امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

خلاصه خطبه دوم 10 مهر باغستان

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

خلاصه خطبه دوم 94/07/10 باغستان به امامت حجه الاسلام والمسلمین سادات رسول

 

 

-        توصیه نمازگزاران به تقوا ، انجام واجبات و ترک محرمات

-        تبریک عید سعید غدیر خم؛ این عید بزرگ را خدمت همه علی دوستان تبریک عرض می کنم، امیدواریم خداوند به عزت اهل بیت این پرچم غدیر را هرگز از دستان ما جدا نفرماید.

-        تقدیر و تشکر از جناب سرهنگ باقریان فرمانده محترم  پلیس فتای غرب استان تهران و همراهانشان؛ از بیانات این  عزیز زحمت کش استفاده کردیم، پیشاپیش هفته نیروی انتظامی را خدمت این عزیزان و دیگر نیروی های انتظامی و همه مردم تبریک عرض می کنم، این امنیتی که ما داریم مدیون زحمات این عزیزان است، اطراف کشورمان را ببینید، همه جا نا امنی است، ولی امنیت ایران اسلامی خدا را شکر حتی از کشورهای اروپایی که ادعا دارند هم بیشتر است.


-        هجرت حضرت امام(ره) از عراق به پاریس در سال 1357 ؛ که انقلاب عزیز اسلامی هم در همان سال اتفاق افتاد.

-        روز مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) با مسیحیان نجران،  این روز هم از افتخارات حضرت علی(ع) است، در این روز ثابت شد که نفس پیامبر(ص) آقا امیرالمومنین(ع) است.آیه 61 سوری آل عمران در این مورد است.

-        روز جهانی کودک، این روز خدمت  همه مادران و کودکان عرض تبریک داریم.

-        روز روستا ، این روز را محضر همه روستاییان عزیز تبریک عرض می کنیم.

-        روز دامپزشکی، به محضر همه عزیزانی که در این نهاد تلاش می کنند و زحمت می کشند عرض تبریک داریم.


-        هفته مبارزه با سرطان، این را عرض می کنیم خدمت دولتیان، آقایان نظارتتان را بیشتر کنید ، مواد خوراکی و غذاهای ما استاندارد نیستند ، استاندارد ما هم متاسفانه استاندارد نیست، خواهش می کنیم نظارت بیشتر باشید ، علت اصلی سرطان همین غذاهای ناسالم است. اداره استاندارد هم باید دقتش را بیشتر کند.

-        عزیزان ما در منا رحلت کردند و از دنیا رفتند  ، روایتی از امام صادق که اشاره به این موضوع می کند وجود دارد، البته باید این روایات بررسی بشود ، یک تسلیت به محضر همه مومنین داریم به خاطر این واقعه بسیار جانگداز، تسلیت دیگر داریم به خاطر ضعف برخورد دولتیانمان ، این هم جای تاسف دارد ، اولا در همه جای دنیا رسم بر این است که اگر حادثه ای برای مردم رخ بدهد و دولتیانش در سفر باشند سریعاً سفر خود را لغو می کنند، جای تاسف دیگر جایی است که دولتمردان ما در همین زمان که همه عزادار هستند با کسی که دشمن همین مردم است دست می دهند ، دلیل سوم ضعف عملکرد در عدم صدور ویزا برای یکی از وزرا برای رفتن و پیگیری این حادثه بود ، چرا باید اینگونه باشد که کشوری مثل عربستان برای وزیر ما ویزا صادر نکند ، این ضعف است، چرا دولتمردان ما به صراحت این کوتاهی آل سعود را محکوم نمی کنند؟ چرا برخورد نمی شود ؟ چرا برای هواپیمای وزیر بهداشت ما اجازه فرود نمی دهند؟چرا انقدر باید ضعیف عمل بشود؟ وزیر خارجه ایران می خواهد با وزیر خارجه عربستان صحبت کند، اجازه صحبت نمی دهد وزیر عربستان! و با وساطت وزیر خارجه کویت این ارتباط برقرار می شود، این برای ما ننگ است ، این برای مردم ما مورد پذیرش نیست.


-        مقام معظم رهبری وارد میدان شدند، اگر نبود بیانات بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری معلوم نبود چه بر سر ما می آمد؟ مقام معظم رهبری فرمودند : اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم تا دشمنی ها کم شود ، این تصور غلط است،  اصول را نباید رها بکنیم، فرمودند: بدانند که اندک بی احترامی به حجاج ایرانی و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ایران را به دنبال خواهد داشت. این را ما در 8 سال دفاع مقدس برای شرق و غرب عالم ثابت کردیم، ما از دولت درخواست داریم با قدرت و با تمام توان دینی حرکت بکنند. این عقب نشینی ها در شان مردم نیست، ما هم تقدیر و تشکر صد چندان از مقام معظم رهبری داریم که در عرصه های مختلف وارد می شوند و با بیاناتشان و خطابه هاشان همیشه روشنی راه بوده اند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی