودند رأی الهی این بود که باید مصائبی که به اهل بیتت وارد میشود  این را هم صبر بکنی پیامبر فرمودند که این را هم قبول کردم لذا وقتی آقا امام حسین (ع) متولد میشود پیغمبر تمام قضایای آقا امام حسین (ع) را بلد است همه را از بر است همه را میداند همه را حفظ است  وقتی بچه نوزاد به دنیا می آید به محض اینکه بغل میکند شروع میکند گریه کردن و برای آقا امام حسین (ع) اشک ریختن اینها همه را پیغمبر میداند و بر همه این مصائب آقا امام حسین (ع) پیامبر (ص)  صبر کرد علی (ع) صبر کرد زهرای مرضیه (س) صبر کرد خود آقا امام حسین در  کربلا صبر کرد صبر را به تمام معنا برای من و شما معنا کردند تا ما این درس صبر را از زندگی اهل بیت بگیریم ما در مسیر دین در مسیر اعتقادات باید به تمام معنا صبور باشیم و سر خم نکنیم در مقابل دشمنان دینمان همانطوری که آقا امام حسین (ع) در ان زمان در مقابل استکبار ان زمان سر خم نکرد و صبر کرد و تحمل کرد ما هم در امروز خودمان در مقابل استکبار این زمان باید صبر بکنیم و سر خم نکنیم حالا من ادامه بدهم یادی بکنیم از مصائب آقا امام حسین (ع) اینها همه مصیبت آقا امام حسین (ع) گرچه درس صبر دارد برای ما میدهد در روایت این را داردکه میگوید آقا امام حسین (ع) در کربلا به نقلی 120 زخم به روایت امام باقر (ع) 320 زخم و در یک روایتی هم دارد 1900 زخم در بدن مقدس آقا امام حسین (ع) وارد شد یعنی زخمی که بر بدن آقا امام حسین (ع) وارد شد به ضرب شمشیر و نیزه و تیر و هر چی که باشد  خوب آخر هم این بدن را زیر سم ستوران قرار دادن یعنی جائی از بدن سالم نبود جایی از بدن مانده نبود که مورد هدف تعرض های دشمن قرار نگیرد آقا امام حسین (ع) میرفت میدان میجنگید بعد می آمد یه جایی می ایستاد با صدای بلند می فرمودند لا حول ولا قوه الا بالله .... که زینب صدایش را بشنود اهل حرم صدایش را بشنود نگران نشوند بدانند که حسین سرپاست آقا امام حسین (ع) یک حمله ای میکرد یک جنگ نمایانی میکرد بعد بر میگشت می آمد یه جایی بازهم صدایش به ذکر الهی بلند بود لا حول والا ... یا تعبیر دیگری صبراً علی قضائک ... این ذکرها را میکرد میگفت تا زینب و اهل حرم صدای آقا امام حسین را بشنوند و نگران نشوند یک دفعه اهل حرم دیدند صدای اسب می اید صدای شیهه ی  اسب می اید گفتند بابامان امده از خیمه ها امدند بیرون دیدند اسب امد و بدون راکب ، راکب بر مرکوب نیست فقط مرکوب امده زین اسب واژگون است  این اسب را عمر سعد دستور داد وقتی حسین (ع) از اسب افتاد و روی  زمین قرار گرفت عمر سعد گفت این اسب را برای من بگیرید این اسب دور آقا امام حسین (ع) طواف میکرد و دشمنان را دفع میکرد ، خواستند بگیرند از دست اینها گریخت و به طرف خیمه ها امد در نقل این را دارد عمر سعد خبر را به اهل حرم داد خبر افتادن آقا امام حسین (ع) را داد رفت در یک کنار انقدر سرش را به زمین کوبید تا از بین رفت این اسب خودش را در پای حسین قربانی کرد آقا امام حسین (ع) روی زمین افتاد اهل حرم از خیمه ها خارج شدند همه نگران امام حسین، عبدالله ابن حسن از بقیه سبقت گرفت آقا امام حسین (ع) صدا میزند زینبین ، زینب عبدالله ابن حسن را نگه دار اما زینب نتوانست عبدالله ابن حسن را بگیرد عبدالله ابن حسن امد نزدیک آقا امام حسین (ع) بهر بن کهف شمشیر را حواله آقا امام حسین کرد این قربانی آقا امام حسن مجتبی دستش را  سپر برای آقا امام حسین (ع) قرار داد دست عبدالله ابن حسن قطع شد فقط حضرت علی اصغر روی  دستان آقا امام حسین (ع) پر پر نزد عبدالل ه ابن حسن هم روی دامان یا روی سینه آقا امام حسین (ع) پر پر زد آقا امام حسین (ع) عبدالله ابن حسن را دعوت به صبر میکند صبر کن به زودی به جدت میرسی پیش پدرت میرسی اینجا بود که تیر حرمله باز هم به گلوی عبدالله ابن حسن نشست  این بنده آقا امام حسین سوخت آقا امام حسین در وسط میدان،  دشمن امد اطراف آقا امام حسین (ع) را  گرفت یکی امد شمشیر را به پشت آقا امام حسین زد یکی امد در مقابل آقا امام حسین (ع) تیر را به گلوی آقا امام حسین (ع) زد یکی امد با نیزه ... امام حسین ر درید آقا امام حسین (ع)  به صورت به زمین می افتاد و بلند میشد و می فرمود لا حول ولا قوه الا به الله صبراً علی قضائک الی ... دشمن از هر طرف او را محاصره کرده بود و هر کس میرسید یک ضربت به او میزد زینب طاقت نیاورد خودش را به آقا امام حسین رساند امد دست را انداخت به گردن آقا امام حسین (ع) شمر دستور داد زینب را جدا بکنند امدند با تازیانه به زینب زدند زینب را  از آقا امام حسین (ع) جدا کردند  عمر سعد دستور داد کار حسین را یکسره بکنید آقا امام حسین (ع) روی  زمین افتاد شمر امد روی  سینه آقا امام حسین (ع) نشست آقا امام حسین (ع) دیدند رو سینه شان  سنگینی میکند فرمودند تو کی هستی که بالای سینه من قرار گرفتی ......... وای بر تو چه جای بلندی نشستی اینجا زیارتگاه پیامبر بود اینجا جای هست که پیغمبر بوسید گفت آیا من را میشناسی من تو را میشناسم تو فرزند پیغمبری فرزند علی مرتضی تو فرزند زهرای مرضیه هستی گفت با اینکه من را میشناسی میخواهی مرا  بکشی؟ گفت بله با این وجود می خواهم تو رو از بین ببرم آقا امام حسین (ع) فرمود برای چی؟ گفت برای بزرگترین جایزه یزید،  گفت شفاعت جد من را بیشتر دوست داری یا جایزه یزید ر؟ گفت یک دینار از جایزه یزید را  با شفاعت جدت عوض نمیکنم آقا امام حسین (ع) گفت صورتت را باز کن تا من تو رو بشناسم صورت باز کرد ...

 قرائت سوره اخلاص

(خطبه دوم)

بسم الله الرحمن الرحیم ... عبادالله اوصیکم و نفسی بتقوی الله ... بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم به تقوای الهی ، ایام عزای سرور و سالار شهیدان را به محضر آقا امام زمان (عج) رهبر عزیز مراجع تقلید بزرگان دین تمام مومنین و متدینین و شما عزاداران حسینی عرض تسلیت و تعذیت دارم از درگاه ایزد منان عاقبت بخیری را برای همه عزاداران حسینی درخواست داریم تقدیر و تشکر می کنم از اقامه عزائی که نمودید در مساجد، در حسینیه ها دسته گردانی هایی که داشتید از روحانیت معزز و مکرم متشکرم به خاطر برگزاری عزای آقا امام حسین (ع) بیان درسها و عبرتها و معارفی که در کربلا هست برای مومنین و متدینین از مداحان عزیز متشکریم به خاطر بیان درسها و عبرتهای عاشورا و تشکر می کنیم از محضر الهی به خاطر عنایتی که به این مردم داشته ، به ما دارد و این لطف را  به ما داشت که ما را از ذاکرین و از دوستداران آقا امام حسین (ع) قرار داد این شکر را باید ما مضاعف مضاعف داشته باشیم این عنایت خدا شامل حال ما شد بدا به حال ان روزی که ما ذکر آقا امام حسین را نداشته باشیم بدا به حال ان جوامعی که آقا امام حسین (ع) را از یاد برده اند و بدا به حال ان جوامعی که با آقا امام حسین (ع)  دشمنی میکنند و نعوذ بالله بر علیه آقا امام حسین (ع)  حرکت می کنند بدا به حال انها و خوشا به حال شما مومنینی که به اصطلاح الان طلایه داران پرچم آقا امام حسین (ع) در دنیای امروز هستید و امید این اس  که انشاءالله طلایه داران در رکاب آقا امام زمان (عج) هم انشاالله باشید از محضر روحانیت معزز و مکرم درخواستمان این است  که عزای آقا امام حسین (ع) را تا روز عاشورا قطع نکنید ادامه بدهید حداقل دهه دوم سعی بکنید برنامه داشته باشید در واقع عزای واقعی از این به بعد شروع میشود دهه دوم را تا هفتم امام حتماً مراسم داشته باشید دهه صفر را برنامه داشته باشید چون ما هر چه داریم از اینجاست این دهه ها بگذرد تا سال بعد ماه رمضان ماه عبادی است اما اینجا هم عبادی و  هم سیاسی است و ما باید  درس سیاسیمان را  از عاشورا بگیریم ماه مبارک رمضان یک ماه عبادی است گرچه مسائل سیاسی هم بیان میشود اما جوهرشو ذاتش عبادی است اما این دهه، دهه صفر، اینها ضمن عبادی بودن سیاسی هستند اگر خیر و برکت عبادی در آن هست به خاطر ان بحث های سیاسی است که در این قصه وجود دارد لذا دقت بکنیم که انشاءالله مراسمات را سعی بکنیم ادامه بدهیم . در هفته آتی سوم امام را داریم که مصادف است با شهادت آقا امام سجاد (ع) شب شهادت آقا امام سجاد (ع) شب سوم آقا امام حسین (ع) و شهدای کربلا مراسم خوبی برگزار بکنید مراسم داشته باشید آقا امام سجاد سفیر کربلا،  پیامبر کربلاست به نیکی و به خوبی و به نحو احسن از آقا امام سجاد یاد بشود تا این پیامبر کربلا از خاطره ها نرود . روز تجلیل از اسرا و مفقودین را ما در این هفته داریم و روز کتاب و کتابخوانی را هم در این هفته داریم و همچنین بزرگداشت علامه طباطبائی را هم در این هفته داریم من این مناسبتها را  خیلی بحث ندارم بحث اصلی من باز هم در خصوص واقعه کربلاست ،  خدمتتان عرض بکنم عزاداری آقا امام حسین (ع) می تواند به نحوی تقریباً جهانی شده  که شما در سراسر دنیا می بینید این مراسم برگزار می شود و محبوبیتی را هم در بین غیر مسلمانها پیدا کرده است و شما سخنان مسلمانان و  غیر مسلمان را بعضی وقتها مطالعه می کنید متوجه می شوید که اینها چه عنایتی به این مکتب آقا امام حسین (ع) پیدا کرده اند لذا باید ما این را بیشتر تبلیغ بکنیم و بیشتر ترویج بکنیم ما ضمن تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه نگهبانی مکتب عاشورا را هم داریم شما نگهبانان سرچشمه مکتب عاشورائید چشمه اینجاست و شما نگهبانان سرچشمه اید مواظب باشید این چشمه آبش آلوده نشود اگر آب آلوده شد هر کسی این آب را بخورد مریض می شود. آلودگی را ایجاد می کند این سرچشمه پاکی است طیب ، طاهر و  موثر ؛  این نگهبانی اش با شماست ضمن عزاداری نگهبانی را هم به نحو احسنت داشته باشید حالا توضیح می دهم خدمتتان علت قیام امام حسین (ع) را  چه بیان فرمودند گفتند امر به معروف و نهی از منکر تا این فریضه بر او تکلیف شد که بیاید خودش را بچه هایش را ناموسش را عزتش و تمام هستیش را بیاورد در کربلا و هزینه بکند تا احیای امر به معروف و نهی از منکر بکند این برای چه بوده است چرا آقا امام حسین (ع) این کار را کرد دلیلش این است دین پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) این چشمه پاک این دین پاک این دین کامل این دین به تمام معنا که پیامبر پایه گذاری کرد نگهبانان این چشمه آلوده شده اند نگهبانان این چشمه، چشمه را آلوده کردند چشمه که آلوده شد هر کس که پای این چشمه بود همه آلوده شدند لذا دین پیامبر آلوده شد بحث این است دین آلوده دین بیماری زا دین آلوده به میکروب ،  پیامبر دینش تمیز بود پیامبر دینی که آورد بدون هیچ غلطی بدون هیچ اشکالی ؛  اما کسانی که آمدند نگهبانی این دین را بر عهده گرفتند اینها این دین را آلوده کردند لذا سرچشمه را آلوده کردند سرچشمه که آلوده شد هر کس که از پای این چشمه آب خورد آلوده شد یعنی شما نگاه بکنید مسلمانیت مسلمانها کار به جایی رسید که فرزند پیغمبر را شهید بکنند آقا امیرالمومنین را در محراب شهید بکنند زهرای مرضیه را در خانه شهیدش می کنند قصه خیلی طولانی است قصه خیلی پر درد هست وقتی زهرای مرضیه گریه می کند و مردم می گویند ما از دست گریه های زهرا خسته شدیم یعنی چه ؟ خیلی معنا دارد این حرفها می گویند وقتی امیر را به طرف مسجد می بردند آنجا پر از آدم شده بود بعد می گویند برای چه؟ می گوید برای تماشا نه برای کمک، برای تماشا آمدند ذلت علی را ببینند این آلودگی دین است ،  دین آمد طناب به گردن علی انداخت و کشاند به طرف مسجد این دین آلوده ای که هست این دین آلوده علی را در محراب به شهادت رساند این دین آلوده است که زهرای مرضیه خانه اش آتش گرفت و به شهادت رسید این دین آلوده جنازه حضرت حسن را تیر باران می کنند این دین آلوده آقا امام حسین (ع) را در کربلا به شهادت می رساند این دین آلوده است. نگهبانان دین آلوده شد و هر کسی از این دین خورد شد مخالف و  دشمن اهل بیت پیغمبر بر عکس نتیجه داد. آقا امام حسین (ع) آمد یک مشرعه ای باز کرد یک جوب آبی یک جوب پاکی از دین باز کرد تا ان اهلش بیایند و  از ان آب بخورند،  از آب پاک دین بخورند آقا امام حسین (ع) آمد دین تطهیر شده را به دنیای امروز معرفی کردند و این مشرعه مشرعه پاکی است هر کسی بیاید از این چشمه آب بخورد تمیز هست مشروط به اینکه نگهبانان این چشمه این مکتب را آلوده نکنند مشروط به اینکه من و شما این که اینجا ایستاده ایم حراست و حفاظت مکتب عاشورا به عهده من و شما است نگذاریم پیام عاشورا آلوده بشود . نگذاریم  اگر پیام عاشورا آلوده شد میشود یک زمانی البته خدا نکند و  نیاورد هیچ وقت یک زمانی این تصور پیش بیاید که با همین عاشورا بیایند اول مومن خدا را بکشند با همین فرهنگ عاشورا که ساختگی میشود جعلی میشود قراردادی میشود؛  تحریفاتی که ورود می کند ابداعاتی  که در عاشورا به وجود می آید ابداعات و  همین تحریفات بیایند ارکان دین را از بین ببرند همان طوری که با دین پیغمبر ارکان دین را از بین بردند میشود نعوذ به لله بی احتیاطی بکنیم اگر بی دقتی بکنیم می انیند و  یک روز با همین محرم من و شما  ارکان دین را از بین ببرند.  میشود این کار را کرد استکبار بی کار ننشسته است استکبار در صدد تصرف محرم است دشمنی غیر از استکبار در این دور و زمانه نمی شناسید شما در این اجلاس 1 + 5  نگاه بکنید آمریکا وزیر امور خارجه اش هر وقت می خواهد برود اجلاس اول می رود اسرائیل  دستور میگیرد بعد می اید اجلاس بعد همیشه هم مکرراً گفته اند ما با اسرائیل هماهنگ هستیم از این طرف نمایندگان ایران میگویند اخبار سری هست نباید درز بکند از آن طرف اخبار را به اسرائیل میدادند انها همشان مرید اسرائیل هستند اسرائیل یهود هم کارشناس هستند کارشناسی دنیا هم دست یهودیها هست تمام کارشناسی دنیا هم الان در دست یهودیها ست ان کسی که کارشناسی یهودیها را در دنیا قبول نکرده است کسانی هستند که عاشورایی هستند کسانی که دور و ور عاشورا جمع بشوند اینها هستند که این کارشناسی یهود را در دنیا قبول ندارند و الا تمام دنیا این کارشناسان یهود را قبول دارند یعنی الان یک تحلیل سیاسی این بود کشور 317 میلیونی آمریکا برده اسرائیل هست هر چی اسرائیل بگوید گوش میکند تمام آمریکا دست یهودیها ست 3% جمعیت آمریکا یهودی هست 80% منافع آمریکا دست یهودیها ست 3 هزار نفر کشاورز یهودی وجود دارد در آمریکا تولیدات کشاورزیشان به اندازه 2 میلیارد نفر می تواند باشد یعنی همه چیز را قبضه کرده اند آمریکا سر سپرده صهیونیستها ست یا صهیونیستهای داخل آمریکا یا اسرائیل لذا خارج از این دستور نمی گیرند شما ببینید کل جهان را بگردید مخالفی علیه کارشناسان یهود نیست الا همین مکتب الان هم متمرکز شده و زوم کرده اند به این مکتب این را می خواهند خراب بکنند همه شما باید مواظب باشید عزاداریها  را به نحو احسن برگزار بکنید هر چیزی را که احساس کردیم آفت هست باید از عزاداریها دور بکنیم من مثال زدم بعضی وقتها بعضی از مداحان بعضی اشعار را می خوانند که این آسیب است دوستان باید همت بکنند اشعاری که آسیب هست نخوانند وسائلی که آسیب هست از آن استفاده نکنند من چند روز پیش شهریار بودم هیئت عزاداری دو سه  دختر بزک کرده صد در صد شیطان هستند اینها در عزاداری نیستند، زنهای که در  عزاداری هستند مشخص هست اینها فقط منکراتی هستند که در عزاداری میچرخند و این جوانان را میخواهند تخریب کنند اینها را باید دور کرد امر به معروف و نهی از منکر کجا رفت؟ آقا امام حسین (ع) میگوید امر به معروف و نهی از منکر . خوب شما نسبت به این بزک کرده هایی که اطراف این عزاداریها می چرخند چه کار کرده اید؟ چه تذکری داده اید؟ خوب یواش یواش رفتیم عزاداری کردیم این غلط است درست نیست منکرات را باید جلو اش را گرفت هم مسئولین موظف هستند. مسئولین صد درصد در  این قضیه موظف هستند باید بیایند جلوگیری بکنند باید بعضی وقتها جلو انها را ببندند اینها فقط آمده اند جوانان عزاداری کننده را تخریب بکنند فقط برای این قصه آمده اند یکی این است  و ده ها موردی که اینها دارند برنامه ریزی میکنند اینها تهاجمشان گسترده هست میخواهند این عزاداری نباشد میخواهند این را سبک بکنند میخواهند پر و بال این دهه محرم را قیچی بکنند باید من و شما مواظبت بکنیم باید ما هم پر و بال بدهیم هم درست پر و بال بدیم از آفت ها حفظ بکنیم چون دنیا تشنه این چشمه هست دنیا دنبال یک چشمه آب حیاتی می گردد که غیر از اینجا پیدا نمی کند غیر از اینجا هیچ جا پیدا نمی شود. اگر اهل دنیا می خواهند عاقبت بخیر بشوند میخواهند دنیاشان اصلاح بشود هر چه باشد باید بیاند از این چشمه آب بخورند جای دیگر این پیدا نمی شود لذا من و شما نگهبانان این قصه هستیم مسئولین ما به طریق اولویت نگهبانیشان بیشتر است مسئول اند موظف اند اگر نمی شود از مردم کمک بگیرند مسئول بیاید از مردم کمک بگیرد دولت ما دولت الهی است دولت ولایی است بیایند کمک بخواهند بعضی مواقع این آفت ها باشد پس فردا این قطره های اشک هم خشک می شوند این چشمه ها بسته بشوند این چشمه های اشک بسته بشود دیگر مراسمی برای امام حسین (ع) معنا ندارد وقتی بعضی چیزها ورود کرد مجلس عزای امام حسین (ع) مجلس اشک امام حسین (ع) جور دیگری رقم میخورد دیگر آن مفاهیم و معانی ان خواسته های که از مکتب عاشورا داریم دیگر به وجود نمی آید منتقل نمی شود گفته نمی شود جای گفتن اصلا پیدا نمی شود جای گفتن هم بسته می شود بعضی مواقع این دسته می چرخد فقط صرف سینه زنی هیچ صحبتی در خصوص عاشورا نیست این غلط است سینه زنی باید باشد عزاداری باید باشد سخنرانی هم باید باشد هم چیزش به جاست باید به جا گفت بعضی وقتها ما یک عاداتی داریم از گذشته الان به اینجا رسیدیم شاید این عادت الان انجامش سخت باشد یا نه انجامش اصلا مشکلاتی را به دنبال دارد خوب عادت را ترک می کنیم خیلی واجب که نبوده ترک می کنیم جابجایش میکنیم جور دیگر عمل می کنیم این عزاداری را باید به نحو احسن برگزار بکنیم دور از آفات دور از بلیات به نحو تمیز ما و شما مسئول هستیم  در دنیای امروز من و شما مسئولیم این را خوب عرضه بکنید الان فهم دنیا از این جهت بالاست اگر خوب عرضه کردیم مشتری خوبی هم برایش هست لذا من تاکیدم روی این قصه این است که من و شما ضمن عزاداری وظیفه اصلی مان حفاظت و حراست از عزاداری امام حسین (ع) است که از آفات و بلیات و تهاجمهایی که دشمن دارد این را حفظش بکنیم .    

والسلام علیکم

قرائت سوره کوثر
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی