امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

امام جمعه شهر باغستان (حجه الاسلام مسعود سرافراز)

انعکاس فعالیّتهای سنگر ولایت در شهر باغستان

حجه الاسلام والمسلمین مسعود سرافراز

بایگانی

مشروح خطبه های نماز جمعه 7 اردیبهشت شهر باغستان

يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۴۸ ب.ظ

مشروح خطبه های نماز جمعه  7 اردیبهشت باغستان (سید احمد سادات رسول)

بسم الله الرحمن الرحیم، بحث تقوا را از خطبه همام آقا امیرالمومنین علیه السلام پی می گیریم. تا اینجا رسیدم که آقا امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: یَمْزُجُ الْحِلْمَ بِالْعِلْمِ وَ الْقَوْلَ بِالْعَمَلِ تَرَاهُ قَرِیباً أَمَلُهُ قَلِیلًا زَلَلُهُ خَاشِعاً قَلْبُهُ قَانِعَةً نَفْسُهُ مَنْزُوراً أَکْلُهُ سَهْلًا أَمْرُهُ حَرِیزاً دِینُهُ مَیِّتَةً شَهْوَتُهُ مَکْظُوماً غَیْظُهُ الْخَیْرُ ؛از صفات پرهیزگاران است که بردبارى را با علم، و سخن را با عمل، در مى آمیزد. پرهیزکار را مى بینى که: آرزویش نزدیک، لغزش هایش اندک، قلبش فروتن، نفسش قانع، خوراکش کم، کارش آسان، دینش حفظ شده، شهوتش در حرام مرده و خشمش فرو خورده است.

 

یکی از بدی های ما این است که عموما گرفتار آرزوهای طولانی هستیم. انسان باید فکر کند که این آرزوی من با سن و سال من مطابقت دارد یا خیر؟! اگر مطابقت نداشت باید کوتاه بیاییم. مالک شرکت فیروز که خودش معلولیت جسمی  دارد ؛برای ما تعریف میکرد که ۷۰۰ الی ۸۰۰ کارگر دارم که همه آنها از معلولین جسمی هستند؛  این کار خیلی زیباست و این نیت بسیار مقدس است.

کسانی هم هستند که متاسفانه حق و حقوق کارگر را نمی دهند. انسان متقی اگر لغزش داشته باشد بسیار ناچیز است؛  قلب انسان متقی خشوع دارد و متوازع است؛ واقعیت انسان همان قلب انسان است؛  قلب در زبان جاری می شود و همه  انسان ها را می شود با زبان و حرف زدن شناخت؛  مگر کسی که منافق است و قلب و زبانش یکی نیست.

 

آقا امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند  ذکر و یاد خدا قلب انسان را نورانی می‌کند. مرگ را باید زیاد یاد کرد که اگر مرگ زیاد شود انسان انقدر دچار لغزش های دنیوی نمی شود. همه لعزش ها نتیجه عدم توجه به مرگ و قیامت است.ان شاالله خداوند متعال همه ما را در راستای تحصیل تقوا و تحصیل معرفت و طی طریق  به کمال و سعادت و رسیدن به خدا مدد و یاری بفرماید.

 

 


خطبه دوم:

از مباحث اصلی و ارکان تقوا شناخت و معرفت نسبت به آقا امام زمان (عج) است؛ ایام میلاد آقا امام زمان (عج) ، این امام عزیز و بزرگوار را محضر همه دوستداران آن حضرت،  مقام معظم رهبری ،مراجع تقلید، علمای دین و خصوصا شما بزرگواران و مومنین عرض تبریک و تهنیت دارم. شناخت و معرفت آقا امام زمان را خود امام زمان(عج) تعریف کردند؛  فرمودند:  مثل من برای شما همانند خورشید پس ابر است؛ شاید اگر امام زمان(عج) در غیبت نبودند ما این معرفت را نسبت به ایشان نداشتیم؛ امام حسین حاضر بود و او را کافر دانستند؛ ما باید بفهمیم و معرفت کامل نسبت به امام زمانمان داشته باشیم و زمانی که این معرفت کامل شد خود به خود امام از غیبت به ظهور خواهند رسید. خورشید نباشد روز محقق نمی شود حتی اگر پشت ابر باشد؛ روز و شب با امام زمان(عج) مشخص می شود .

 

روز میلاد آقا امام زمان(عج) را هم روز مستضعفین نامگذاری کرده‌اند؛  خوشا به حال مردم مستضعف که همه ما از مستضعفین هستیم،باید افتخار بکنیم؛ امیداوریم همه ما از این گروه باشیم؛ روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را داریم که محضر همه مومنین و خصوصا جوانان عزیز عرض تبریک و تهنیت داریم.

 

جوان ها قدر خودشان و قدر الگویشان را بدانند؛ شخصیت آقا علی اکبر(ع) انقدر بزرگ است که در روز عاشورا وقتی به طرف میدان نبرد میرفت آقا امام حسین فرمودند:  خدایا تو شاهد باش شبیه ترین  مردم به پیامبر(ص)از جهت  چهره ؛ گفتار و منطق به طرف میدان جنگ می رود؛  جوان ها افتخار  کنید به این شخصیت ؛  جوان ها در فصل رشد هستید  و از این فرصت استفاده کنید؛ خودتان را از جهت فکری ، علمی و دینی رشد دهید، در جامعه اسلامی نباید وقت جوان به بطالت بگذرد،  این اصلا جایز نیست؛ بهترین زمان عمر انسان برای رشد جوانی است. و برای کسانی که در معرض انحراف هستند بدترین و خطرناک ترین زمان همین زمان جوانی است؛جوان ها قدرت عظیم و موتور محرک نظام اسلامی هستند؛  دولتمردان توجه کنند و از جوانان در امورات استفاده کنند؛ متاسفانه سن مدیریت در کشور ما بالاست و این امر زیبنده  نیست، از جوان های متعهد و مومن در سطوح مدیریتی استفاده کنید. علی(ع) را به بهانه اینکه جوان است از خلافت منع کردند؛ ما معجزه این گروه جوان را دیده ایم، در زمان جنگ و دفاع مقدس این جوان ها معجزه کردند، الآن هم همان جوان ها هستند و می توانند همان معجزات را هم داشته باشند.

روز شوراها را هم محضر همه دوستان شورا و شهرداری ها تبریک عرض می کنیم.

 

روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و روز معلم را محضر همه معلمین عزیز،  علما، روحانیت و همه کسانی که در زمینه تدریس و تعلیم و تربیت   زحمت می کشند عرض تبریک و تهنیت داریم؛ تهاجم فرهنگی که نسبت به ما صورت گرفته بسیار سنگین است؛  مسئولین آموزش و پرورش این خطر تهاجم فرهنگی را در مدارس  جدی بگیرند؛  امیدواریم معلمین و مربیان ما این توفیق را داشته باشند  و کسانی را تربیت کنند که به درد  نظام و انقلاب بخورند.

 

 متاسفانه بد سلیقگی و ندانم کاری بعضی از رجال سیاسی در برخورد با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شاهد بودیم؛ ما متاسفم برای مسئولی که گفتمانش اینچنین است؛ در حالی که حضرت امام(ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود. تمام شوکت و جلال و عظمت ما ابتدا به برکت وجود مقدس رهبری و بعد از ایشان به برکت حضور سپاه  در عرصه های مختلف نظامی است. نمایندگان پارلمان عراق تمام قد از سپاه ما، از سردار سلیمانی و سایر سرداران ما دفاع می کنند و متاسفانه در نظام خودمان بعضی رجال سیاسی ما زبانشان آمریکایی می شود.  این موضوع اصلا در شان نظام اسلامی ما نیست. نهاد سپاه مقدس است ؛ مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) به فرمانده ارتش بارک الله گفتند که  این فرمانده عزیز صریحا صحبت کرد و از سپاه تقدیر کرد و خودش را یک بسیجی دانست که مقام معظم رهبری فرمودند این برای ارتش باقی خواهد ماند؛ ما دو نیروی قوی داریم؛ ارتش و سپاه برای محافظت از مرزهای ما بسیار تلاش و ایثار می کنند.

 

متاسفانه تهاجم ناجوانمردانه ای را نسبت به نیروی انتظامی مظلوم ما  آغاز کردند؛  شما نیروی های امنیتی در سایر کشورها را نگاه کنید و مقایسه کنید رفتارشان را با رفتار نیروی انتظامی خودمان، بنده با طلبه های خارجی زندگی کرده ام؛ می گفتند در کشور ما  ما جرات نمی کنیم نزدیک پلیس برویم؛ نیروی انتظامی ما اینچنین مودب و مهربان و همراه مردم است؛ بخاطر چند اراذل و اوباش این همه هجمه صورت گرفت نسبت به این نیروی زحمت کش؛ الحمدلله مسئولین دلسوز حمایت کردند و دفاع کردند از  نیروی انتظامی. امیدواریم نیروی انتظامی به کارش ادامه دهد و در برخورد با اراذل و اوباش هیچوقت کوتاه نیاید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی