امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

هفته صد وسوم 28 /1393/06

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ق.ظ

(خطبه اول)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی تقوا زینت انسان است اگر انسان خود را به تقوا مزین کند حتی در سخت ترین شرایط زندگی هم  عزت دارد و اگر تقوا نداشته باشد در بهترین شرایط زندگی هم بدون تقوا نمیتواند عزتمند باشد تقوا عزت و عاقبت بخیری را برای انسان به ارمغان می اورد .در خطبه یقاصع اقا امیر المومنین میخوانیم که حضرت فرمودند : تواضع و فرو تنی را سلاح بین خود و ابلیس و جنود ابلیس قرار دهید که اگر تواضع داشته باشید میتوانید در مقابل سپاه شیطان مقاومت کنید  شیطان برای حمله به قلبهای شما از جن و انس هم کمک میگیرد  و شما را محاصره میکند بینش را از چشمان شما می گیرد و شما را در معرض ذلت قرار میدهد . ذلت به خاطر گناه است شیطان از تمام جناح به انسان حمله میکند و به هدف ضایع کردن و از بین بردن انسان این کار را انجام میدهد . حضرت علی (ع) اینگونه مثال میزند : مانند انسان متکبر بر فرزند مادر نباشید که به قابیل اشاره دارد که برادر حضرت هابیل بود که بر فرزند پدر متکبر شد در تمام این خطبه میبینیم که اقا امیرالمومنین بر سر تکبر میکوبد و تواضع را بالا میبرد . فرزند مادر یعنی برادر تنی تنی بدون دلیل به هم تکبر میکنند . شخصی در زمان حضرت عیسی علیه السلام دعا کرد و مستجاب شد و دیگری چله گرفت اما دعایش مستجاب نشد  پیش حضرت امد و گفت یا پیامبر خدا برادر من مومن انچنانی  نیست دعایش مستجاب میشود ام من پس از چهل شبانه روز ناله و دعا هنوز به خواسته ام نرسیده ام علت را حضرت از خدا سوال کرد وحی شد یا عیسی این مرد اعتقاد قلبی محکمی نسبت به نبوت تو ندارد لذا دعایش مستجاب نیست و این مرد پس از اعتقاد کامل به خواسته اش رسید . قابیل برای عظمتی که در نفس خود احساس میکرد نسبت به هابیل تکبر ورزید ونکته دیگر که باعث شد تکبر در وجودش پدید اید حسد بود تا جائیکه تحریک شد و برادرش هابیل را به قتل رسانید در حالیکه بعد قابیل از کرده خود پشیمان شد ام دیگر سودی نداشت . شیطان هم مرتکب بلای حسادت شد و تکبر ورزید و از مقام بالایرفاقت و دوستی با خدا  نزول کرد و دشمن خدا و مومنین شد و تا قیامت هم این دشمنی ادامه دارد پس حواسمان باشد این همیت و تکبر جاهلی در قلب ما غضب را ایجاد کند چرا که عقل انسان عصبانی ضایع میشود در عصبانیت تصمیم نگیرید و حرکت نکنید در این زمان فقط هوای نفس کار میکند و کاری میکند بعداز فرو کش شدن عصبانیت از کرده ی خود پشیمان میشود در حالی که دیگر سودی ندارد . شیطان باد تکبر را در بینی قابیل دمید و ندامت را برای او به بار اورد قابیل اولین کسی بود قتل را به انسانها یاد داد .

قرائت سوره اخلاص                                                   

(خطبه دوم)                                                                  

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی . ما در این هفته سالروز ازدواج اقا امیرالمومنین و حضرت زهرای مرضیه را داریم بدانیم ما هر راهی را که رفتیم غیر از مسیر اهل بیت  به بن بست خوردیم و به راههای  باطل رسیدیم .در بحث ازدواج هم از مسیر اهل بیت و اقا امیرالمومنین و زهرای مرضیه که حدود و تناسب سنی و تشکیلات زندگی و مراسم ازدواجشان درس بگیریم . برای زیبا شدن زنگی مراسم و مهریه و بحثهایی این چنینی را با ان پیوند مبارک تطبیق دهیم . روز دحوالارض را در این هفته داریم که روز پر خیر و برکتی است روزی است که خشکی ها از پای خانه کعبه پیدا شد شب و روز عبادت است .31 شهریور که سالروز اغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است . اول مهر که روز باز گشایی مدارس است برای فرزندان که سرمایه  ی ارزشمند زندگی هر کس است .  دقت کنیم که تربیت برتعلیم مقدم است خداوند بر مسلملنان منت گذاشت که پیامبری را که تلاوت ایات الهی را برای ما داشت بر انگیخت .اول تزکیه و سپس از حکمت این کتاب برای ما گفت اگر تزکیه بود پس علم ارزش و ثواب دارد وگر تزکیه نباشد علم سم کشنده است وجود تزکیه در علم پزشکی ابوعلی سینا می سازد پس تزکیه هم بر تعلیم مقدم است . اجازه ندهیم در تربیت فرزندان ما فرهنگ غربی از ما پیشی بگیرد اگاه باشید تا برنامه های ماهواره ای فرزندانتان را با فرهنگ خود تربیت نکنند ..در این هفته شهادت اقا امام جواد علیه السلام را داریم امیدارم مراسم های اجرایی در این خصوص در شان و منزلت حضرت برگزار گردد . سالگرد مراسم تهاجم امریکا بر مردم مظلوم افغانستان هم از دیگر مناسبتهای این هفته است برای مردم گرفتار افغان دعا کنید چرا که اوارگی برای هر کس از هر گرفتاری درد ناک تر است دعا کنید تا مردم مسلمان افانستان هر چه زود تر از این اوارگی نجات یافته و به وطن خود برگردند اینها از روی اجبار است که در بلاد غریبه زندگی می کنند برای این میهمانان میزبان خوبی باشید .

در خصوص دفاع مقدس بدانیم که انقلاب ما با تمام انقلابهای صورت گرفته در دنیا بی نظیر است چرا که انقلاب ما فرهنگی بوده اما انقلابهای دیگر اغلب یا دولتی بوده و یا صنعتی برای همین استکبار به راحتی توانست بر انان غالب شده و تصرف کند نکته بعدی این بود که منافع استکبار را با خطرجدی مواجه کرد . انقلاب ما ادیان تاسیسی و استکباری را که ابزار استکبار بو د بر علیه دنیا  و به نفع خود استفاده میکرد در معرض نابودی قرار داد .  رزمندگان ما با رزمندگان سایر ملت ها متفاوت بودند چون اعتقادی و مردمی بودند و اکثریت جوان و زیر سی سال و در صد پایینی بالای چهل سال بودند  . دشمنان ما با دشمنان سایر کشور ها متفاوت بودند و در راس دشمنانمان سازمانهای بین المللی و سازمان امنیت بودند و همه ی انانی که ادعای ایجاد صلح بین ملت ها را دارند بر علیه ما بودند قدرتهای بزرگ دنیا در حمایت از کشور در حال جنگ با ما  عمل کردند . دشمنان ما در دفاع مقدس ما و سازمانهای بین المللی و قدرتهای دنیا و حتی کشورهای مسلمان بودند در حالیکه ما انتظار داشتیم که حداقل مسلمانان از ما حمایت کنند در صف دشمن ما قرار گرفتند و بر علیه ما جنگیدند در واقع ما در این دوره هشت ساله ی دفاع مقدس بر همهی اینها پیروز شدیم و این رزمنگان ما بودند در مقابل همه ی دنیا به ما ابرو بخشیدند .پیروزی ما هم با سایر پیروزیها متفاوت بود . جبهه ما دانشگاه پرواز روحی و انسان سا ز بود .در دفاع مقدس ما امدادهای غیبی و الهی مددکار رزمندگان ما بود حضرت امام رحمه الله علیه فرمودند : مردم ایران به مراتب از ملت حجاز در زمان پیغمبرو ملت کوفه م عراق در زمان اقا امیرالمومنین بهتر و بالاتر بودند . زمانیکه گفته میشد چه کسی برای میدان مین اماده است همه داوطلب میشدند و میرفتند همه از برکات امداد غیبی است روح انقلابی در دفاع مقدس و ایام محاصره تشدید شد ما الان متزلزل تر از زمان دفاع مقدس هستیم مردم مادر ان زمان با وجود کمبود های بسیار جبهه را هم اداره میکردند . دمیدن هویت و ازادی در در ملتها اگر میخواهید ببینید در غزه تماشا کنید و به برکت  همین دفاع مقدس دیگر هیچ کشور و قدرتی جرات جسارت به ایران را نخواهد داشت . شکست تمام دنیا و تمام استکبار و عدم جرات تعرض انها نسبت به مردم مسلمان ایران اثبات شد و ایران با وجود این نظام در مقابل همه بیمه است . دفاع مقدس انلاب ما را به دنیا معرفی کرد . در جنایت سنگین نسبت به مسلمانان غزه و سوریه فرهنگ ایران شناخته شد .امریکا که خود عامل به وجود اورنده گروه داعش است اکنون ادعا دارد که با این گروه مخالف است و میخواهد ان را از بین ببرد و جالب است که ئمیگوید به ایران اجازه دخالت نمیدهد برای همین است که نتیجه ای هم نمی گیرند . از برکات دیگر این دفاع مقدس معرفی مکتب اهل بیت بود به دنیا که مکتب رافت و محبت و مهربانی و انسان دوستی و رفاقت .تغییر روش در جنگهای دنیا و حضور در بین ملتها بطوریکه ما بدون اعزام نیرو به کشوری در دنیا حضور داریم . به برکت مدیریتی از ایران صورت گرفت انقلاب به یمن برگشت . ما با وجود همه ی محاصره های اقتصادی که به سر میبریم بهترین پیشرفتها را داشته ایم و به جهت تسحیلات نظامی تا حدی که هواپیمای بدون سرنشین امریکا را بدون هیچ اسیبی تحت کنترل و اختنیار قراردادنمان همه را شگفت زده کرد .  منهدم کردن هواپیمای جاسوسی اسرائیل و تامین تجهیزات نظامی لبنان و غزه دستاوردی دیگر برای ما بود که به برکت دفاع مقدس ودستان پرخیر و برکت شما حاصل شد .امید است که قدر دان این دفاع مقدس باشیم .

قرائت سوره کوثر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی