امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

نماز جمعه 22 خرداد تهران

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ب.ظ
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئولین اسم هر نقد یا تجمعی را تخریب نگذارند، تجمع قانونی مشت مذاکره کنندگان را پر می‌کند.
مذاکره کنندگان هسته‌ای را متهم به خیانت نکنید/ اگر توافق صورت نگیرد، اوباما بحران پیدا می‌کندبه گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به مسئله مذاکرات هسته‌ای 

کشورمان به ذکر شش نکته در این رابطه پرداخت.

*** منتقدان توجه داشته باشند مذاکره کنندگان هسته‌ای فرزندان این انقلاب هستند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این که مذاکرات هسته‌ای کشورمان مسئله حساس سیاسی است، گفت: همگان به خودشان اجازه می‌دهند که در این رابطه اظهارنظر کنند و حقشان هم هست، چرا که از برکات این انقلاب سیاسی شدن مردم بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: منتقدان توجه داشته باشند مذاکره کنندگان هسته‌ای فرزندان این انقلاب هستند. آن‌ها را متهم به خیانت نکنید؛ چرا که این‌ها در جبهه دیپلماسی رزمنده هستند.

*** مسئولین اسم هر نقدی را تخریب نگذارند

وی افزود: از مسئولین انتظار می‌رود که اسم هر نقدی را تخریب نگذارند و هر تجمعی را تخریب تلقی نکنند، چه بسا که تجمع‌های قانونی مشت مذاکره کنندگان را پر می‌کند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ببینید اوباما و کنگره چه موضعی را می‌گیرند و یک صدا عمل نمی‌کنند، ما نیز باید متقابلاً چنین موضعی داشته باشیم.

*** توافق خوب در بردارنده خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به این که نظام در پی یک توافق خوب است، اظهار داشت: توافق بد را نه مقام معظم رهبری، مردم و خود مذاکره کنندگان نخواهند پذیرفت و توافق خوب، توافقی است که خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری را دربر داشته باشد.

وی با ذکر شش خط قرمز اشاره شده از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: 1- همزمان همه تحریم‌ها یکجا باید لغو شود، نه تعلیق. 2- مذاکرات تحت شبح تهدید تخریب مذاکرات است. 3- باید دستاوردهای هسته‌ای حفظ شود. 4- هیچ بازرسی مطلقاً‌ از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان نباید صورت بگیرد. 5- تعهدات باید برگشت‌پذیر باشد. 6- مذاکره فقط در عرصه مسائل هسته‌ای است و در هیچ عرصه‌ای دیگر به ویژه مذاکره با آمریکا برای رابطه مجدد، مذاکره نبوده و نامشروع است.

*** درخواست از مجلس برای تصویب خطوط قرمز به عنوان قانون

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که این شش مورد را تبدیل به قانون کنند تا دشمنان ما از اینکه ما را به تسلیم درآورند، مأیوس شوند.

وی ادامه داد: از روزی که شما شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» را سر داده‌اید تاکنون بین مردم و دولت شعار همدلی و همزبانی وجود داشته اما همان طور که دشمنان در عرصه مذاکره شیطنت می‌کنند، در این عرصه نیز در پی شیطنت و تفرقه‌گرایی هستند.

*** نباید همه چیز را به رفع تحریم‌ها گره زد

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: نباید همه چیز را به رفع تحریم‌ها گره زد، از ابتدای این انقلاب ما مواجه با تحریم‌ها بودیم و با عزت زندگی کردیم اما برخی القا می‌کنند که اگر تحریم‌ها لغو نشود، بحران پیدا می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: این چنین نیست، اگر توافق نشود، اوباما بحران پیدا می‌کند چرا که می‌خواهد حزبش دوباره رأی بیاورد، گرچه می‌دانیم پشت صحنه هر دو حزب صهیونیست‌ها هستند اما این آمریکاست که به توافق نیاز دارد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های ایران اسلامی با قدرت‌های جهان این است که آن‌ها پشتوانه‌شان سلاح، دلار و کشتار است اما پشتوانه ایران، دل‌های عاشق است.

*** دوره ادبیات تحقیر به سر آمده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ادبیات آمریکا از ابتدای مذاکرات به جای ادبیات تکریم، ادبیات تحقیر بوده است اما باید بدانید که اکنون دوره تهدید گذشته و ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی مطرح است و در هر عرصه جهانی اگر یک پای ایران نباشد، مشکل حل نخواهد شد.

*** هشدار مقام معظم رهبری در رابطه با تحریف شخصیت امام خمینی (ره)

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنرانی استراتژیک مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در رابطه با تحریف امام (ره) هشدارهایی را دادند که تحریف امام (ره)، تحریف صراط مستقیم است و ایشان را باید از اصول تعریف شده شناخت.

*** حزب حاکم ترکیه به خاطر خون‌های ریخته شده توسط داعش سیلی خورد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات ترکیه گفت: این سیلی که حزب حاکم در ترکیه خورد، سیلی خون‌های مظلومانی است که داعش بر زمین ریخته است و امیدواریم صدای این سیلی را حاکمان ترکیه بشنوند.

وی در پایان با اشاره به موضوع یمن در منطقه خاطرنشان کرد: در آغاز هجمه عربستان به یمن 45 درصد خاک این کشور تحت اختیار نیروهای ملی انصارالله بود و در حال حاضر 85 درصد در اختیار آنان قرار دارد. همچنین 55 درصد از نیروهای مردمی با آن‌ها همراه بودند اما امروز 90 درصد از قبایل یمن با آن‌ها متحد هستند و در تاریخ عربستان به عنوان رژیمی کودک‌کش و جنایتکار ثبت خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲

نظرات  (۱)

سلام.ممنون از مطلب خوبتون.خوشحال میشم به منم سر بزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی