امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

هفته صد وهفتم 1393/07/25

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۱ ق.ظ

(خطبه اول)

بسم الله الرحمن الرحیم ...عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ. بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی .  هیچ کاری را انجام ندهیم مگر به جهت رسیدن به تقوای الهی و در تمام امورمان هم تقوای الهی  را لحاظ کنیم تا از متقیان باشیم . به تعبیر اقا امیرالمومنین در نامه ای خطاب به مالک اشتر دارند  که ای مالک قضاوتی که تو نسبت به گذشتگان از حاکمان جور و عدل در سرزمین مصر داری همین قضاوت را ایندگان نسبت به تو خواهند داشت پس سعی کن از تو به نیکی یاد کنند یعنی اگر انسان هر کاری را برای رضای خدا انجام دهد خداوند هم از دو جهت او را بزرگ میکند یک اینکه نام نیکش بر زبانها می افتد و پس از مرگش هم مردم می گویند خدا رحمتش کند و این از پدر ها به پسر هاونوه ها میرسد و سالیان سال نامش روی زبانهاست و دیگر اینکه کارخیر را هم خدا بزرگ میکند کسی که  خرج تحصیل دانش اموزی را برای رضای خدا به عهده می گیرد و او به درجات عالی علمی میرسد در ثواب تمام دانش اموز پروری که او در طول عمر خود خواهد داشت شریک است .

غدیر صورت گرفت و پیامبر گرامی اسلام اخرین فرمان الهی را به نحو احسن و اتمم انجام داد وبرای تکمیل کار از همه بیعت گرفت که بدانید علی (ع) بعد از من خلیفه و امام مسلمین و جانشین من از طرف خداست و مردم هم به  مولا تبریک گفتند .اما سه ماه بعد طومار غدیر پاره شد . صدو بیست هزار جمعیتی که هر کدام شان می باید  پیغام غدیر را به غایبان میرساندند بر عهد خود جفا کردند  . البته خود پیامبر فرموده بودند که مواظب باشید حسد شما را از پا در نیاورد . حسد عاملی بود که شیطان نسبت به انسان داشت و باعث سر کشی از خدا شد . حاسدین  سرگروه بودند و خواستند خلافت را از اقا علی علیه السلام بگیرند اما چرا بیعت کنندگان از اینان تبعیت کردند  . پیامبر در خطبه ی غدیر اینگونه فرمودند : من جانشین خدا هستم و علی جانشین من است و هر کس خدا را به وحدانیت قبول دارد باید من را به رسالت و علی را به امامت قبول کند  هر کس با علی علیه السلام مخالفت کند لعنت من و خدا بر او باد . ما اقا امیر المومنین را بعد از وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام و در جانشینی خدا تعریف کنیم اما مردم ان زمان علی (ع) را پایین اوردند و در کنار افراد معمولی مثل طلحه و زبیر و معاویه  تعریف کردند . پیامبر خود اذعان داشتند که هیچ برتری نسبت به علی (ع) ندارد جزاینکه من پیامبر هستم و قرار نیست بعد از من پیامبری باشد اگر نه که حتما علی بعد از من پیامبر می شدند .اگر ما علی علیه السلام را با پیامبر وزن کنیم هرگز گمراه نمی شویم . علی کسی نیست که با معاویه سنجیده شود مردم با این قضاوتشان فاتحه دین و دیانت و مسلمانیت را خواندند .مردم در زمان گفتند  یا علی اگر زودتر می امدی با تو بیعت می کردیم یعنی کسی که زودتر امده  کمتر از تو نیست .

 پیامبر کسی را فرستاد خواستگاری از دختر عمه اش برای  پسرش زید . دختر و خانواده اش فکر کردند که خواستگاری برای خود پیامبر است بنا براین قبول کردند اما بعد که متوجه شدند برای زید است مخالفت کردند در اینجا ایه قران نازل شد. ما هم باید به جایی برسیم که قبول کنیم هر چه علی می گوید درست است در این صورت ما موحد  و متدین  به دین و حکومت  الهی می شویم . در زمان حضرت امام خمینی ره تمام رجال سیاسی و اقشار مختلف گوش به فرمان حضرت امام  بودند حضرت امام هم که از دنیا رفتند مقام معظم رهبری  به حکومت رسید و از همان رجال سیاسی و اقشار مختلف در مقابل رهبری موضع گیری کردند  اما به برکت اعتقادات مردم خداوند فتنه ها را از ما دور کرد اگر نه که این فتنه ها میتوانست بزرگ شود و کمتر از فتنه های زمان امیر المومنین نبود اما  هوشیاری و ولایت مداری  مردم این زمان این فتنه ها را دفع کرد . حماقت مردم ان زمان معاویه را با تمام پستی هایش پذیرفت تا جایی که نماز جمعه را روز چهار شنبه می خواندند و حتی داریم اجازه می دادند که کنیز الوده به جنوب  و مست با عبا برای مسلمین نماز می خواند  و این چنین جماعتی عاقبت به خیر نمی شود . اولین مسئله در دین ما این است  که ما به ولایت خدا معتقد باشیم و آن را در حجت های خدا ببینیم .

(خطبه دوم)

بسم الله الرحمن الرحیم ... عبادالله اوصِیکُمْ و نفسی بِتَقْوَى اللَّهِ . بندگان خدا شما را و خودم را سفارش میکنم  به تقوای الهی . از مناسبتهایی که ما در این هفته داریم. مومنین سعی کنید ورزش را حتما در برنامه روزانه ی خود قرار دهید خصوصا در این دنیایی که انسان دست در تمام مواد غذایی برده  وغذاهای ناسالم بیشتر شده  است نمونه اش ابمیوه های اماده که اصلا اب میوه نیست و یا انواع نان هایی که مامصرف می کنیم سبوسش گرفته شده و در واقع خاصیتی ندارد درحالیکه در کشور های دیگر سبوس را حتی در غذاهایشان هم استفاده می کنند با این وجود اگر ورزش کنیم تا حد زیادی می توان از عوارض مصرف غذاهای نا سالم  پیشگیری کنیم  جوانان که از سالن های ورزشی استفاده می کنند و میانسالان هم حد اقل با پیاده روی می توانند خو د را از فواید ورزش بهره مند کنند . در خاطرات حضرت امام ره داریم که زمانی که در زندان ساواک در اتاقی دو در چهار زندانی بود در همین جای کوچک روزانه نیم ساعت قدم می زدند . روز مباهله را هم داریم روزی که شخصیت شاخص اقا امیر المومنین را معرفی میکند گرچه خانواده پیامبر معرفی می شود زمانی که رئیس مسیحیان نجران دید پیغمبر با دختر و داماد و نوه هایش  امد به مسیحیان گفت بترسید جلوی پیامبر را بگیرید که اگر او نفرین کند همه ی شما از بین می روید . تعبیر انفسنا دراین ایه علی علیه السلام را خاص و ویژه معرفی می کند که علی نفس و جان پیغمبر است هرکس علی رابه شهادت رساند در واقع جان پیامبر را گرفته است و هر نوع انکار و تهدیدی نسبت  به علی علیه السلام تهدید و انکار نسبت به وجود مقدس اقا امیر المومنین است .

 روز صادرات  در این هفته است  امید است ان شا الله همیشه صادرات ما فرهنگی و علمی باشد چنین  کشور ی پیروز است امروز فرهنگ نظام ما صادر می شود و دنیا هم از این استقبال کرده است به لحاظ علمی هم پیشرفت بسیار خوبی داریم  امید واریم به جایی برسیم که همه ی در امدمان از صار کردن  علم  و فرهنگ و دین  باشد  واین شدنی است روز تکریم خانواده و باز نشستگان هم از مناسبتهای این هفته است از جوانان  میخواهیم که به بازنشستگان احترام بگذارند. غرب بنیان خانواده را از بین برد و فکر می کرد با این کار می تواند به منافع کلانش برسد، و الان به جایگاهی رسیده که به مردم خود میگوید بیایید و بچه دار شوید و مردم رغبتی به بچه دار شدن ندارند ؛ لذا نسل از بین می رود ، و اینها الان بچه قرض می کنند ، یعنی از کشور های دیگر می آورند ، الان خیلی از افرادی که در اروپا و آمریکا زندگی می کنند اینها را نگاه بکنی هندی الاصل هستند ، پاکستانی و افغانی الاصل هستند ، جمعیت جوان در هر کشوری از بین برود دیگر رشدی هم نخواهد بود، خیلی باید مواظب بود ، غرب بنیان خانواده را نشانه گرفته است، قدر خودتان را بدانید، قدر خانواده و ریشه خود را بدانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی